Читај ми!

Која је тајна доброг парфема и порука мирисне ноте

Индустрија парфема годишње заради више од тридесет милијарди долара, док се у свету прода између десет до петнаест хиљада различитих мириса. Свакога дана настане десетина нових парфема. Како изгледају радионице у Београду у којима можете направити свој мирис и када је парфем добар?

Одувек је знала да намирише добар парфем, али када се пре 25 година одселила у Лондон Зага је одлучила и да научи како се праве мириси. После деценија рада постала је професионални парфимер, а недавно је своју радионицу отворила у Београду – и то са једним циљем.

"Хтела сам да покажем како се прави парфем и да развијем неку врсту активног образовања, да људи знају како се носи парфем, како се прави парфем и да једноставно знају шта садржи парфем који људи прскају на кожу", рекла је Зага Чоловић Раичевић.

А прска се најчешће мошус који је и најзаступљенији мирис у индустрији парфема. На Загиним радионицама, углавном даме упознају нове мирисне ноте.

"Радионица траје два сата и у том интервалу научићете основну израду технике парфема, и имаћете прилику да се упознате са молекулима и природним и вештачким сировинама које се користе у парфимерској индустрији, које до сада нисте могли нигде да видите, јер долазе директно из лабораторије. Имате 29 молекула на располагању, па сами правите парфем", истакла је Зага Чоловић Раичевић.

Да бисте направили свој парфем, Гугл вам не може помоћи, како то многи мисле.

"Радионица је хоби, не можете постати парфимер ако одрадите радионицу од два сата. То је више искуство, да научите и да направите добар парфем, да будете поносни на то што сте урадили. Али нећете постати парфимер уколико дођете на радионицу, то могу дефинитивно да вам кажем", рекла је Зага.

Колико времена је потребно да се савладају основне вештине прављења парфема?

"Верујте да учим и дан-данас пошто је то креативан процес који никад не стаје, он само иде даље и даље, и ја постајем боља и боља. Потребно је између 5 и 7 година да се постане парфимер, а после тога себи можете да кажете ‘ја имам храбрости да креирам један парфем’", истакла је Зага.

Зага је креирала више од 30 парфема јер ради за неке од најпознатијих светских марки. Истакла је шта је најважније у процесу израде парфема.

"Морала бих да знам који је ‘ДНК’ тог неког бренда, шта је тај бренд, историју бренда, какав парфем неко жели, коме је намењен тај парфем, какав је темперамент те особе или тог бренда, да ли је бренд енергичан или класичан. Морала бих да направим своју концепцију мирисних нота које бих искористила у том парфему сходно смерницама које ми је дао клијент", рекла је Зага Чоловић Раичевић.

Добар парфем не може бити јефтин, објаснила је дугогодишња парфимерка, јер су порасле и цене сировина на светском тржишту. 

"Добар парфем се препозна одмах, јер парфем носи једну причу. Кад нанесете парфем на кожу, он мора да вам исприча нешто, ако видите да парфем скаче са једне мирисне ноте на другу, па мирише на ружу, па онда на нешто друго, осетите да је у композицији само натрпан материјал, не постоји нека креативна страна, нека композиција која је потпуна", напоменула је Зага Чоловић Раичевић.

Задовољна  је како посао развија и у Лондону и у Београду. Не недостаје јој нових идеја, па је тако направила и нове парфеме који су инспирисани Београдом и названи по његовим симболима.