Електричне тротинете може да вози ко како хоће, шта Србија предузима

Тротинете многи виде као јефтин превоз који не загађује животну средину, док су за друге права "напаст" због хаотичне вожње. Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја каже за РТС да је код нас тренутно ситуација таква да тротинети нису прктично регулисани никаквим правилима, они су испод законодавног радара, тако да могу да се понашају како им је воља.

Због неколико озбиљних саобраћајних удеса у Минхену, немачки Бундестаг могао би да донесе одлуку о забрани електричних тротинета у тој земљи од 1. јуна. Сунчани дани и топло време предуслови су да и у Србији почне сезона тротинета.

Ова мода тротинета је код нас мало закаснила. И кад су се у нешто већој мери појавили на улицама у Србији, схватили смо да немамо пропис којим би се регулисала вожња тротинетом.

Гостујући у Јутарњем програму РТС-а, Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја је рекао да нисмо само ми затечени.

"Многе државе које су се сусреле са том новотаријом биле су мало изненађене, нису реаговале на самом почетку. Код нас је тренутно ситуација да тротинети нису прктично регулисани никаквим правилима, они су испод законодавног радара, тако да могу да се понашају како им је воља", истакао је Окановић.

Према његовим речима, теоретски може да га вози свако – и пијан човек и дете, и то није добра ситуација.

"Очекујем да ће то ускоро бити регулисано, постоји став међу законодавством да то треба што пре да се регулише – само је питање како ће то бити учињено", рекао је Окановић.

Неколико модела за регулисање 

Постоји неколико модела како да се то регулише – једна је вожња тротоаром, чак бициклистичким стазама, а трећа је коловозом.

Окановић каже да постоји један модел који постоји у свету, а постоји сагласност који ми нећемо применити – а то је потпуна забрана. У Великој Британији су забрањени, можете да користите електричне тротинете само на свом приватном поседу.

Слична иницијатива постоји у Шведској, можда је и већ усвојено, каже Окановић.

Окановић појашњава да Србија не размишља тренутно о томе, али главна дилема је шта је уопште тротинет, ко ће моћи да га вози и да ли ће се возити тротоарима или коловозима.

Постоје електрични тротинети који могу да развију брзину већу од 50 километара на час и по томе су заправо моторна возила, истакао је Окановић.

С друге стране, употреба електричних тротинета већ је узела данак у крви у свету, код нас је било повређивања на тротоару, али не и смртних случајева.

"Тротоари су за пешаке, ако легализујемо кретање тротинета тротоаром, онда сваки пут када излазите из зграде, куће, мораћете да гледате лево и десно да ли иде тротинет", упозорава Окановић.

Каже да електрични торотинет има потенцијал да усмрти човека, поготово кад су у питању деца, инвлади и старије особе.

Генерално су електрични тротинети најсличнији бициклима, изузев брзине, већина европских држава их је препознала као бицикле.

Говорећи о брзини, Окановић каже да може да се огранични брзина тротоару да буде осам километара на час, али се поставља питање како ће се то контролисати.

број коментара 3 Пошаљи коментар
(субота, 29. феб 2020, 12:21) - Djuradj [нерегистровани]

@E...

Po tvojem shvacanju,haos je idealno resenje.

(субота, 29. феб 2020, 12:01) - anonymous [нерегистровани]

e...

nece me iznenaditi da nasi "eksperti" izmisle nesto poput registracije ili oduke za vozace trotineta, nebi bilo lose popuniti budzet sa malo ekstra novcima jel...

(субота, 29. феб 2020, 11:36) - anonymous [нерегистровани]

Slobodna osoba

Slobodno kretanje ali odgovorno. Ti trotineti ne bi trebalo da voze brze og 15 km na sat jer je ta brzina nedovoljna da bi se dobila telesna povreda ne vise od ogrebotina, ako vec ta osoba nema slem na glavi pa padne nezgodno i udari glavu pri padu. Zato treba da je obaveza za sve osobe da nose slem za glavu koje su priznate od osiguranja.