Грамофонија – Моцарт: Реквијем и мотети

Репродукујемо снимке са плоче из комплета са интерпретацијама чланова оркестра Бечке државне опере и академског камерног хора под управом Хермана Шерхена. Снимак је забалежен у великој сали бечког Концертхауса у јуну 1958. године. Албум је објавила продукцијска кућа Југотон по лиценци компаније Еј-Би-Си Данхил, која је у Сједињеним Америчким Државама заступала оригиналне издаваче, компаније Вестминстер и Дојче грамофон.

Као што је било речи у прошлој емисији, ова плоча је доживела велики број реиздања у различитим верзијама, од појединачних винила до комплета и бокс сетова. На готово сваком од њих налазе се веома детаљни програмски коментари које су током више од пола века присутности на тржишту плоча писали бројни музиколози и критичари, усредсређујући се на различите аспекте издања, али са наглашеним фокусом на детаље из биографије композитора и извођача. Међу њима се посебно истичу Дитмар Холанд, музиколог који је дуго био музички супервизор Севернонемачког радија и аутор више коментара за плоче Дојче грамофона и Вестминстера, као и Ева Рајзингер која је писала текст за ремастеровану верзију на дигиталном носачу за америчко тржиште.

За разлику од програмских коментара и формата носача, графичка решења издања са снимком који емитујемо су изненађујуће сродна. Наиме, већи део плоча на предњој страни садржи одређени приказ религијске тематике, преузет из ликовне уметности или фотографисан, док једино америчка верзија из 1972. године одступа од овог правила, доносећи на омоту детаљ са фотографије леша у мртвачници. Такође, италијанска верзија је објављена у Вестимстеровој серији „Мозаик", те се на њеном омоту налази приказ Христа израђен истоименом техником.

Аутор Милан Милојковић
Уредница Сања Куњадић



број коментара 0 Пошаљи коментар