„Икеа“ као средство плаћања уводи време

Чувени шведски ланац „Икеа“ у Дубаију уводи могућност плаћања временом које је купац потрошио да би стигао до продајног објекта. Иако на први поглед делује као да се производи добијају џабе, ситуација је ипак нешто другачија.

Што вам више времена треба да стигнете до „Икеине“ радње, више ћете моћи да купите, преноси часопис Форбс.

„Купујте својим временом“ (Buy With Your Time) порука је коју шведски ланац шаље у свет, најпре из Дубаија. Све што треба да урадите је да касирима покажете историју свог кретања на телефону коју је забележила апликација Гугл мапе. То ће бити доказ колико сте времена потрошили путујући до продавнице.

Иако је у питању новина која се односи искључиво на „Икеу“ у Дубаију, у питању је потез који широм отвара врата ка важним и радикалним променама када је реч о куповини и односу потрошача према брендовима. 

Нов начин плаћања уводи се истовремено са отварањем „Икеине“ нове радње у Џабел Алију, кварту Дубаија прилично удаљеном од центра града. Нема сумње да ће због нове „монете“ купци чешће долазити у „Икеу“, проводити више времена у радњи, а самим ти и куповати више.

Време је драгоцено

Идеја иза овог потеза је да потрошачи троше бесконачно много времена да би стигли до „Икеиних“ продајних објеката јер су они најчешће смештени на самом крају града. У складу с тим, уведена је цена за сваки производ у „временској монети“, чија вредност је формирана на основу просечних примања у Дубаију.

На тај начин, осим у дирхамима, потрошачи у Дубаију могу плаћати укупним временом које су потрошили на „Икеу“.

„Пре него што смо покренули кампању, схватили смо две ствари: време је данас драгоцено и купци троше озбиљну количину времена да би дошли до наших радњи, које су некад далеко од центра града“, наводе у „Икеи Дубаи“ и наглашавају да је због тога важно наградити потрошаче и одужити им се. 

Друга страна медаље – подаци о кретању које купац даје „Икеи“ 

Иако могућност оваквог плаћања делује идеално, постоји и друга страна медаље – ако сте желите да наплаћујете време које трошите долазећи до продавнице, морате бити вољни да предате податке о свом кретању и то и прошлом и будућем.

Другим речима, истиче Форбс, у питању је начин да се учини нормалнијом идеја да је у реду дозволити да наше кретање неко прати док год нешто добијамо „џабе“. 

Ако се у обзир узме чињеница да се „Гугл“, то јест „Алфабет“ којем припада, недавно придружио гигантима који вреде билион (1.000 милијарди) долара, није најјасније да ли је ова трампа фер.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(понедељак, 24. феб 2020, 10:30) - Branko Pavićević [нерегистровани]

Ikea

Imam 45 god i bio sa svega 2 x u Ikei i više nikada tamo neću zaići
U suštini prodaju smicalice,njihova roba je toliko nekvalitetna,komplikovana i nelogična za sklapanje i montiranje da se nemože opisati.Ako ima Nobelova nagrada za komplikovanost i nelogiku onda je treba apsolutno udeliti Ikei.
Zato odem kod stolara i za iste pare dobijem 100%kvalitetnije pa čak i puno drvo