Pandemija i biznis – ko je trljao ruke, a ko se hvatao za glavu

Pandemija koronavirusa obično je značila loše vesti za biznis. Međutim, i u takvim uslovima neke tehnološke kompanije su „trljale ruke“. Ko su dobitnici, a ko gubitnici zbog pandemije u tehnološkom sektoru?

Dobitnik: proizvođači softvera za rad od kuće

Mnogi su, kada su od šefa čuli da prelaze na rad od kuće, požurili da se opreme novim uređajima i softverima. To je bila dobra vest za prozvođače i programere. Neke aplikacije doživele su ogromnu popularnost, kao što je „Zum“, koji je povećao broj korisnika sa 10 miliona dnevno na 200 miliona.

Takođe, povećana je potražnja za softverima koji omogućavaju rad od kuće, kao što je "Teamviewer". Rekord u broju korisnika postigla je i platforma „Slak“, koja služi za čet sa kolegama tokom posla.

Dobitnik: gejming industrija

Kada su ljudi zatvoreni u domovima, gejming je često najbolje rešenje. Popularna igrica „Kol of djuti“ skoro je doživela novo izdanje, čini se, nikad u bolji čas. Osvojila je desetine miliona igrača.

Analitičari procenjuju da je prodaja igrica skočila za 35 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Prodaja konzola je skočila za čak 63 odsto.

Dobitnik: striming platforme

Slično kao i sa gejmingom, ljudi kada su zatvoreni okreću se filmovima i serijama. „Netfliks“ je stekao novih 16 miliona pretplatnika.

„Dizni+“ je pokrenut u Velikoj Britaniji i na drugim tržištima krajem marta. Već je postao ozbiljan takmac „Netfliksu“.

Pošto su bioskopi zatvoreni, mnoga popularna filmska ostvarenja plasirana su direktno na internet.

Između dobitka i gubitka: fitnes platforme

Sajt „Klas pas“, koji nudi časove vežbanja, transformisao se u striming platformu na kojoj se prikazuju vežbe, ali su zato mnoge teretane zatvorene i radnici su ostali bez posla.

Pokazalo se da fitnes kod kuće funkcioniše veoma dobro.

„Peloton“ već nudi video-časove koji promovišu sobne bicikle. Ističe se da je njihova prodaja skočila za 60 odsto. Korist izvlače i jutjuberi koji pokazuju kućne vežbe.

Između gubitka i dobitka: Amazon

„Amazon“ se našao pred mnogim izazovima tokom pandemije. Radnici u skladištima žalili su se na loše uslove rada. Francuska je zabranila veliki deo prodaje putem „Amazona“ iz bezbednosnih razloga.

Ipak, osnivač „Amazona" Džef Bezos, najbogatiji čovek na svetu, navodno je povećao prihode za 24 milijarde dolara tokom pandemije.

Gubitnik: transport

Prodaja je u mnogim zemljama dostigla veoma niske nivoe, što se odrazilo na industriju prevoza robe i ljudi.

„Uber“ je na primer otpustio hiljade radnika, i to se ne odnosi samo na vozače.

Gubitnik: posrednici

Kompanije koje nemaju fizike proizvode, nego posreduju u kupovini robe i usluga, trpe velike gubitke.

Među njima je Er-Bi-En-Bi, platforma za rezervisanje smeštaja koju je socijalno distanciranje i skoro potpuno ukidanje turizma dovelo do gubitaka. Otpuštena je četvrtina radnika, skoro 1.900 osoba.

Slično, sajt „Jelp“ za recenzije ugostiteljskih obejekata je otpustio trećinu radne snage, nakon zatvaranja restorana i barova.

Čak i pre socijalne distance, „Vi vork“, platforma pomoću koje se rentiraju kancelarije za deljeni radni prostor, imala je velike probleme zbog odustajanja jednog od glavnih investitora.