Читај ми!

Ирена Благојевић

Флаутисткиња, џез и соул певачица

 

Дипломирала је флауту на Факултету музичких уметности у Београду и до 2000. озбиљно градила каријеру флаутисткиње радећи истовремено и као професор флауте. Тај период обележили су бројни солистички концерти, наступи са камерним оркестром, фестивали, такмичења, награде. Певање је дуго доживљавала као своју „другу љубав", која се одвијала у сенци флаутистичке каријере. Током личног и музичког сазревања, постепено се певање наметнуло као први избор и најприроднији пут да се лично изрази. У петнаестој години победила је на такмичењу „Таленти долазе".

У „3К дуру" побеђивала је до Великог финала. Као победник „Вечери младих нада" на Београдском пролећу 2000. учествовала је на фестивалу „Славенски базар" у Кијеву, где је такође победила. Исте године освојила је и награду за интерпретацију на Еврофестивалу у Македонији.

Годинама учествује у клупском музичком животу Београда наступајући са бендовима „Калкута" и „Балкан експрес". Пева пратеће вокале Филипу Жмахеру, „Легендама", Харису Џиновићу, Чобију...

Године 2008. одлучила је да започне соло каријеру и повукла се на неко време како би радила на свом материјалу. На албуму „Јутро без љубави" (2010) представила се, пре свега, супериорном и зрелом интерпретацијом, али и као један од аутора текстова, музике и аранжмана. Уследио је албум „Блистави град" (2016), са атмосфером старих џез албума, меланхолије, жудње за прошлошћу и успоменама. Почетком 2021. године објављен је и њен трећи албум „Перо", својеврсни наставак соул џез стила са примесом поп музике,  укључујући и обраде старих народних песама: „Јутрос ми је ружа процветала",  „Болујем ја" и „Имам једну жељу".

Аутор емисије: Ана Ћирица

број коментара 0 Пошаљи коментар
Позитивна трема Позитивна трема

Аутор:
Ана Ћирица

Ауторска емисија усмерена је на нашу музичку сцену и бави се превсходно темама у вези са класичном музиком, уз повремене искораке у друге области (џез, "world music"). Циљеви ове емисије су информативног и едукативног карактера: усмерити пажњу ка музичким уметницима који нису довољно медијски експонирани, младима који тек стасавају на том пољу, као и музичарима који нису у првом плану на концертним подијумима... [ детаљније ]