Имагинарни пејзажи

Албуми „Green Heights” и „Hochu-Ekki-Tou”, које је Томојоши Дате остварио у сарадњи са Кеном Икедом и Тошимаруом Накамуром, односно Стејном Хивелсом.

Томојоши Дате је рођен у Сао Паолу у Бразилу, где је живео до треће године да би се преселио у Јапан, где и данас живи. Он ствара музику која има особен, топао, органски звук у складу са естетиком јапанске амбијенталне електронике која поштује мир, једноставност, прозрачност и пролазност тренутка као своје носеће принципе. Дате често сарађује са другим уметницима. Тако је 2003. године оформио групу Опитопе са Чихеијем Хатакејамом, онда састав Илуха са Коријем Фулером са којим је издавао за лејблове Spekk и 12k, као и групу Мелодиа са Федериком Дурандом.

На албуму Green Heights, на којем је 2013. године Томојоши Дате сарађивао са Кеном Икедом и Тошимаруом Накамуром, спајају се Датеове мелодије одсвиране на клавиру-играчки, као и његови светли теренски снимци, са Накамуриним експерименталним импровизацијама на no-input миксеру. Икедино коришћење аналогних синтисајзера прави мост између Датеовог наивног минимализма и сирове импровизационе снаге Накамуре. Ова три наизглед потпуно диспартна звучна света се сустичу у зачуђујуће комплементарном звучном свету, који рефлектује „срећну околност" заједничког музицирања и дружења тројице уметника.

Јуче, 19. априла, за дискографску кућу Home Normal објављен је албум под називом Hochu-Ekki-Tou, на којем Дате сарађује са белгијским уметником Стејном Хивелсом. Овај двојац ствара дугачке минималистичке звучне атмосфере, које одржава живим и покренутим на најделикатнији начин, благим и нежним прилагођавањима звука. Tа готово неприметна подешавања дрона чине да музика стално добија на новим догађајима, али се не стиче утисак превелике контроле или прекидања природних одзвука, већ испредају фину звучну мрежу у реланом времену, у коју слушалац добровољно упада.

Уредница Ксенија Стевановић

број коментара 0 Пошаљи коментар