Кинези који граде пругу Београд–Будимпешта остали у Србији

Директор "Кинеских железница – Огранак Србија" Ху Сјаојунг рекао је у интервјуу за РТС да епидемија коронавируса не утиче на пројекат модернизације и реконструкције пруге Београд–Будимпешта у Србији. Истиче да се Кинези, које ће се касније прикључити пројекту, придржавају прописа кинеске владе и Министарства здравља Републике Србије.

У разговору за РТС, директор "Кинеских железница – Огранак Србија" Ху Сјаојунг каже да епидемија коронавируса не утиче на пројекат модернизације и реконструкције пруге Београд–Будимпешта у Србији. Истиче да се Кинези које ће се касније прикључити пројекту придржавају прописа кинеске владе и Министарства здравља Републике Србије.

Ви сте из Хубеја – епицентра епидемије вируса корона. Које су најновије информације?

Пре свега, хтео бих да захвалим српској влади и српском народу на њиховој солидарности и подршци Кини у борби против ове епидемије, као и на њиховој бризи и помоћи људима Хубеја.

Након избијања епидемије, кинеска влада је предузела одлучне мере како би сузбила ширење епидемије и организовала медицинске спасилачке службе и расположиве ресурсе за борбу против епидемије. Тренутно је епидемиолошка ситуација у провинцији Хубеј у основи контролисана, а број новодијагностикованих пацијената постепено опада.

Људи заражени вирусом лече се у посебно одређеним болницама, а број излечених постепено расте. Све што људи треба да раде – да воде рачуна о личној хигијени, да смање излазак напоље и спрече ширење вируса контактом са другим људима. Има оних који раде код куће путем интернета. Основне животне намирнице радници из друштвених заједница и волонтери достављају на кућне адресе. Живот се наставља и задовољене су основне потребе.

Како епидемија утиче на ваш посао? Да ли има радника који су отишли кући за лунарну Нову годину и сада су у карантину?

Током трајања прославе лунарне Нове године, кинеског Фестивала пролећа, а како би се осигурало да то не утиче на рок за пројекат модернизације и реконструкције пруге Београд–Будимпешта у Србији, сви запослени у кинеском железничком грађевинском тиму одрекли су се одласка у земљу и сусрета са својим породицама; одлучили су да остану на првој линији изградње, грабећи напред и хватајући се укоштац са изградњом нових делова пројекта, тако да се даља изградња наставља убрзано.

Због унапред планираног распореда људских ресурса, велики број кинеских радника већ је био у Србији на градилиштима пре избијања епидемије, тако да епидемија није имала много утицаја на особље.

Они који ће се касније прикључити пројекту, пројектно одељење строго контролише и руководи у складу са прописима кинеске владе и Министарства здравља Републике Србије и одлучно гарантује да су кинески држављани који улазе у Србију здрави.

На тај начин показујемо одговорност не само према здрављу кинеских радника већ и према грађанима Србије и света. Главна опрема је већ испоручена на градилишта због набавке која је унапред организовна, тако да на то епидемија није имала утицаја.

Да ли епидемија утиче на пројекте на којима сте ангажовани у Србији?

Уколико се људство, финансије и опрема правилно планирају, не би требало да постоји претерани утицај. Верујем да ће кинеске компаније контролисати особље које долази у складу са захтевима кинеске владе и Министарства здравља Републике Србије. На састанку кинеских предузећа у организацији Владе Србије такође је речено да ће се у овој фази вршити оптимизација локалних ресурса у Србији како би се задовољиле потребе пројеката. Чак и ако постоје потешкоће, верујем да ће бити превазиђене.

Која је "људска цена" епидемије? Да ли су кинески радници забринути за своје породице и пријатеље? Има ли узајамне подршке?

Да бисмо гарантовали квалитет и рок изградње пројекта српске железнице, увели смо групу кинеских квалификованих и стручних радника који имају искуства у изградњи брзе пруге.

Трошкови за ово особље углавном се своде на повратне авионске карте између Кине и Србије, смештај, трошкове живота и лични доходак, социјално осигурање, порез итд. Цене рада су веће од локалне цене рада у Србији, али се ти трошкови исплате како би се осигурао високи стандард изградње железничке пруге од Србије до Мађарске.

Истовремено, такође настојимо да промовишемо локални економски развој и трудимо се да ангажујемо локалне српске подизвођаче и добављаче који ће пружати своје услуге. Зарад железничког пројекта између Србије и Мађарске као и пријатељства између Кине и Србије, наш тим напустио је родни град и далеко је од својих најмилијих.

О животу и здрављу својих породица, пријатеља и контроли епидемије, распитују се сваког дана преко телефона и интернета. Забринути сигурно јесмо, али срећом, након избијања епидемије, кинеска влада је усвојила веома оштре мере како би се омогућило правовремено лечење људи заражених вирусом и загарантовало здравље људи, као и испуњење основних животних потреба.

Тренутно, колико знам, људи око мене, грађевински тим који ради на изградњи железнице између Србије и Мађарске, чланови њихових породица и пријатељи немају здравствених проблема.

Ако неко у нашем тиму има потешкоћа, не само наша влада, већ и наше компаније, друштвене заједнице, укључујући и мене, нећемо оклевати да пружимо помоћ. Увек смо били уједињена породица, попут челичног пријатељства између Кине и Србије, и без обзира на чијој се страни догоди проблем, можемо помоћи једни другима.

број коментара 0 Пошаљи коментар