Aleksandar Madžar ponovo sa Beogradskom filharmonijom

Aleksandar Madžar nastupio je sa Beogradskom filharmonijom i izveo čuveni Četvrti klavirski koncert Ludviga van Betovena. O značajnoj kompoziciji i saradnji sa orkestrom ekskluzivno je govorio za Kulturni dnevnik.

Susret sa Aleksandrom Madžarom dogodio se u sali Beogradske filharmonije, neposredno nakon što su orkestar i dirigent Kristijan Mandeal završili posvećeni rad na programu.

Zvezda večeri je pijanista, ali orkestar ima važnu ulogu - domaćina, saigrača i izvođača.

„Orkestar je meni neka vrsta publike, i ja sam njima publika, naravno. Neizbežno je da se slušamo, nekog sličnog fenomena tu svakako ima, ali na svu sreću mnogo je jači element saučesništva i solidarnosti nego pasivno slušalački, da tako kažemo, naglašava poznati pijanista.

Za beogradsku publiku i zajednički nastup odabran je Četvrti klavirski koncert Ludviga Van Betovena. Kako sam pijanista kaže - delo mitske lepote, susret Orfeja i sila Hada, kompozicija koju sviraju mnogi i koja budi najrazličitije asocijacije.

„Postoji serija njegovih kompozicija, ako se ne varam počinje opusom 53, to je čuvena, neponovljiva sonata Valdštajn. Opus 54, koja je takođe remek delo za klavir - Dvostavačna sonata. Opus 55 je simfonija Eroika, opus 56 je senzacionalni njegov trostruki njegov koncert za klavir. Opus 57 je jedina na svetu njegova Apasionata, sonata za klavir. Opus 58 je Četvrti koncert. Opus 59 su njegova možda tri najznačajnija gudačka kvarteta u istoriji tog žanra, njegovi Razumovski kvarteti. Opus 60 je njegova Četvrta simfonija, opus 61 je violinski koncert. Imate osećaj da je to neki period neazustavljive genijalnosti. Mislim da i u drugim umetnostima teško da ćemo naći tu vrstu nekog neverovatnog stvaralačkog poriva na najvišem mogućem nivou“, smatra Aleksandar Madžar.

A onda je progovorila muzika.

broj komentara 0 pošalji komentar