Читај ми!

Како је роштиљање доживело праву ренесансу током пандемије

Пандемија је људе одвукла од ресторана и зато време проводе у сопственим баштама. Тренд роштиљања у Немачкој је у порасту, а произвођачи и трговци роштиљима и прибором задовољно трљају руке.

„Никада нисмо пословали тако добро“, хвали се Јохим Вебер, директор ланца „Принц роштиља“ (Grillfurst) из Бад Херсфелда у централној Немачкој. Има и објашњење: „Пандемија! То смо приметили још прошле године када се промет удвостручио. Људи су код куће и улажу у башту и двориште, а роштиљ је неизбежан“, додаје Вебер.

Бројке говоре саме за себе: промет је прошле године скочио са 30 на 70 милиона евра. У својим експозитурама широм земље, „Принц роштиља“ отворио је 40 нових радних места. Повећање промета помало је изненађујуће, с обзиром на то да је пандемија уништила неке додатне изворе прихода, попут курсева роштиљања, који су веома важни за стицање новог круга купаца.

Роштиљ као статусни симбол

Институт за истраживање тржишта (GFK) оцењује да је 2020. година била финансијски најуспешнија за индустрију роштиља. Кад већ не путују на одмор, људи радо троше на опрему за роштиљ и уместо класичних, једноставних роштиља на дрво и угаљ, све више купују скупе роштиље на гас, са додатним скупим додацима, попут комора за димљење. Постоје и роштиљи којима се може управљати на даљину, путем паметног телефона. У многим немачким баштама и двориштима никле су праве кухиње под ведрим небом.

Данијел Шелхос из Келна, из фирме „Сантос грил“, такође потврђује брз раст промета прошле године, али и тренд да се купује све скупља опрема. И он за то има и објашњење: „Некада је статусни симбол мушкараца био аутомобил. У ери климатских промена, то се променило“.

Истовремено, приметан је тренд обнављања опреме на сваких неколико година, сличан ономе који некада био код аутомобила. „Људи су некада куповали роштиљ који им је служио годинама. Сада се на сваких неколико година купују већи и јачи уређаји“, истиче Шелхос.

Најновији тренд – роштиљи на гас са зонама у којима температуре досежу 800 степени, за карамелизацију одреска. „Време када су се људи задовољавали кобасицама са роштиља је иза нас“, тврди Шелхос.

Многе фирме су профитирале од тог тренда, али најпознатија је свакако америчка фирма „Вебер“. Шефица представништва те фирме за Немачку, Андреа Штрајн, потврђује невероватан пораст који је пандемија донела индустрији: „Више времена проведеног код куће значи и више кувања код куће. А роштиљање – то је и дружење у башти или парку“.

Логистички проблеми

Ипак, као и многе друге бранше, и индустрија роштиља се бори с логистичким проблемима које је донела пандемија. С обзиром на то да се велика већина роштиља производи у Кини, многи брендови боре се са проблемом недостатка транспортног простора у контејнерима.

Менаџери кажу да је раније једна пошиљка била довољна за неколико недеља продаје. Данас она „плане“ за неколико дана. Тренутно половина асортимана није доступна одмах, па купци морају да сачекају неколико недеља. Само још да се време у овом варљивом лету у Немачкој већ једном устали.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(уторак, 27. јул 2021, 18:38) - mirjana [нерегистровани]

ha.ha

i sta sa onom da rostilj nije ''zdrava hrana''.Pa ,ne moze soja,heljda i slicni ''delikatesi'' na rostilj.Zna se kobasice,cevapcici i sl.i evo pravog praznika za oci i stomak iz domace radinosti.isto je i kod nas,samo tu je ipak cumur ''glavni'',Sto da ''bacamo'' tolike pare na gas?