Електро-лимузина која ће „Тесли“ помрсити конце

Америчка фирма „Лусид моторс“ представила је свој луксузни електрични аутомобил – лимузину "Air", која може да се похвали снагом од преко 1.000 „коња“ и аутономијом од преко 800 километара. Ово је први озбиљан ударац „Тесли“ и по цени али и по карактеристикама аутомобила. Ово су до сада најбоље перформансе када је у питању аутомобил на електрични погон, а његова цена не прелази 160.000 долара.

У последњих неколико година, у Америци се дешава прави бум када је реч о електрификацији возила, где као печурке ничу компаније које нуде своје прве аутомобиле са електричним погоном.

Најпознатија је, свакако „Тесла“, затим је стигла компанија „Никола“, ту је и „Ривиан“, затим „Лордстон моторс“, а сада им се придружује и фирма „Лусид моторс“, која представља свој први пројекат – луксузну лимузину под називом "Air", која је по много чему фантастична.

„Погонски систем у врхунском Дреам Едитион издању, пружа готово невероватних 1.080 коњских снага, погон на сва четири точка, убрзање од 0 до 100 километара на час за мање од три секунде, а све то, по цени од 161.500 долара“ каже маркетинг менаџер Јохан Петер.

Оне са нешто скромнијим амбицијама задовољиће "Air Grand Touring" верзија, која располаже са 800 коњских снага, али зато обећава аутономију од преко 800 километара. Њена цена износи 131.500 долара.

За „плићи“ џеп верзије "Air Touring" и "Air"

„Ако ипак не желите да потрошите више од 100.000 долара за луксузну електро-лимузину, ту је 'Air Touring' верзија која обезбеђује 620 коњских снага, 650 километара аутономије, при цени од 'само' 87.500 долара“, наводи конструктор Дон Раден.

Најскромнија верзија је "Air" која стартује од 52.100 долара, коју погони један електромотор од 400 коњских снага који покреће задње точкове. Захваљујући батеријама капацитета 75 киловат часова, обезбеђена је аутономија од око 385 километара.

број коментара 6 Пошаљи коментар
(среда, 16. сеп 2020, 12:44) - anonymous [нерегистровани]

Вијислав илић "...нашто то и чему..."

Не видим сврху електроаутомобила од преко 100КW снаге, па и мање.
За убрзање 0-100 до 10 секунди треба однос снага у КС/тежина да буде 1према 10. Значи ауто од 1360 килограма.
И зашто такав, уз уобичајене батерије, не би прелазио 600-700 километара?
Таман до мора и још нешто више.
Чему те сумануте перформансе уз силна ограничења брзине?
Не заборавите да се гро струје још увек производи из ФОСИЛНИХ горива.
Па, о каквом ми то незагађивању околине причамо?

(понедељак, 14. сеп 2020, 23:37) - anonymous [нерегистровани]

Jedan

Od milion dokaza da je ovaj svet nenormalan.

(понедељак, 14. сеп 2020, 23:01) - Вибрирајући трилер [нерегистровани]

За народ

Боље да сте приказали неку кинеску или индијску компанију што прави јефтине електромобиле, да види овај народ шта би могао да купи и вози.

(понедељак, 14. сеп 2020, 16:08) - anonymous [нерегистровани]

Истина

Бензинци и дизелаши ће да појефтине и то много, неке фабрике ће да пукну, а земље богате нафтом ће мало да одахну.

(понедељак, 14. сеп 2020, 13:00) - anonymous [нерегистровани]

Bez veze

Nista specijalno, ali kao sve americko jaka reklama, njihovi mediji i drzava koja stoji iza istih.

(понедељак, 14. сеп 2020, 11:41) - anonymous [нерегистровани]

Ponovo

Anti Tesla?
Ovo je novi igrac u luksuznom svijetu automobila, kao primjer Mercedes S i slicni. To znaci njima, onima koji se jos nisu prebacili na neki ekoloski nacin voznje. A ne Tesli.