Umetnost interpretacije – Žan-Eflam Bavuze

Emisiju UMETNOST INTERPRETACIJE posvećujemo pijanisti Žan-Eflamu Bavuzeu koji će izvesti Sonate Jozefa Hajdna i klavirske koncerte Sergeja Prokofjeva.

Bavuze se ističe kao jedan od vodećih francuskih pijanista čiji repertoar obuhvata kako dela kompozitora ranijih epoha, tako i ostvarenja savremenih autora. Danas se smatra jednim od najboljih tumača Hajdnove muzike, a njegov projekat snimanja svih sonata ovog kompozitora dovršen je 2017. godine i u emisiji ćete čuti snimak poslednjeg dela ove serije.

Nekadašnji student Pjera Sankana na Pariskom konzervatorijumu, Bavuze je bio laureat Betovenovog takmičenja u Kelnu, kao i Konkursa mladih koncertnih muzičara u Nujorku 1986. godine. Nakon ovih uspeha, dobija ponudu da nastupi sa Pariskim orkestrom 1995. godine, što je bio njegov debi na svetskoj muzičkoj sceni. Među diskografskim uspesima Bavuzea, koji svoje snimke izdaje ekskluzivno za britansku kuća Šendos, izdvajaju se ciklusi sa celokupnim delima Kloda Debisija za koji je dobio niz uglednih nagrada. Tu su i njegove interpretacije dela Bele Bartoka, klavirske muzike Morisa Ravela, kao i svih klavirskih koncerata Sergeja Prokofjeva, a u poslednje vreme radi i na snimanju celokupnog opusa sonata Ludviga van Betovena.

Kod Prokofjeva kritika ističe Bavuzeov „lagani tuše" inače karakterističan za francusku školu pijanizma spojenu sa izuzetnom fizičkom snagom i kontrolom u šakama kojima uspeva da prikaže kompleksne i stalno promenljive karaktere prisutne u partituri - od groteske do suptilnog lirizma.

Izvođenje Hajdnovih sonata je inače veliki pijanistički izazov jer su na prvi pogled ove partiture sastavljene iz malo elemenata i gotovo ogoljene klavirske fakture, u kojoj je tempo od ključne važnosti za držanje muzičkog toka u pokrenutom i koherentnom obliku. Uz nedovosmislenu ljubav prema Hajdnovim sonatama, ali i tehničku kontrolu i intelektalnu radoznalost Bavuze pokazuje bogastvo Hajdnove invencije.

Urednica Ksenija Stevanović

broj komentara 0 pošalji komentar