Kraljevačka onlajn pijaca

Od kada je zatvorena pijaca u Kraljevu, poljoprivrednici imaju problem kako da prodaju robu koja najčešće ne može dugo da traje.Rešenje je došlo u vidu onjaln prodaje,koja funkcioniše već deseti dan.

 Potrošači ne mogu da osete miris i ukus nadaleko poznatog kraljevačkog sira i kajmaka, ali se navikavaju na nov način kupovine. Prodavcima je bilo još teže. Petočlana porodica Simović iz Lađevaca, više od 15 godina pravi sir i kajmak. Online prodaja, u ovom trenutku je višestruko korisna.

"Da nije ovakve vrste prodaje, neke količine sira i kajmaka bi propale," kaže Mile Simović iz Lađevaca. On dodaje da su zahvaljujući onlajn stranici uspeli da prodaju mlečne proizvode koje su lagerovali zbog vanrednog stanja. Obično sačekaju dva do tri dana dok prikupe porudžbine, i onda sir i kajmak odvoze potrošačima.

 U Bapskom Polju Marko Orlović šest godina ima organsku proizvodnju mesa,voća i povrća, i ima iskustva u onlin prodaji.
"Ostalim malim poljoprivrednim proizvođačima, koji baziraju prodaju svojih proizvoda na pijaci, mislim da ovo mnogo znači," kaže on.

Pijaca Kraljevo onlajn prodaja je ideja kraljevčanke Julijane Radenković,koja je trenutno nezaposlena, i imala je želju da pomogne poljoprivrednicima, ali i svima koji su navikli da pazare na pijaci.

"Mnogi od njih u šali kažu da smo u merama podrške preduhitrili Ministarstvo poljoprivrede, s obzirom da je ova grupa upravo ono što je njima trebalo u ovom trenutku," kaže Julijana Radenković, administratorka Fejsbuk grupe. Sa svojim prijateljicama, Natašom Janjić i Tatjanom Radenković, svakodnevno ažurira podatke potencijalnih prodavaca.

Ponuda je raznovrsna, od hrane, rasada povrća i cveća, do svakodnvenih potrebština. Kao na pravoj pijaci. A za nešto više od deset dana, koliko postoji na društvenoj mreži Fejsbuk, stranica virtuelne pijace već ima više od 3600 članova.