Debakl zaštitnog znaka Srbije – rod smanjen, cena mizerno niska

Ove godine matematika ne ide naruku proizvođačima šljive. Rodila je manje nego obično, otkupna cena je pala, a nevreme je pričinilo dodatne probleme.

Poznati blački voćar Jugoslav Azdejković imao je ove godine veliku sreću što je nevreme zaobišlo njegove voćnjake. Kaže da će o ceni šljive razmišljati tek kada je bude prodavao kao suvu ili zamrznutu, ali i da većina proizvođača nema te mogućnosti. 

"Em šljive nema, em je cena izuzetno loša, berba je jako skupa, nema ni radne snage, tako da većina seljaka nije zadovoljna", istakao je Jugoslav Azdejković.

Bojan Nikolić, poljoprivredni stručnjak, kaže da je trenutna cena šljive veoma niska.

"Trenutna neka cena je 15 dinara što je jako malo, baš jako malo, jer kad sagledamo da je cena berbe pet dinara i više, onda je tu veliki problem šta da ostane poljoprivrednom proizvođaču", kaže Nikolić.

Iako proizvođačima ove godine gotovo ništa ne ide na ruku, u Blacu nisu odustali od svetkovine u čast ovog voća, manifestacije "Dani šljive".

"Ove godine možemo da se pohvalimo napretkom u preradi, kažem proizvodnja je dosta manja nego prošle godine, ali idemo dalje", rekao je Dragan Gmijović iz opštine Blace.

Jedanaest porodica mladih poljoprivrednika pamtiće ovu manifestaciju i po donaciji opštine i Fondacije "Ana i Vlade Divac" od milion i po dinara.

"Naša porodica se bavi stočarstvom, konkurisali smo za priplodna grla", rekla je mlada poljoprivrednica.

Blačani su, kao i obično, dobri domaćini hiljadama posetilaca koji će prvi put moći da probaju i tradicionalna srpska jela, koja pripremaju i služe učenici ovdašnje srednje škole.

broj komentara 1 pošalji komentar
(nedelja, 25. avg 2019, 21:38) - anonymous [neregistrovani]

Šta ostane?

Pa ostane, gospodo draga, kapitalizam. Ostane im da stave malo prst ne čelo i shvate da ne mogu ni oni više da budu nepismeni i da ništa ne rade, a da im voćnjak donosi ogromne pare. Kažete da proizvođač dobija 10 dinara po kilogramu? A bilo šta što se napravi od tih šljiva, uz mizernu investiciju, posle košta 50 puta više. Pa ako su i nepismeni morali bi da shvate neke stvari. Lepo uložiš pare u hladnjače i preradu, pa lihvarima prerađivačkim ne prodaš ništa, neka propadnu, a ti lepo zaradiš od džemova, slatkog i ostalog. Al' neče naš prosečan voćar da mora da razmišlja, da se obrazuje, da istražuje opcije.