Читај ми!

Имагинарни пејзажи

Представићемо албум „Миграције” (Мигратион) Сајмона Скота који је 26. јуна објавила дискографска кућа Touch.

Као и на свом претходном албуму Soundings Сајмон Скот посвећено бележи свет око нас, те се у основама нумера налазе теренски снимци настали на различитим местима и градским локацијама наше планете. Ове примере акустичне екологије Скот надаље компјутерски третира, износећи на видело њихову поетичку и музичку суштину.

Као мото албума Миграције Скот даје цитат француског филозофа, социолога и како сам себе представља антроплога модерности, Бруна Латура. Ова речница из Латурове књиге „Уземљење: Политика новог климатског режима” објављене 2018. године гласи: „Свако од нас почиње да осећа како му тло измиче под ногама. Откривамо, са више или мање јасноће, да смо сви у миграцијама према територијама које тек треба да буду пуново откривене или на наново насељене”.

У том погледу Сајмон Скот „наново открива” нека места која се чине јасно уписана у колективној свести. Албум започиње моћном реимагинацијом Црвеног трга у Москви, тачније метро станице која се налази испод ове локације. Теренски снимак начињен 2015. године, уз помоћ микрофона који прате кретање уметника по великом метро чворишту, открива звучну разноврност људи који пролазе кроз Москву и комплексну акустику подземног простора. Скупина звучних догађаја који чине овај теренски снимак, одводе Сајмона Скота у правцу стварања снажне одзвањајуће структуре базиране на неумољивој ритмичкој рептицији, која као да донекле евоцира идеју Црвеног трга као симбола власти, моћи и војне снаге.

Потом у нумери Мрмљање суочавамо се са потпуно другачијом сликом. Она је базирана на снимку ноћилишта где птице попут врана, гачаца и чавки долазе да одспавају. Ово место се налази у селу Бакенхам у Норфоку, које је Скот посетио заједно са аустралијским уметником Лоренсом Инглишем. Снимак птичјег ’чаврљања’ се полако претвара у звук модуларног синтисајзера, чији дрон мења своју грануалацију и облик таласа, реперезентујући полагано нестајање светла у сумрак.

Последње две нумере са албумa МиграцијеBorderlands и Fen(ce) – везане су за снимке заштићних влажних станишта који се налазе у резервату природе Холм Фен у Кембриџширу. Уз помоћ контактних микрофона, Скот је снимио звукове дрвених стубова који се налазе у околини канала и река, откривајући скривену акустичну екологију овог подручја.

Уредница Ксенија Стевановић