Od Amsterdama do Pariza za sat i po, ali po šinama – nije naučna fantastika

Holandska kompanija „Hart hiperlop“ objavila je da bi uskoro mogli da naprave niskoenergetski, superbrzi voz koji bi putnike od Pariza do Amsterdama prevozio za oko sat i po.

Prema istraživanjima koje je sprovela kompanija, novi voz bi mogao da postane stvarnost već 2028. godine, a njihov primarni cilj su pet glavnih ruta koje bi mogle da promene način na koji ljudi svakodnevno putuju.

„Ono što ga čini tako jedinstvenim je veliki kapacitet, niska potrošnja energije i velike brzine koje će značajno da skrate vreme putovanja. Na primer, putovanje između Amsterdama i Pariza trajaće samo sat i po“, tvrdi predstavnik kompanije.

Plan je da se izgrade nacionalne, ali i međunarodne rute. Novi voz bi trebalo da poveže Amsterdam, ne samo sa Parizom, već i sa Groningenom i Hagom. Što se tiče međunarodnih linija u planu je veza sa Dizeldorfom i Frankfurtom.

Stefan Marges, rukovodilac projekta „Hart hiperlopa“, tvrdi da će ovaj voz od Amsterdama do Ajndhovena stizati za 15 minuta, za šta je inače potrebno oko 90 minuta vožnje automobilom. Putovanje od Amsterdama do Dizeldorfa za koje je automobilom potrebno oko dva i po sata, trajalo bi manje od pola sata.

U kompaniji veruju da će ovakav vid prevoza putnika drastično promeniti način na koji ljudi donose odluke o mestu stanovanja ili rada, jer će beskrajno olakšati putovanje.

broj komentara 10 pošalji komentar
(utorak, 12. maj 2020, 17:51) - anonymous [neregistrovani]

Pozdrav iz Eindhovena

Odavde do Amsterdsma ima 115 km, znaci ne putuje se automibilom 90 minuta. Dok nisu ogranicili brzinu, trebalo je najvise sat, ako nema guzve. Na srpskom se kaze Diseldorf (a i na njemackom), nema tamo nikakvog dizela da bude Dizeldorf. Voz od Amsterdama do Pariza se nece isplatiti, i ovaj sad je poluprazan (i vrlo skup). U Groningen niko ne ide, a praviti ovako brzu liniju do Den Haga nema smisla, jer je preblizu.

(petak, 08. maj 2020, 22:00) - anonymous [neregistrovani]

To je super

Bolesno . Da sam ja ŠEF na ovoj planeti, dozvolio bi samo brzinu do 80 km/h . Sve prave nešto brže, luđe,. Čovek bi trabao da se odmori i uživa u putu.Ali današnje vreme je ludo , sve neki novi rekordi, brže ,jače.Pa selfi ,pa mrtav.Luda planeta.Hvala da sam doživeo i vremena sa manje ludaka.
Kako je rekao Alan Delon ,neće biti žalostan , kada napusti ovaj svet.
Živeli.

(petak, 08. maj 2020, 09:03) - anonymous [neregistrovani]

Logika

Авио превоз је најбржи вид превоза путника АЛИ припрема за лет је негативни део овог правоза траје и дуже ид самог лета, према томе превоз железницом је далеко бржи на краће дестинације и нормално у земаљским условима. Аутомобилски индувидуални превоз у будућности биће превоз за изласке у природу и на краће релације због цене почевши од осигурања, горива и одржавања самог аутомобила.

(ponedeljak, 04. maj 2020, 19:21) - anonymous Radeta [neregistrovani]

Maa, dajte molim Vas

A sta cu u Parizu? Da me izbode neki pomahnitali terorista. Prvo nek obezbede sigurnost gradjana na ulicama od terorista i virusa a lako cemo mi za taj super brzi voz.

(ponedeljak, 04. maj 2020, 18:02) - anonymous [neregistrovani]

Low Cost Avionski Letovi

Polako, treba da vidimo sta ce se desiti sa avionskim letovima koji kostaju par desetina evra. Mislim da ce i ovaj biznis model proci kroz velike promene.

(ponedeljak, 04. maj 2020, 15:47) - Milan [neregistrovani]

Nije problem voz

vec je problem napraviti prugu, ustvari tunel gde bi se on vozio. TGV je testiran i ide preko 500 na sat, ali se vozi maksimalno do 300.

(ponedeljak, 04. maj 2020, 09:29) - anonymous [neregistrovani]

Concorde story

Ta linija bez usputnih stanica (Roterdam, Antwerpen, Brisel) nece uopste biti rentabilna. Od pocetka je nepopunjena a ko putuje direktno uzme avion 80-ak €, redovna cijena, 1h20min. Jedina prednost je iz centra grada u centar grada bez puno kontrola kao na aeorodromu.

(nedelja, 03. maj 2020, 16:23) - anonymous [neregistrovani]

POSTOJI

Na sinama postoji i u Evropi. Mozda malo sporije, ali postoji. Na primer od Barselone do Madrida sa 5 stanica i vreme koje potrosi na njima voz predje za 2,5 sata a duzina je oko 630-650 kms. Od Pariza ako se napravi pruga, ona je ravnija od obicnog puta koji ima nekih 500 km tako da bi bilo oko 1,5 sat za nekih 450 kms. Dakle vrlo slicna brzina i naravno sve zavisi koliko bi stanica bilo usput. Mozda samo jedna u Briselu? Ovakvi vozovi se ne zaustavljaju u malim gradicima i selima. Samo veliki gradovi.

(nedelja, 03. maj 2020, 13:35) - anonymous [neregistrovani]

To već postoji

To već postoji u Kini. Voz od Kantona do Vuhana prelazi za 3 sata. Pruga je dugačka tačno 1.069 kilometara...Znači ako se uporedi sa onim što Holandija hoće, ovaj Kineski voz već vozi razdaljinu od "Amsterdama do Pariza" za 1,5h.

(nedelja, 03. maj 2020, 10:16) - anonymous [neregistrovani]

AutoCAD je cudo

25 godina pokusavaju da ubrzaju tu liniju i dosli su do 2 sata do Brisela, 4 sata do Pariza. Par stanica, kratke relacije za maksimalnu brzinu. Kad bi bila "pravolinijska" relacija bez naseljenih mjesta (usporenja, buka..) mozda bi i uspjeli.