Зашто су затвори обојени у розе, а седишта у авиону никада нису жута

Научници су израчунали да нам је за доношење суда о некој особи или производу који први пут видимо потребно 90 секунди, а на ту оцену ће највише утицати боја нечега и то од 62 до скоро 90 одсто. Зато компаније веома воде рачуна о боји свог логоа, паковања, али и боја у продајним просторима како би што више утицали на наше одлуке.

Одавно је познато да боје играју важну улогу у нашим животима и знатно утичу на наше реакције. На порталу Bright Side подсећају како одређене боје утичу на наше расположење, одлуке и оцене.

Розе

Данас је уобичајено да розе боју везујемо за девојчице, а некада је било обрнуто. Розе боја је била намењена за дечаке, а плава за девојчице. Додуше, некада су бебе углавно носиле белу одећу и боја није била одредница пола, све док се нису појавили модни трендови из виших класа који су додали родну одредницу овим двема бојама. Не зна се како, али негде крајем 40-их и почетком 50-их година изненада је дошло до промене и плава је постала боја за дечаке, а розе за девојчице.

Боје се често поигравају с нашим умом те се тако и роза и плава сматрају умирујућим бојама које смањују агресију. Можда звучи необично, али многи затвори су обојени у розе боју управо у намери да се смањи агресивност, док с друге стране, има случајева да су на неким стадионима свлачионице намењене за гостујуће тимове окречене у розе како би супарницима ослабили морал.

Постоје и истраживања која су утврдила да Бејкер-Милерова розе боја, позната и као р-618, веома утиче на смањење агресивности и раздражљивости, мада је касније откривено да ово не важи баш у свим случајевима.

Жута

Жута асоцира на срећу јер је, пре свега, изузетно јарка, подсећа на сунце, разбуђује, али уједно и превише стимулише очи и одвлачи пажњу па се због тога веома ретко користи за ентеријер авиона, на пример, или дугих превозних средстава. Авио-компанија „Рајан ер“ је у почетку у својим авионима имала жута седишта, али их је под притиском редовних путника заменила.

Црвена

Потпуно супротно увреженом мишљењу, црвена боја у ствари уопште не подстиче апетит. Можда звучи необично, али једна научна студија је потврдила ову тврдњу. Збуњеност настаје вероватно због чињенице да је амбалажа многих ланаца брзе и нездраве хране управо црвене боје. Тешко је поверовати, али врло је могуће да бисмо можда још више јели да су неке друге боје.

Хубспот је урадио тест у намери да испита да ли ће људи чешће притискати дугме црвене или зелене боје. Испоставило се да у 21 одсто случајева радије притискамо црвено дугме. Спроведен је и експеримент да се види како људи реагују на боју аутомобила која им блокира пут. Резултати су показали да ако је аутомобил црвене боје, возачи много агресивније и брже реагују.

Плава

Већ је речено да плава умирује, али интересантна је и чињеница да ова боја улива поверење у компаније које имају плави логотип. Иначе је плава омиљена боја банака, Ај-Ти фирми и осигуравајућих компанија, очигледно с разлогом, јер утиче на нас да се осећамо сигурније.

Плава боја има још једну супермоћ над нама јер нам може помоћи да одаберемо живот и одустанемо од самоубиства. То сазнање је навело власти у Јапану да на многе железничке станице поставе плаво осветљење како би спречили људе да скоче на шине и изврше самоубиство.

Наранџаста

Наранџаста је изузетно јака и уочљива боја и зато се углавном користи у ситуацијама када се жели да нешто буде што уочљивије. Тако је наранџаста често боја затворских униформи, али нас она такође асоцира и на забаву и радост. Такође, наранџаста се повезује и са вредношћу новца.

Зелена

Није неуобичајено да нам се саветује да радно и животно окружење оплеменимо биљкама, али чак и зелени зидови или тапете могу бити од помоћи. Однедавно је познато и да зелена поспешује визуелну креативност, али је њен утицај на вербалну способност занемарљив.

Бела

Многима се чини логична одлука да зидови канцеларије буду бели јер пружају осећај прозрачности и свежине и не одвлаче пажњу. Међутим, стручњаци за уређење ентеријера упозоравају да је то погрешна одлука, јер је откривено да запослени у канцеларијама окреченим у бело праве много више грешака од запослених у канцеларијама које имају црвене или зелене зидове.

Црна

Испоставило се да хокејашки тимови који носе црне дресове добијају много више пенала и строже казне у односу на екипе које носе дресове других боја. По некима разлог лежи у томе да се људи обучени у црно осећају снажнијима и обично су агресивнији. Други, пак, сматрају да је разлог овоме чињеница да судије оштрије реагују на играче у црним дресовима.