Речни градски превоз у Београду – када ће идеја стара деценијама бити реализована

Да ли ће Београд после деценија расправа ипак добити свој речни градски превоз показаће нова студија Градског секретаријата за саобраћај чија је израда у току. Најзаинтересованији је Обреновац који тврди да дневно има око 22.000 путника који би бродом стизали у центар Београда. Идеја има и за линије које спајају Борчу, Нови Београд и Вишњицу са Ушћем и центром града.

Студија Градског секретаријата за саобраћај треба да повеже речни и градски превоз како би се растеретиле садашње линије ГСП-а и пружила алтернатива путницима који желе јефтин, еколошки и атрактиван превоз.

Централни хаб могла би бити обала Београда на води одакле би пловила која још нису дефинисана по капацитету могла да возе за Нови Београд, Земун, Вишњицу, Борчу или новобеоградске блокове.

Сви терминали морали би да имају везу са аутобуским или трамвајским превозом са могућношћу преседања.

Секретар за јавни превоз Београда Јовица Васиљевић каже да је идеја да се речни градски превоз интегрише у постојећи систем јавног превоза.

"Треба нам адекватна студија за увођење таквог превоза, да видимо како бисмо постојећи систем интегрисали у систем тарифа јавног превоза, да све буде целина, да пружи додатни квалитет грађанима који би избегли градске гужве, имали краће и атрактивније путовање", истиче Васиљевић.

Обреновац у овом тренутку нуди чак четири локације за овакав вид превоза којим би, за 20 до 30 минута, до центра Београда могло да се превезе чак 30.000 људи.

"Може до Земуна, може до Бетон хале. Ластин аутобус из Обреновца суштински сада иде на аутобуску станицу у Београду, а овако би дошао у Бетон халу која је суштински одатле мање од километра", каже председник Општине Обреновац Мирослав Чучковић.

Студија мора да води рачуна да повеже најбитније централне делове Београда на обалама Саве и Дунава.

Она мора да узме у обзир и туристичке потенцијале наших река, али и то да станица свакако мора бити код атрактивних локација као што су Музеј савремене уметности, Калемегдан, Земунски кеј...

Да би се пронашла конкретна решења потребно је бар још годину дана, али Обреновчани истичу да од одлуке до реализације може протећи мање од пет година.

број коментара 9 Пошаљи коментар
(понедељак, 20. јан 2020, 15:46) - Pantagruel [нерегистровани]

Није нам нужно

Боље нека граде још мостова и тунела испод река. Не треба нам ово. Дунав је и сам по себи изузетно снажна река. Још кад се у њега у центру Београда улије онолика водена маса Саве, па дуне Кошава постаје веома опасан. Кога није ухватила олуја на њему, не зна шта је ужас, а мене јесте више пута. Не заборавите да се најмање 126 људи удавило (коначан број никад није утврђен) 1952. године, кад је потонуо путнички брод "Ниш", на линији од Савског пристаништа до Земуна.

(понедељак, 20. јан 2020, 14:57) - anonymous [нерегистровани]

Ideja je odlicna

Koliko mi je poznato, Prag i Budimpesta imaju recni prevoz, a Beograd itekako treba da iskoristi tu prednost sto se nalazi na dve reke, sto malo koji grad u svetu ima. Vec imamo pristanista, samo ih treba urediti, em bi ekoloski bilo zdravije, em bi ljudi lakse putovali, da ne govorim o tome sto bi se podstakao turizam, cime bi grad dodatno zaradio.

(понедељак, 20. јан 2020, 14:31) - anonymous(neimenovani) [нерегистровани]

studija

u beogradu se mnogo studira i mnogo malo radi

(понедељак, 20. јан 2020, 14:18) - 47 [нерегистровани]

Ekologija

Možda bi neki pre davanja komentara trebali da savladaju bar osnovna znanja o vidovima transporta; najjeftinije je rečni, pa šinski a najgora varijanta drumski. U istom odnosu je i potrošnja goriva po jedinici prevezenog tereta. Jer, misli se na "rečni prevoz", ne na glisere.

(понедељак, 20. јан 2020, 14:13) - Markovljev [нерегистровани]

Grandomanija

Prag koji živi na dve strane reke Vltave, koristi za ovaj vid prevoza ljudi, da ne preteram, malo veće motorne čamce, za prevoz 20 do 30 ljudi i pristavaju na pontonima, pa neznam zašto bi Beogradu za to trebalo 5 godina. Medjumesni prevoz iz Obrenovca nema smisla, jer se radi o narazovu potrebu prevoza većeg broja ljudi u isto vreme, ali je to pre pitanje proširenja mogućnosti prevoza po gradu sa prijatnim pogledom na grad sa reke. Bodske linije Novi Sad Beograd Kladovo bi već bilo nešto daleko lepše a mislim dabi bilo vrlo interesantno.

(понедељак, 20. јан 2020, 14:10) - 47 [нерегистровани]

Beograd - Zemun

Ja sam bio putnik na brodskoj liniji Beograd - Zemun i to i danas pamtim. A bio sam predškolsko dete. Bilo je i efikasno i atraktivno. Tada Beograd i Zemun nisu spajale autobuske linije. Gde je sada problem? Oba pristaništa i sada postoje. Kakve su nam studije potrebne? Samo nam vreme uludo prolazi.

(понедељак, 20. јан 2020, 13:26) - OsobaA [нерегистровани]

5 godina??

E ljudi moji, za 5 godina neko stvori svemirski program a ovde izgleda ne može da se oformi nekoliko linija rečnog saobraćaja.  

(понедељак, 20. јан 2020, 13:25) - Владимир [нерегистровани]

Ево га

још један вид загађења, нека ми неко објасни како је бродски превоз еколошки, кад ти бродови троше и до 500 литара нафте на 1 сат???И незнам како мисле да свих 22.000 људи организују да сви раде од 7-15 и да се сви возе заједно?Шта то значи да ће сваких пола сата кретати један брод према Београду?Права екологија, нема шта! 

(понедељак, 20. јан 2020, 13:16) - anonymous [нерегистровани]

Dajte,ne nagovarajte ih

Vec se masta o gondolama,preseljenju mosta u park i svacemu slicnom,te stoga im ne dajte slicne ideje.