2020 bila je godina Zuma

2020 bila je godina Zuma

Tokom pandemije korona virusa popularnost aplikacije za video konferencije Zum (Zoom) značajno je porasla, sa 10 miliona dnevnih korisnika u decembru 2019. na 300 miliona u aprilu 2020.

Od januara do aprila na toj platformi održani su video pozivi u trajanju od dve hiljade milijardi minuta.

Zahvaljujući Zumu, poslovanje je moglo da se nastavi i tokom pandemije i mera zatvaranja, ali aplikacija je takođe postala posrednik u održavanju sastanaka vlada, kulinarskih kurseva, umetničkih radionica, treninga i božićnih zabava.

Zanimljivo je da je, u konkurenciji Epla, Gugla, Majkrosofta i Fejsbuka, Zum dospeo na vrh, a razlog za to se nalazi u njegovoj pristupačnosti, nešto čemu bi svi tehnološki proizvodi trebalo da teže, piše britanski list Indipendent.

Za početak, Zum je besplatan, za razliku od Eplove aplikacije Fejstajm (Face Time) koju mogu da koriste samo vlasnici skupih Eplovih proizvoda.

Takođe ne zahteva da korisnik ima neki nalog, kao što je slučaj sa aplikacijom Gugl mit (Google Meet).

Svi ti faktori učinili su Zum veoma popularnim, iako njegov put ka vrhu nije išao bez problema.

Rad od kuće tokom pandemije naveo je mnoge kompanije da koriste aplikacije kao što je Zum za istovremene pozive. Taj trend će biti nastavljen i 2021. godine, pa i duže, smatra profesor na Harvardskoj poslovnoj školi Raj Čaudri, stručnjak za praksu rada na daljinu.

Popularnost ovog softvera za video pozive će možda oslabiti kada pandemija prođe - vrednost njegovih akcija je opala kada je napravljena vakcina protiv korona virusa.

Čaudri ipak veruje da će Zum i dalje biti korišćen na poslu, dodajući da je njegova vrednost u tome što je virtuelnim pozivima "lice u lice" smanjivao granice i ublažavao hijerarhiju među zaposlenima.

Ipak Zum bi mogao da dobije ozbiljnu konkurenciju, i to od Majkrosoftove aplikacije Tims (Teams), koja je namenjena komunikaciji prijatelja i porodice, ali i za poslovne svrhe.

Aplikacija je već počela da raste, od 44 miliona dnevnih korisnika u martu 2020, na 115 miliona aktivnih korisnika u oktobru.

Ako je pandemija nešto pokazala, to je da je budućnost nesigurna, ali Zum je za sada u prednosti, piše britanski list.

div id="adoceanrsvdcfhklggd">