Култура на медијском тржишту

Скрајнута и пожељна

Када се вест из културе нађе на насловној страни, посета страницама културе на интернет издању порасте у просеку два до три пута. Ово се показало као правило у домаћој штампи. Проблем је што је вест из културе на насловној страни „чудо које се ретко среће". Да зло буде веће, већина дневних новина готово да и нема „културне стране". Уместо њих појавиле су се „забава", „шоу биз", „лајф стил"...

С друге стране медији су незаменљиви у промоцији културе, културних стилова и вредности. Сама култура представља процес креирања и преношења мисаоних образаца, поступака и понашања, а ови у суштини обликују, интегришу и одржавају одређену групу или заједницу. Ауторитет културе због тога поседује моћ да хармонизује друштво и ствара амбијент за његов складан и успешан развој.

Упркос свему томе, култура и културни садржаји у нашим медијима немају добар статус. Углавном су на маргини, са слабим изгледима да се тренд промени. Зашто је то тако, која је права мера културе и каква је медијска и културна политика пожељна за Речено и прећутано говоре Драган Никодијевић, декан Факултета за културу и медије и Марија Ђорђевић, уредник Културног додатка Политике.

Уредник и водитељ емисије је Радован Пантовић.

број коментара 0 Пошаљи коментар