Век хармонике – Албум „Тишина и крст” Клаудијуша Барана

На овом издању налазе се три композиције Софије Губајдулине које приказују техничке и тонске потенцијале хармонике као соло инструмента, али и у комбинацији са оркестром или у камерном саставу.

Клаудијуша Барана критика хвали као свестраног уметника изузетног сензибилитета, који је својим уметничким достигнућима променио перцепцију хармонике у Пољској, уздижући је на позицију равноправног инструмента са свим другим. Његове интерпретације резултат су познавања историјског контекста настанка дела и њихових стилских карактеристика, а звучни ток вођен је превасходно истанчаним осећајем за динамику, квалитет тона и артикулацију. Баранова велика страст је аргентински танго, а креативно обликовање сценских наступа учинили су да буде први пољски инструменталиста који је увео бандонеон у концертне дворане у Пољској. Осим тога, Клаудијуш Баран је и први хармоникаш који је наступио са Варшавском филхармонијом и другим водећим пољским оркестрима.

Дипломирао је на Музичкој академији Фредерик Шопен у Варшави, као и на Конзерваторијуму у Паризу, а завршио је и постдокторске студије. Тренутно обавља и најважнију функцију на водећој пољској високошколској установи - ректора Музичке академије Фредерик Шопен.

Са албума Тишина и крст, у вечерашњој емисији слушаћете остварења De Profundis за соло хармонику и Седам последњих Христових речи за виолончело, хармонику и гудаче Софије Губајдулине. Свирају Марћин Здуњик - виолончело и Клаудијуш Баран - хармоника, а Оркестром Варшавска симфонија диригује Михал Клауза.

Уредница емисије Марија Вуковић

број коментара 0 Пошаљи коментар