Читај ми!

Због великог интересовања продужена акција – за месец дана продато преко хиљаду "фијата 500 Л"

Пандемија је смањила продају нових возила за око 34 одсто у првих девет месеци ове године. Различитим повољностима продавци су се трудили да умање очекивано лоше резултате, јер је пад продаје у Европи на неким тржиштима достигао 50 процената. Акција рециклаже домаће фабрике из Крагујевца дала је одличне резултате, и наставиће се до краја године, поручују из "Фијата".

Пад продаје путничких возила у првих девет месеци је, кажу продавци, око 24 одсто, док је комерцијaлни програм пао за 10 одсто. Возила на лагеру свих врста баш нема довољно, јер се нико није надао епидемији, заустављању фабрика на три месеца и већој потражњи аутомобила на западу.

Домаћи произвођач "Фијат Крајслер аутомобили Крагујевац" покренуо је акцију да свако ко купи домаћи "фијат 500 Л" који се склапа у Крагујевцу, а свој стари дâ на рециклажу или у даљу продају добије попуст од 2.200 евра. За само месец дана, више од хиљаду купаца одлучило је да купи овај аутомобил.

"Резултати су стварно сјајни, у протеклих месец дана имамо пораст продаје модела 'фијат 500Л' за скоро 40 одсто и оно што је јако битно због додатног интересовања купаца решили смо да продужимо нашу комерцијалну акцију", истиче Игор Шево из "Фијата".

До сада је "Фијат" од времена "пунта" успео да рециклира око 14.000 возила, а продавци кажу да је потенцијал много већи, нарочито од следеће године када на снагу ступе нове строже мере за издувне гасове.

"Просечна старост аутомобила у Србији је 17 година, што значи да ми у Србији имамо огроман потенцијал да се та возила која су на крају века негде складиште. Ако држава примени мере за подстицаје лако бисмо могли да дођемо до замене тих возила, а ето и сировине за рециклажу", наводи Милош Петровић из "Гранд моторса".

Донација државе од милон евра за куповину хибридних и електричних аутомобила је веома скромно искоришћена, купљено је само 80. Продавци предлажу да се остатак новца искористи за мрежу пуњача за електричне аутомобиле по градовима како би од пролећа почела и озбиљнија продаја електромобила.