Profesionalni vozači će morati da idu na seminare, ako žele da obnove licencu

Svi vozači sa C i D kategorijom koji se profesionalno bave prevozom robe i putnika, od Nove godine na put ne smeju bez certifikata i kvalifikacione kartice vozača, a to predviđa Zakon o bezbednosti saobraćaja koji se u potpunosti primenjuje od kraja prošle godine.

Put do šoferske kabine samo sa vozačkom dozvolom danas je nemoguća misija za one koji se profesionalno bave prevozom robe i putnika. Njima su još potrebni certifikat i kartica. Ta dokumenta nisu neophodna onima koji sa kategorijama C i D voze za sopstvene potrebe.

V. d. direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Jasmina Milošević savetuje vozačima da apliciraju za karticu onog momenta kada se ispostavi da će možda raditi kao profesionalni vozači.

"Razlog je što i neko ko se ne bavi profesionalno vožnjom i nije profesionalni vozač, podizanjem te kartice, da bi je obnovio u petoj godini, sebi stvara obavezu da jednom godišnje prati seminare za unapređenje znanja", kaže Jasmina Milošević. 

Te seminare redovno će morati da pohađaju svi koji žele da obnove licencu, ali tek od marta, za kada je planirano formiranje Centara za obuku.

Obuka će trajati do 280 časova 

Koliko će to koštati, trenutno nije poznato. Poznato je, međutim, da će svi koji žele licencu, a ove godine dobiju dozvolu za C ili D kategoriju morati na osnovnu obuku od 140 do 280 časova.

"Profesionalni vozač danas i pre 20, 30 godina apsolutno nije ista kategorija, i upravo iz tog razloga je neophodno to kontinuirano usavršavanje. Ukoliko se ostvari sam cilj te obuke a to je na prvom mestu sticanje kompetencija kao integrisanog skupa znanja veština, sposobnosti i stavova, odnosno sposobnost upotrebe tih stečenih znanja, onda zaista obuka u celini nikako ne može biti trošak", kaže Dragana Tanasijević, sekretar Instituta za obuku vozača.

Veliki trošak može da nastane ako kontrola zaustavi profesionalnog vozača koji nema potrebna dokumenta, kao što je bio slučaj prošle godine, kada su brojne ekskurzije otkazane jer vozači nisu imali licence.

"To je obavezni dokument vozača ali organi unutrašnjih poslova imaju zakonsku obavezu da kontrolišu. Samom kontrolom vozača mogu zakonski da sankcionišu i firmu kako pravno tako i odgovorno lice ukoliko ne poseduju licence", kaže Nikola Đebić, direktor transporta.

Iako u Agenciji napominju da je kvalifikaciona kartica međunarodni dokument, u trening institutu za obuku vozača kažu da kartica ima važnost samo u Srbiji za rad kod prevoznika registrovanih u našoj zemlji.

broj komentara 17 pošalji komentar
(ponedeljak, 20. jan 2020, 21:55) - DRAGAN [neregistrovani]

Vozač ili pešak

Obuku i licence daju ljudi koji imaju više udesa od starijih vozača. Svake godine seminar u inostranstvu na 5 godina moduli koje izgruvaš za godinu polako. Pa sad ljudi podržavate pljačku ovde. Ja odo preko. Manje teze aviše para.

(ponedeljak, 20. jan 2020, 21:34) - anonymous [neregistrovani]

Licenca

Da, neko sedi i izmišlja! Setite se, dozvola za oružje, euro kuke za vozila, dozvole za uprvljanje vanbrodskim motorima, sada licenca za kategorije...šta je sledeće?

(ponedeljak, 20. jan 2020, 16:54) - anonymous [neregistrovani]

Moraš polagati

Kao što neko ko je položio u Srbiji mora ponovo polagati u SAD tako i ti moraš ovde, naročito za profesionalne kategorije. Ne vidim šta je tu problem, pogotovo ako se zna da se u SAD do skora nije poštovao zakon o radnom vremenu vozača, čak i danas nemaju tahograf.... Duga pravila tako da moraš polagati.

(ponedeljak, 20. jan 2020, 13:53) - anonymous [neregistrovani]

Anonimus

Kako misliš da voziš po Evropi ako nemaš certifikat i karticu.

(ponedeljak, 20. jan 2020, 12:38) - Cikago [neregistrovani]

A šta sa nama povratnicima iz inostranstva ?

Šta ćete sa nama,koji se vraćamo iz inostranstva, tačnije iz SAD,koji smo tamo vozili ,,drumske krstarice,,preko 20 i više god ? Samo mi nemojte reći da i mi moramo da nešto polažemo.
Što se mene tiče u SAD sam radio kao profesionalni vozač 25 god. i sada želim da se vratim u Srbiju i da nastavim da radim isti posao.
Pretpostavljam da će mi priznati vozačku sa svim položenim kategorijama,što je samo po sebi logično/jer sam vozio po Americi gde je priznaćete mnogo teže voziti auto a kamo li kamion,nego bilo gde u Evropi/Valjda mi neće biti potrebno nikakvo dodtno polaganje,mada me ne bi ni to iznenadilo jer Srbija je zemlja iznenađenja,pozdrav.

(ponedeljak, 20. jan 2020, 12:01) - anonymous [neregistrovani]

Komentar

Koje doneo ovu odluku treda dodro da se zapita sta radi,nemamo vozace sad jos gore necemo da ih imamo,ako se udvaramo evropi to je druga stvar

(ponedeljak, 20. jan 2020, 11:09) - anonymous [neregistrovani]

Neške

Čisto uzimanje,para. Praksa je praksa. To što gledaš fudbal na televiziji,ne znači da znaš da igraš.

(nedelja, 19. jan 2020, 21:09) - anonymous [neregistrovani]

Komentar

Svaka cast za majsora koji je ovo izmislio, posle dvadeset godina za volanom docice neki pitomac da mi kaze kako treba da vozim. Bravo!!!

(nedelja, 19. jan 2020, 15:52) - -Victor [neregistrovani]

Profesijonalaci ce morati da idu na seminare da bi produzili "licencu"

Molim Vas da mi objasnite,koliko ja znam ranije smo morali da idemo da polazemo za "kvalifikaciju" u Zemunu,to ste izbacili,a sada da produzite "licencu"..Interesuje me koji Vi zakon I ciji podrzavate...To je izmisljotina nekih ljudi koji ne znaju kako da opljackaju sirotinju,pa izmisljaju nebuloze da se nebi dosetili
seljaci,sram Vas bilo...Victor

(nedelja, 19. jan 2020, 15:37) - anonymous [neregistrovani]

E95

Izvini ali pored poznavanja stranog jezika i vozacke dozvole u EU ce vam priznati samo A i B kategoriju dok za ostale kategorije je potrebna provera kod SUP-a u doticnoj drzavi, a sem toga profesionalni vozaci moraju da imaju sertifikat E95 ako zele da obavljaju delatnost vozaca ili sofera. Pozdrav od Austrijanca.