Имагинарни пејзажи

У вечерашњој емисији представићемо одабране нумере остварене у оквиру пројекта „Touch: Isolation” британског лејбла Touch Music који је током априла и маја 2020. године за претплатнике, објавио двадесет осам композиција чији су аутори њихови ексклузивни уметници. То је био начин да се подрже музичари који годинама издају за ову дискографску кућу и који су током пандемије остали без главног извора прихода – живих наступа. У емисији ћемо представити радове Јане Виндерен, Криса Вотсона, Орена Амбарчија, Бетан Келоу, Јана Новака, Клер М. Сингер и Кристијана Фенеса.

Радови Јане Виндерен и Криса Вотсона се базирају на теренским снимцима. Наиме, сами снимци окружења око нас су за време пандемије доживели праву ренесансу јер су многи уметници сматрали да треба документовати акустички измењен простор у којем обитавамо, пошто је током изолације смањено загађење буком, а присуство животиња и птица је постало много уочљивије. Јана Виндерен је, тако снимила, звуке који су настали у смрчи која већ пет генерација расте на њеној породичној фарми и која је преживела све догађаје у протеклих сто година. У том погледу Виндерен сагледава ово дрво као извор утехе и непроменљивости. Крис Вотсон своју нумеру Gobabeb базира на ветровитим звуцима пустиње Намиб и осећању изолације. Потом ћете чути једанестоминутну композицију Sbagliato (Погрешка) Орена Амбарчија, истовремено утешну и звучно апстрактну. За њом следе експресивна Lines of Flight Бетан Келоу која се ослања на звуке Долине смрти, као и нумеру Elation of Protest Јана Новака која слушаоцима нуди смирење у истраживању „опозитних осећања радости и туге”. На крају ћете чути композицију Северна звезда Клер Сингер која је снимљена у простору Јунион капеле у Лондону и базира се на звуцима оргуља и виолончела, као и нумеру Per Aspera (ad Astra) Кристијана Фенеса у којој аустријски електроничар комбинује синтисајзерске деонице и свој карактеристични катедрални звук базиран на модификацијама електричне гитаре, нудећи светлу и оптимистичну електроакустичку завршницу.

Уредница Ксенија Стевановић