Džez – Das Kapital

Snimak koncerta internacionalnog trija Das Kapital, održanog 2. novembra prošle godine na Tampere džez festivalu u Finskoj.

Internacionalni trio Das Kapital, čine nemački saksofonista Danijel Erdman, francuski bubnjar Eduar Pero i danski gitarista Hase Pulsen. Na početku bendovske karijere svoj osoben stil izgradili su na vlastitim interpretacijama dela kompozitora Hansa Ajzlera, odnosno ideološkoj poziciji koja dolazi sa leve strane političkog spektra. U muzičkom smislu postali su prepoznatljivi ne samo po izboru kompozicija, već i po atipičnim stilovima sviranja u kontekstu džeza, gde je Erdman značajno odudarao od američke škole saksofona svojom melodičnošću i u slobodnijim deonicama, dok je Pero kombinovao klasične bubnjarske i perkusionističke koncepte sviranja, sa povremenim referencama na fri džez.

Specifičnu kombinaciju serioznosti i poletnih, himničnih kompozicija, Das Kapital donose i na aktuelnom izdanju Vive la France, gde interpretiraju kompozicije i popularne šansone francuskih autora – od baroka do pesama Žorža Brasansa, Barbare ili nezaobilazne Brelove balade Ne me quitte pas. Kako sami objašnjavaju, naslov izdanja je sa jedne strane ironičan zbog osetnog porasta nacionalizma u današnjem vremenu, te im nije bila namera da budu zvučni pejzaž patriotizma. Sa druge strane, tu je ljubav prema zemlji u kojoj sva trojica žive, odnosno ljudima, vinu i prirodi. Koncert u Tampereu predstavljao je upravo promociju ovog studijskog izdanja, u razigranoj improvizatorskoj razradi trojice uigranih muzičara.

Autor Nikola Marković
Urednica Ksenija Stevanović