Građani ponovo čekaju u redovima, ali ovog puta ne pred apotekama

Što zbog proleća, što zbog vremena koje su ljudi zbog epidemije provodili mahom u kući, prodaja bicikala porasla je za trećinu. Najveći redovi ovih dana nisu više ispred apoteka, sad su ispred prodavnica bicikala. Ne kupuju se samo novi, popravljaju se i stari, pa se čak i kod majstora zakazuje nekoliko dana unapred. Kad preskočite sve ove prepreke, onda vas čekaju one stare na biciklističkim stazama.

Ako vam je bicikl zreo za prolećni remont, nećete lako doći na red. Servisi su ovih dana puni mušterija, pa mora da se sačeka. Slično je i u prodavnicama. Prodaju se rezervni delovi, oprema, novi bicikli, a u kupovinu dolaze cele porodice.

Marko Zečević iz prodavnice bicikala navodi da je najveće interesovanje za mauntin bajkove, zato što su to bicikli koji su za sve vrste terena, ali traže se i gradski bicikli i dečji bicikli.

"Porodično su dolazili da kupuju bicikle za celu porodicu što se do sada i nije toliko često dešavalo, ali sada posle ove cele situacije to je sve češće", kaže Zečević.

Ipak, većina vozi samo na stazama, u onim delovima grada gde ih ima.

"Ljudi koji izlaze da se voze, koji su nesigurni, oni biraju biciklističke staze ili biraju biciklističke trake gde ih ima, ali pošto njih nema puno onda teško je te ljude ohrabriti da voze ulicama. Manji broj krene, uspeju da se prilagode, ali mnogo veći broj njih se plaši", napominje Nebojša Stojković iz Udruženja "Ulice za bicikliste".

I te postojeće potrebno je održavati. Negde nedostaju znaci upozorenja, pa ako stazu ne poznajete, možete završiti u reci, a negde je potrebno samo čišćenje.

"Želja se već godinama izražava kroz neke stotine kilometara biciklističkih staza, a za sada smo videli jedva 15 do 20 kilometara, i to uglavnom nekih iscrtanih staza po trotoaru ili negde poneka biciklistička traka. Zaista je malo pravih, odvojenih bezbednih biciklističkih staza", kaže Stojković.

Stižu biciklističke ulice, moguće i subvencije

Međutim, stižu ohrabrujuće vesti - neki od predloga predstavnika biciklističkih udruženja trebalo bi da budu usvojeni.

"Dvosmerne ulice za bicikliste bi mogle biti one koje su sada jednosmerene za automobile, gde je manja frekvencija automobilskog saobraćaja. Zatim, tražili smo, priča se da će biti ulica u Beogradu pretvorenih u biciklističke ulice. To znači da će biciklisti imati prednost u odnosu na automobile, svi će se kretati tuda, ali će biciklisti imati prednost, biće zabranjeno preticati ih", objašnjava Stojković.

U Gradu kažu da su već odredili nekoliko ulica za tu namenu, na primer, Ulicu Kneginje Zorke, a razgovara se i o subvencijama za kupovinu bicikala domaće proizvodnje.

U ovom trenutku Beograd ima oko 103 kilometra biciklističkih staza, a trenutno se radi 7,7 kilometara novih.