Дизни хоће да платите 30 долара да гледате „Мулан“, шта то значи за будућност филмске уметности

Љубитељи приче о Кинескињи Мулан моћи ће да уживају у играном римејку Дизнијевог цртаног филма, али то задовољство неће бити нимало јефтино.

Остварење је првобитно требало да изађе и марту, али је више пута одлагано због пандемије коронавируса. „Дизни“ је сада одлучио да понуди блокбастер на својој стриминг платформи Дизни+.

Тиме је „Дизни“ постао први студио који ће пустити филм блокбастер формата на стриминг платформу.

Свако ко ће хтети да га погледа мораће да има активну претплату за Дизни+ (седам долара месечно) и да преко тога плати 30 долара да би гледао Мулан када изађе 4. септембра.

Римејк ће такође истог дана бити премијерно приказан у биоскопима у земљама где су они отворени, укључујући и Кину.

Изузетак, а не правило

Иако су се претходних месеци и други студији одлучили на сличне кораке, већином су то били филмови са „скромнијим“ буџетима до 100 милиона долара.

Мулан је сасвим друга живуљка. Са ценом од 200 милиона долара, „Дизни“ је очекивао (а нада и даље није умрла) да ће бити један од најуспешнијих филмова 2020. године.

Извршни директор „Дизнија“ Боб Чапек рекао је да та компанија гледа на овај потез као изузетак, а не као бизнис модел будућности. Упркос томе, ситуација на терену није баш ружичаста.

Свет се спрема за јесен када се поново најављује нови талас пандемије, што ће значити да се биоскопски пројектори неће у догледно време палити. Са друге стране, филмски студији не могу довека чекати.

У неком тренутку биће им потребан прилив новца, што је лоша вест за биоскопе који се већ налазе у изузетно тешком положају.

„Много је, куме“

Цена од 30 долара за приступ гледању Мулана у својој кући на први поглед делује много. Ипак, када се узме у обзир да је просечна цена појединачне карте у САД 9,26 долара, онда 30 долара за читаво домаћинство делује прилично разумно. А увек има места и за понеког комшију да се углави.

Недавна анкета показала је да је око 15 одсто од 60 милиона претплатника Дизни+ платформе спремно да плати 30 долара да би уживало у римејку. Можда не делује као много, али ако би се заиста испоставило као тачно, „Дизни“ би само од онлајн претплате инкасирао 270 милиона долара.

И то само у САД. Уколико се на то додају биоскопске карте у земљама где су они отворени, „Дизни“ би могао да чак и заради.

То би свакако било веома добродошло за компанију која је у трећем кварталу претрпела пад прихода од 40 одсто. „Дизнијеви“ забавни паркови су од почетка пандемије у минусу 3,5 милијарди долара.

Међутим, постоји још једна зачкољица у свему овоме. „Дизни“ мора и да убеди људе зашто је цена од 30 долара за појединачан филм оправдана, када се има у виду да „Нетфликс“ такође снима блокбастер филмове, који су укључени у редовну претплату и не траже доплату.

Мулан је коштао 200 мииона долара, али је продукција Six Underground од Мајкла Беја коштала „Нетфликс“ 150 милиона долара, а акционо остварење укључено је у уобичајену понуду стриминг џина.

Штавише, „Нетфликс“ планира нове блокбастере. У продукцији је акциони спектакл са Двејном „Стеном“ Џонсоном, као и први део будуће „бондовске“ шпијунске франшизе са Крисом Евансом и Рајаном Гослингом у главним улогама.

У сваком случају, филмски студији ће морати брзо да одлуче шта ће да раде са предстојећим пројектима, попут високобуџетних остварења – наставка суперхеројске приче Чудесна жена 1984, најновијег филма о Џејмсу Бонду No Time to Die и римејка култне Дине.

 

број коментара 2 Пошаљи коментар
(понедељак, 10. авг 2020, 16:49) - anonymous [нерегистровани]

K

Neka Puste na streaming platformu jer to u roku od 24h ide na torrent servere za džabe.

(понедељак, 10. авг 2020, 12:41) - Jarilo [нерегистровани]

Jes' mnogo, kume!

Za mene u Srbiji ne, cena je sramotna a sadržaj me ne interesuje, ali isto kaže moj prijatelj iz USA, irsko-nemačkog porekla - ima D+ ali su čak i njegova maloletna deca rekla da je bolje da kupe sladoled za te pare ;)