Да ли ће се наплаћивати путарина на магистралним путевима

Зоран Дробњак, директор "Путева Србије", каже за РТС да су путари радили и током ванредног стања, и наводи које се деонице тренутно раде и када ће бити завршене. Постоји идеја о наплати путарине на магистралним путевима где има доста тешких возила, како би, ради безбедности, тешке камионе натерали да користе ауто-пут, истиче Дробњак.

У протеклих месец и по дана на путевима је био слаб интензитет саобраћаја. То су углавном били само возачи камиона и возила са специјалним дозволама. Сада се постепено све враћа у нормалу, а самим тим се појачава и интензитет саобраћаја, али и отварају бројна питања о санацији државних путева I и II реда (магистралних и регионалних путева) у земљи.

Зоран Дробњак је, гостујући у Јутарњем програму, рекао да су путари радили и за време епидемије – на деоницама ка северу, југу, западу и истоку Србије.

Наводи да се тренутно раде деонице Брза Паланка – Кладово, Власотинце–Свође, обилазница око Београда, као и пут од Овчар Бање ка Ужицу.

Истиче да је завршена деоница од Батроваца до Кузмина, и да то сада изгледа "као писта у Монци".

"Обилазница око Београда највећи проблем у Србији"

Најзахтевније деонице, где има доста проблема, јесу Прељина–Пожега и обилазница око Београда.

Према његовим речима, друга цев тунела "Стражевица" биће пробијена за 15 дана. "Имамо четири велика моста на том делу и то треба да буде завршено до краја идуће године. Највећи проблем у Србији је обилазница око Београда, јер је ту велики саобраћај", истиче Дробњак.

Што се тиче деонице од Куле до Врбаса, Дробњак наводи да су извођачи кренули да раде и да ће завршити до новембра. Пројекат се финансира новцем Светске банке.

Најављује да ће веома захтевна деоница до Овчар Бање до Ужица бити завршена до 1. септембра, а током туристичке сезоне радови могу бити привремено прекидани, како се не би стварале гужве, каже Дробњак.

Ибарска магистрала "није баш тако растерећена"

Директор "Путева Србије" истиче да, упркос саобраћају на ауто-путу "Милош Велики", на Ибарској магистрали има возила и није баш тако растерећена.

"Има доста камиона који избегавају да плаћају путарину. Имамо идеју да видимо да на тим магистралним путевима, где има доста тешких возила, да почнемо да наплаћујемо путарину, како бисмо, ради безбедности, те тешке камионе натерали да користе ауто-пут", наводи Дробњак.

Упозорава да је Ибарска магистрала веома опасна – и била и остаће.