Познато је колико ће коштати карта у београдском метроу

Директор ЈКП "Београдски метро и воз" Станко Кантар каже за РТС да ће цена карте у београдском метроу бити бенефицирана, као у Европи, и да је то подстицај да што више људи користи јавни превоз.

Станко Кантар рекао је, гостујући у Београдској хроници, да се метро може очекивати између 2025. и 2027. године.

Метро ће, како су надлежни најавили, бити део јавног превоза. Налазиће се у јединственом тарифном систему, додао је Кантар.

То значи, како је објаснио, да ће бити иста цена за тролејбус, трамвај, аутобус и метро.

Кантар је указао да су у Европи то увек бенефициране цене и да су подстицај да што више људи користи јавни превоз.

У току је, како је навео, потписивање споразума са Француском о донацији 8,7 милиона евра за израду студије изводљивости са идејним пројектом и студијом заштите животне средине.

"Они су дали понуду и за износ који би покрио део за који су они заинтересовани, а то су возови, електромашински системи, сигнализација, контактна мрежа, шине, управљање, вентилација", наводи директор "Београдског метроа и воза".

Где ће бити најнижа тачка метроа 

Генералним пројектом од прошле године, планиране су две линије, а у студију изводљивости ће се уврстити и трећа линија, да би имали визију развоја система, наводи Кантар.

Каже да ће једна линија, дужине 21,5 километара, ићи од Жаркова и Железника до Миријева, а друга од Земуна кроз центар града, такође до Миријева.

Метро ће ићи и изнад и испод земље, а Кантар наводи да ће све, осим два и по километра на Макишком пољу, где ће се налазити и депо, бити подземно.

Међу најнижим станицама, 35 до 37 метара испод земље, биће оне на Тргу републике и код Цветкове пијаце, напомиње Кантар.

"Изабране су најоптерећеније трасе"

Упитан зашто метро иде тим трасама, Кантар наводи да су студије показале да је најоптерећенији део јавног превоза траса од Бановог брда до Мостарске петље.

На другом месту је, како је додао, траса код Бранковог моста између Зеленог венца и Ушћа, као и Булевар деспота Стефана.

На првој линији гради се и "Београд на води", који ће бити "појединачно највећи генератор путовања у Београду, јер ће бити највећи степен изграђености у граду", истакао је директор "Београдског метроа и воза".

број коментара 14 Пошаљи коментар
(петак, 14. феб 2020, 10:37) - anonymous [нерегистровани]

:)))

Jos nisu dobili donaciju za pocetak izrade studije izvodljivosti... a znaju kolika ce biti cena karte.

Cena karte se formira kada se izglanca poslednje cose na svakoj stanici. A pre toga kopaju krtice. A pre toga geodetski radovi. A pre toga se nadje milijardu E za izgradnju.

Milijardu E. 1,000,000,000 E. Odnosno oko 100,000,000,000 dinara. Nasih para.

I to za neki minimalan projekat od jedne linije. Ne donacija od 8 miliona E za ko zna koju po redu studiju izvodljivosti.

Inace kompletno uradjen projekat do poslednjeg mm postoji jos od 1976. Problem je sto je potpuno uradjen i spreman, pa vise nema mesta za %%% tj. "a gde sam tu ja"? Jedino mora da pocne da se kopa, a to je nezgodno i uprljaju se ruke. I budzet.

Ah da. Vec 50 godina, u Beogradu ce metro biti zavrsen za 5 godina. To je uvek tako, uvek tacno za 5 godina. Tako da ovo zapravo nije vest, tako je vec 50 godina. Sve je isto k'o i lani...

(петак, 14. феб 2020, 10:03) - anonymous [нерегистровани]

Svasta

A cena metroa?

(петак, 14. феб 2020, 08:34) - anonymous [нерегистровани]

Paris Belgrade

Kod vas ili kod nas?

(петак, 14. феб 2020, 07:34) - Super_mario [нерегистровани]

Konstatujem samo

Ja i dalje ne pronadjoh o kojoj ceni se radi!?! A vazno da je naslov senzacionalan...

(петак, 14. феб 2020, 06:28) - milan lala [нерегистровани]

Metro.

A metro izgleda ako se ne varam gradice nam nasi "veliki prijatelji " francuzi koji su nam uveli nova pravila citaj blokade za pristupanje EU i koji stavljaju u istu ravan ukidanje taxi i odustajanje Srbije od borbe za svoj teritorijalni integrite. Nemoj slucajno da se prevarimo pa posao vredan mnogo milijadi dolara damo Rusima i Kinezima , prvi "nemaju iskustva u gradjeni prelepih metroa " a drugi " neznaju kako se prave super vozovi i odrzava metro "

(петак, 14. феб 2020, 05:03) - anonymous [нерегистровани]

Jos 20 godina

Ma koje 2025-27 godine. Zivim u Parizu, koji ima 14 linija métro a. Vec dve godine traju radovi na produzenju dve linije metroa i verovatno ce biti zavrseni do 2023-4, kada se odrzavaju OI u Parizu. U planu su jos dve nove linije. Francuzi imaju velioi iskustvo i velike kompanije koje uspesno rade ove poslove. Kod nas nema jos ni projekta osim olovkom povucene trèse na karti beograda.. A tek d'à ne pricamo o radovima.. Voleo bih i ja d'à za godinu dana dobijemo métro Ali to je nazalost nemoguce.

(петак, 14. феб 2020, 00:36) - anonymous [нерегистровани]

Trcite pred rudu

Nisu ni poceli sa gradnjom a vec su odredili cenu karte. Na osnovu vasih predhodnih graditeljskih poduhvata, malo je reci da sam skeptican.

(четвртак, 13. феб 2020, 23:05) - anonymous [нерегистровани]

Ja

Izabrane su najopterecenije trase? Od makisa do zarkova ne zivi ni 500 ljudi a od ade do kraja sajma nijedan! Sve se radi kako bi se digle cene kvadrata buducih jos neprojektovanih naselja za koje cak ne znamo ni da li ce postojati.

(четвртак, 13. феб 2020, 22:47) - anonymous [нерегистровани]

pitanja

Zasto metro zaobilazi prokop i klinicki centar?
Zasto ide kroz delove grada gde nema niceg?
Sta je sa juznim naseljima koja imaju nekoliko stotina hiljada stanovnika? Cerak Vidikovac ...?

(четвртак, 13. феб 2020, 22:25) - anonymous [нерегистровани]

Sta vredi

Dovoljno sam star, decenijama sam ga cekao, ali ga necu docekati.