Читај ми!

Гугл нас не шпијунира, он нам само чита мисли и дигитално ретаргетира

Наша интересовања, садржаји које пратимо и информације које делимо на друштвеним мрежама и интернету праве виртуелну слику о нама, а неопрезно давање сагласности отвара врата разним рекламним садржајима. О томе колико је дигитални маркетинг исплатив довољно говори податак да је приход Гугла за 2020. годину од реклама био око 147 милијарди долара.

Потребно вам је нешто од беле технике, лаптоп или неки кућни апарат. На Гуглу сте прво упоређивали цене, потом можда и купили то што вам треба, али када сте касније поново отворили претраживач, затрпале су вас рекламе за производе за које сте били заинтересовани. Та појава се у маркетингу зове дигитално ретаргетирање.

„Намеће нам се разним методама, што више што мање откривеним или скривеним. Једна од традиционалних метода – праћење понашања корисника је коришћење кукија (колачића). Малих података, делова података који су на вашем уређају, вашем браузеру (претраживачу) који просто настају вашим коришћењем интернета. Прате вас кроз више веб страница и омогућавају неке друге методе“, објашњава Вишња Црногорац из компаније информационих и комуникационих технологија.

Интернет оглашивачи и посредством телефонских апликација долазе до података о томе за које смо производе заинтересовани, а да ми и не слутимо да им прећутно дозвољавамо да то користе.

„Неке од ових техника можда не видимо на први поглед када приступамо одређеној веб-страници. Оно што је сигурно је да би требало да будемо обавештени о овим методама и да имамо право да неке од њих одбијемо. Да одбијемо анализу нашег коришћења интернета и наших личних података за одређене маркетиншке сврхе“, напомиње Црногорац.

Многи сајтови које користе милиони широм света су увезани. Џимејл налог може бити повезан са Јутјубом као и са Фејсбуком. Наша интересовања, садржаји које пратимо и информације које делимо праве виртуелну слику о нама, а неопрезно давање сагласности отвара врата разним рекламним садржајима.

„Сви кликћу о'кеј не знају ни шта кликћу, нико ни не прочита, а у ствари добар део тога се односи на праћење твоје ај-пи адресе одакле си дошао и где идеш даље и уз помоћ разних маркетиншких алата поново те ретаргетирају, то се прати на друштвеним мрежама и онлајн“, напомиње Душан Жица маркетиншки стратег.

За Јутјуб без реклама посебно се плаћа. Постоје и бесплатни програми који блокирају рекламе, али је њихова функција ограничена. За безбеднију претрагу на Гуглу која не оставља трагове постоји инкогнито мод. О томе колико је дигитални маркетинг исплатив довољно говори податак да је приход „Гугла“ за 2020. годину од реклама био око 147 милијарди долара.

број коментара 9 Пошаљи коментар
(среда, 08. дец 2021, 14:51) - anonymous [нерегистровани]

More....

Moja žena je gora od gugla .

(среда, 08. дец 2021, 14:47) - anonymous [нерегистровани]

Re: Re: Veštačka "inteligencija"

Ja jesam deda sa petoro unučića, ali sam i inženjer računarske tehnike sa ETF u Beogradu sa doktoratom. Uveravam vas da o računarskoj tehnici znam bar koliko i vi, ako ne i znatno više. Nisu svi stariji ljudi računarski nepismeni. I ponavljam, što se direktno uperenih reklama tiče, tzv. "veštačka inteligencija" je sve samo ne "inteligentna". A to što računarski nepismene firme plaćaju Guglu milijarde za tu nefunkcionalnu i bezvrednu priču, nije dokaz da to ima bilo kakvog efekta na stvarno inteligentne potrošače. Pozdrav i živeli.

(среда, 08. дец 2021, 12:51) - anonymous [нерегистровани]

Re: Veštačka "inteligencija"?

Ha ha haaah haha hagrc ahagrc aha ha haaa ...
E deda, deda!
A ti misliš da su reklame koje vidiš na internetu upućene samo i baš - tebi!
Te reklame vidi nekoliko milijardi surfera u celom svetu. Namenjene su celom svetu!
To su bajke za decu da Gugl korisnicima servira reklame baš za ono što, što je utvrdio da te korisnike interesuje.
Da bi Gugl to radio za nekoga, postoji posebna opcija koju treba aktivirati. U suprotnom, gledaš ono što gledaju svi.
Ti si bre deda, ko moja baba koja gasi televizor kada se presvlači za spavanje - da je oni sa televizije ne bi gledali ...
I pokraj interneta, veliki deo stanovništva Srbije još uvek živi u 19. veku!

(среда, 08. дец 2021, 10:40) - anonymous [нерегистровани]

Veštačka "inteligencija"?

Nemam ni vremena ni živaca da proučavam i blokiram njihove špijunske programe, pa sam ih pustio neka skupljaju šta god hoće o meni. I gle čuda, veštački "inteligentni" programi šalju mi reklame za veterinare iako nemam niti nameravam da posedujem neke životinje. Pa reklame za najlon čarape i šminku iako sam stariji deda. Pa reklame za skijanje iako mrzim zimu i zimske sportove. Da ne govorim o reklamama za golf, egzotična putovanja isl. iako nema za šta kuće da me ujede. Da ne dužim, čini se da ti njihovi "inteligentni" špijunski programi ne samo da nisu inteligentni, nego su idiotski. Zato budite bez brige, ako vas tako "inteligentno" špijuniraju.

(уторак, 07. дец 2021, 22:24) - anonymous [нерегистровани]

Gugl

Ne razumem kakve reklame kada ovi AD blockeri blokiraju sve reklame na YT i ja godinama nijesam video ni jednu reklamu na YouTubu????

(уторак, 07. дец 2021, 20:48) - anonymous [нерегистровани]

@Totalno uništenje

Virtuelnu jahtu je neko napravio: smislio, projektovao, proizveo, prezentovao pa i prodao. Koliko se to razlikuje od pesme, priče, projekta, bilo koje tzv. intelektualne svojine. E, biće da nam je tu problem - kao da je rad samo fizički, a proizvod samo materijalan.

(среда, 01. дец 2021, 21:34) - anonymous [нерегистровани]

Jok i ne prisluškuju...

Sa suprugom pričam da bih rado kupio kišni pokrivač za psa. Dan kasnije stiže reklama na instagram. Nismo nigde vršili pretragu na internetu, samo smo razgovarali o tome.

(среда, 01. дец 2021, 14:34) - Ivan Kostic [нерегистровани]

Totalno uništenje

Pod lažnom parolom ljudskih prava i sloboda zapravo sve nam je to oduzeto i to je plasirano tako da smo sami poželeli i dobrovoljno pristali na to. Čak i kada uviđamo kuda to vodi nešto nam se neda da se isključimo i da živimo život u realnosti umesto u virtualnim svetovima. Pre neki dan je prodata virtualna jahta za 650.000 dolara....znači sve je otišlo u nekom pogrešnom pravcu. Tehnološkim gigantima je sve dozvoljeno, oni odlučuju čiji će se glas čuti. To se zatim prenosi i na niže nivoe, pa na medije...

(среда, 01. дец 2021, 14:12) - anonymous [нерегистровани]

I te Kako spijunira..

Svaki komentar suvisan