Нова дискографија

Представљамо албум британске виолинисткиње Николе Бенедети и Лондонске филхармоније под управом Владимира Јуровског са композицијама Едварда Елгара, који је прошле недеље објавила дискографска кућа Дека.

Ова виолинисткиња шкотско-италијанског порекла и добитница Гремија за најбољи класични инструментални албум ове године, након издања са виолинским концертом Винтона Марсалиса, одабрала је много познатије дело – Концерт за виолину у ха молу опус 61 Едварда Елгара. Поред овог технички захтевног остварења које чини окосницу издања, на њеном најновијем албуму се налазе и три Елгарове минијатуре за виолину и клавир – Уздаси, Поздрав љубави и Ноћна песма, које Никола Бенедети изводи уз пратњу пијанисте Петра Лимонова.

Елгаров Концерт за виолину у ха молу опус 61 се сматра једним од најзахтевнијих и најобимнијих концертантних дела за виолину, а премијерно га је извео Фриц Крајзлер 1910. године. Као виолиниста, Елгар је одлично познавао овај инструмент, што се чује и у начину на који обликује солистичку деоницу и користи специфичну звучност виолине. Најављујући ово издање Никола Бенедети је навела да осећа „љубав и фасцинацију према композитору и његовој музици” додајући да је он био „у сваком смислу необичан, од његовог нетрадиционалног образовања, преко разумевања људи, до стила његове музичке експресије”. Блискост са Елгаровом поетиком, солисткиња испољава кроз мање интроспективно, али зато веома срчано и страствено тумачење Концерта за виолину, што је навело критичарку листа Гардијан да њено свирање опише као „вибрантно и са тоном пуним снаге”. Бенедетијева своје свирање чврсто ставља у први план и „ни у једном тренутку не нестаје у блиставим текстурама које око ње плете оркестар Лондонске филхармоније”, каже критика, док диригент Јуровски посебну пажњу посвећује макро плану и осмишљавању фраза како би премостио огромне димензије овог дела.

Уредица емисије: Ивана Неимаревић