Veštačka inteligencija ušla i u proizvodnju parfema

Jedan švajcarski proizvođač mirisa u svoj proces stvaranja parfema uveo je i dozu veštačke inteligencije.

Kompjuter i robot, zajedno nazvani „Karto“, omogućavaju proizvođačima parfema da brže i efikasnije zamisle, kombinuju i testiraju svoje ideje, što je veliki korak u ovoj industriji.

Inovativni način stvaranja novih mirisa predstavlja za stručnjake odmor od proračunskih tablica ili olfaktornih piramida – tradicionalnih metoda koje se koriste više od 150 godina. 

„'Karto' je objedinio sve što nam je potrebno na najprimereniji i najbrži način. Imamo sve informacije i sve što je izmišljno u svetu parfema, sva sredstva, podatke, sve fiziohemijske informacije na dohvat ruke. Istovremeno, imamo i alat koji je lak i jednostavan za upotrebu“, kažu zadovoljni korisnici robota-parfemdžije. 

„Karto“ na prvi pogled izgleda kao veliki ravni ekran. Iskusnim nosevima nudi niz mirisnih opcija, od cvetnih do citrusnih i orijentalnih nijansi.

Jednom kada se željeni sastav nađe na ekranu, robot kreće na svoju turneju između test bočice i 300 epruveta sa različitim sastojcima. Precizno i brzo stvara maleni, instant uzorak. Krajnju reč ipak imaju stručnjaci koji u umetnost stvaranja mirisa unose emociju, intuiciju, sećanja. Rečju – život.

broj komentara 0 pošalji komentar