Praktična upotreba kartonske ambalaže

Uloga kartonske ambalaže je višestruka. Ona štiti proizvode od spoljašnjih uticaja i omogućava bezbedan transport i skladištenje. Poseduje mnoge prednosti u odnosu na druge vrste pakovanja, a svoju primenu našla je u gotovo svim granama industrije. Nije slučajno što je sve više u upotrebi i zbog čega se nastoji da se druge vrste ambalaže, poput plastične, njome zamene, kad god je to moguće.

Zbog čega je kartonska ambalaža dobar izbor?

Karton je materijal koji je lagan, njegova proizvodnja nije skupa, a veoma lako se oblikuje. Pogodan je za štampu i ispisivanje reklamnih slogana. S druge strane, mane su mu što nije otporan na vlagu i što je zapaljiv. Bez obzira na to kartonska ambalaža je i dalje je nezamenjiva. Prehrambena industrija samo je jedan od primera gde ona ima veoma rasprostranjenu primenu. Kartonska i papirna ambalaža koristi se za pakovanje raznih vrsta namirnica, dok se ona ambalaža koja je većih dimenzija koristi za transport i skladištenje. Takođe, nezamislivo je bezbedno pakovanje i transportovanje osetljive tehničke robe bez ambalaže od kartona koja je pažljivo skrojena, tako da se svaki deo štiti od oštećenja prilikom transporta. Pored mnoštva primera iz raznih industrijskih oblasti, kartonske kutije kao jedan vid kartonske ambalaže koriste se prilikom selidbi i transporta ličnih stvari.

Jedna od glavnih prednosti kartona kao materijala od kog se pravi ambalaža je činjenica da se on veoma lako i precizno kompjuterski kroji i oblikuje. Stoga proizvođači kartonskih kutija i druge kartonske ambalaže, pored standardnih modela, veoma lako mogu da izađu u susret svojim klijentima i da za njih proizvedu ambalažu raznih dimenzija i oblika. Pri tom, specifične narudžbine po želji kupca ne iziskuju dugotrajne pripreme, već se sve izmene dešavaju na softverskom nivou, odnosno na nivou kompjuterskog programa koji kontroliše proces proizvodnje. Tako na primer, kartonska ambalaža u koju se pakuju mali kućni aparati, po svojim dimenzijama savršeno odgovara proizvodu kome je namenjena, dok je unutra pregrađena tako da se komotno mogu upakovati svi prateći elementi. Još jedna od bitnih karakteristika kartonske ambalaže je da se može koristiti u širokom temperaturnom rasponu, ona može da podnese i vrlo niske ali i visoke temperature.

Kartonska ambalaža je ekološka. Za razliku od plastike, karton se lako razgrađuje. Isto tako, na globalnom nivou njegova reciklaža postala je masovna. Ne samo da se ovim putem smanjuje količina otpada, nego se postiže i značajna ušteda vode i energije. Papir i karton koji su dobijeni na ovaj način, ili iz drugih obnovljivih izvora, predstavljaju najbolje rešenje koje je u skladu sa nastojanjima da se zaštiti i očuva životna sredina.

Ukoliko već imate ili planirate da pokrenete sopstvenu proizvodnju, pakovanje robe je nešto čemu treba posvetiti posebnu pažnju. Kvalitetno dizajnirana ambalaža igra i marketinšku ulogu. Ona treba da privuče poglede kupaca i da ih podstakne da se zainteresuju za Vaš proizvod. Kartonska ambalaža je pogodna za štampanje poruka, slika, informacija i ostalih sadržaja koji će na najbolji način predstaviti proizvod. Zato je ulaganje u dizajn, pored svega ostalog, veoma značajno.

Ambalažu od kartona za Vaše proizvode trebalo bi naručivati isključivo od proverenih proizvođača. Na veb www.mirandre.com ćete ih sa lakoćom sve pronaći na jednom mestu i saznati sve informacije o njima. Tu se nalaze kontakt podaci i detaljne prezentacije, kao i ponuda proizvoda sa istaknutim cenama.

Opšte je poznato da formiranje cene nekog proizvoda zavisi od više činilaca. Tu dolazimo do još jedne prednosti koju ima ambalaža od kartona. Ona je jeftina i samim tim ne može značajno uticati na povećanje cene finalnog proizvoda koji se u nju pakuje. Ako se kartonska ambalaža kupuje na veliko, cena joj je još povoljnija, što znači da se isplati uspostaviti dugoročniju saradnju sa odabranim proizvođačima. Takođe, ako cena transporta zavisi od mase proizvoda, zahvaljujući činjenici da karton nije težak, razlika između bruto i neto mase je minimalna. Odnosno kartonsko pakovanje svojom minimlanom težinom ne utiče na povećanje troškova transporta. Nasuprot tome, drvena ambalaža ima težinu, što se odražava na povećanje ukupne cene.

Zbog svetskih trendova u ekologiji i zaštite životne sredine na globalnom nivou, karton i proizvodi od kartona, od kojih je najbitnija kartonska ambalaža su još više u fokusu. Tendencije su da se koliko god je to moguće ambalaža od plastike zameni proizvodima i ambalažom od kartona i papira. Naroćito je važna jednokratna ambalaža, koja predstavlja jednog od najvećih zagađivača zemljišta i svetskih mora i okeana. Karton je nastao preradom drveta, a samim tim se brzo i lako razgrađuje u prirodi. Papirna i kartonska ambalaža predstavljaju biorazgradivu ambalažu.

Zbog ovoga, industrija kartonske ambalaže doživljava ekspanziju a i velika je verovatnoća da će i u budućnosti karton biti jedan od primarnih materijala u koji će se pakovati roba.