Чији је аутобус који је немачка полиција искључила из саобраћаја

Српски аутобус у распадању није оставио утисак само на немачку полицију која је фотографије објавила на Твитеру већ је изазвао и бројне коментаре на друштвеним мрежама од шаљивих до оштрих осуда. Контролом аутобуса који је превозио путнике за Србију утврђено је да је прешао 1,3 милиона километара, да је технички неисправан и искључен је из саобраћаја. Последице би могао да трпи целокупан српски путнички саобраћај, сматрају у делу стручне јавности.

Чији је мистериозни аутобус који је немачка полиција искључила из саобраћаја, а фотографије објавила на Твитеру? То утврђују српски полицајци са немачким колегама.

Владимир Вида из Управе саобраћајне полиције наводи да ће се обавити надзор над правним лицем које је извршило технички преглед тог аутобуса.

"Утврдиће се да ли је било неправилности за покретање прекршајног поступка и одузеће се овлашћење за вршење техничког прегледа возила", напомиње Вида.

Аутобуси имају редовне годишње и полугодишње техничке прегледе. Пооштреним мерама које регулишу рад техничких прегледа обавезно је фотографисање возила и прописано време за преглед возила. Утолико је чудније да се очигледно неисправан аутобус уопште нашао на друму.

Председник Групације за путнички саобраћај Миломир Радовановић указује на више нивоа проблема.

"И у Србији, као и у државама у окружењу и Европској унији морају да се испуњавају врло строги стандарди што се тиче квалитета и исправности возила", додаје Радовановић.

У делу стручне јавности сматрају да би због случаја у Немачкој последице могао да трпи целокупан српски путнички саобраћај.

"Потребно је да се поправи постојеће стање српских превозника кроз сузбијање сиве економије и нелојалне конкуренције где они губе негде око 300 милиона евра годишње. То је новац који би свакако био значајан да се уложи у обнављање флоте и повећање плата возачима", каже стручњак за безбедност саобраћаја Милан Божовић.

Михајловић: Удружења нам се нису обраћала

Ресорно министарство вољно је да помогне.

Министарка за грађевинарство, саобраћај и инфраструктуру Зорана Михајловић тврди да то министарство никада до сада није добило ни иницијативу од било ког удружења.

"Немам ништа против да причамо о томе и видимо какве су могућности буџета. Има разних проблема у том сектору у вези са стањем аутобуса", истиче Михајловићева.

Полиција је током лета појачано контролисала аутобусе и домаћих и страних превозника. Нису, кажу, нађене драстичне неправилности, али су од 1.700 контролисаних аутобуса, код 900 откривени прекршаји.

број коментара 12 Пошаљи коментар
(субота, 25. јан 2020, 05:36) - anonymous [нерегистровани]

@Krug

Ljudski životi su u pitanju bre. Bil' se žalio na nemce da se autobus raspao u vožnji i ljudi izginuli? Nema veze sa Nemvima nego sa našim čuvenim javašlukom i korupcijom. Ko je potpisao da ovaj krš može voziti ljude? Cena karte s tim ne sme ništa značiti.

(субота, 25. јан 2020, 03:06) - Prevoznik [нерегистровани]

Krntija?

Bus u sasvim pristojnom stanju... 1,3m nije velika kilometraza za to vozilo. Vozilo nema amortizere kao sto pisu mediji, jastucar... Pur pena je zatvorila deo koji je svakako od plastike. Par cevi satrulelo, to je od soli uglavnom i nije nikakva krntija zbog toga. Neka nemac zalegne pod njihovo vozilo tog tipa koje je staro 5god videce istu tu koroziju a na tahografu ce biti cifra od 1m.

(субота, 25. јан 2020, 00:34) - anonymous [нерегистровани]

Nauka

Stvarno je velika nauka objaviti ime vlasnika vozila. 

(петак, 24. јан 2020, 23:53) - anonymous [нерегистровани]

Krug

Ta ista nemacka autobuse, automobile i stare fabricke masine jedva ceka da rasproda (uvali) trecim zemljama a onda ih kaznjava. Ne pokusavam da zastitim ovog autoprevoznika, ali isto tako ne zelim da stanem na stranu tih koji osudjuj. Hocete da se do evropskih gradova vozite za 50 evra i da vam jos autobusi budu novi, pa gospodo nece da moze. Problem je sto je ta ista nemacka nama drzala sankcije 10 godina, pa nas onda ugnjetavali jos 15 i sada hoce da imamo iste standarde kao i oni... Tuzno ali istinito NIJE MOGUCE

(петак, 24. јан 2020, 23:43) - anonymous [нерегистровани]

Zatvoriti doticni tehnicki

Ako pocnete zbog neregularnosti zatvarati tehnicke preglede ostace te bez njih, pa cemo ici kod komsija u hrvatsku bih cg albaniju bugarsku itd da pravimo tehnicke, tamo je verovatno bolje

(петак, 24. јан 2020, 22:11) - Rasadnik ideja! [нерегистровани]

Ja ću da ga kupim...

...i da naplaćujem razgledanje tehničkog čuda!

(петак, 24. јан 2020, 21:27) - Драган [нерегистровани]

да

Да се ја питам ја би протерао тај аутобус кроз Немачку.

(петак, 24. јан 2020, 21:26) - anonymousT [нерегистровани]

Autobus 1.3 mil.

svako ko je vozac autobusa zna da je 1.3mil, km za autobus nista, tako da to nije merodavno,, ovaj sudeci po slici je tu kilometrazu imao davno,,,,autobusi koji voze redovne linije godisnje prelaze vise od 200.000km pa se zapitajte koliko je presao autobus star 10 god,,, a takav kosta ,,, i joss uvek je u top stanju,

(петак, 24. јан 2020, 21:08) - anonymous [нерегистровани]

Odjednom cudjenje

Odjednom se svi kao cude kako izgleda taj autobus, a u Bgd i u medjugradskom saobracaju u Srbiji ogroman broj angazovanih autobusa je u stanju raspada. Ko putuje medjugradskim linijama imao je bezbroj prilika da se u to uveri.

(петак, 24. јан 2020, 21:08) - anonymous [нерегистровани]

Tehnicki

Cemu sluze tehnicki pregledi?! Odmah zatvoriti taj doticni.