Gradnja "Vožda Karađorđa" počinje za dve-tri godine

Dokumentaciju za novi auto-put kroz centralnu i istočnu Srbiju proveravaće radna grupa koja će biti formirana već na prvoj narednoj sednici Vlade. Izgradnja šestog po redu auto-puta, Šumadijskog koridora, trebalo bi da počne u naredne dve do tri godine.

Dve brze saobraćajnice, jedna iz Mladenovca i Orašca a druga iz Lazarevca, spojiće se kod Aranđelovca odakle će se dalje ići ka Rači, Svilajncu, Despotovcu i Boru.

Šumadijski koridor biće dug 220, a sa priključcima na Koridore 10 i 11, 270 kilometara.

Put za nove generacije, a u čast Karađorđa Petrovića, rođenog nedaleko od Orašca gde je 1804. stao na čelo Prvog srpskog ustanka.

"Tu je Topola, grad koji je on podigao i mauzolej u kome je sahranjen. Tu je Viševac, mesto na kome je rođen i, koliko ja znam, biće i u neposrednoj blizini Radovanskog Luga, gde je on tragično i okončao i svoj život", navodi Darko Pavlović, direktor Narodnog muzeja u Aranđelovcu.

Putovanje od Beograda do tih znamenitih mesta trajaće svega pola sata. Osim što će povezati kulturno-istorijske celine, novi auto-put ubrzaće privredni i turistički razvoj, posebno Aranđelovca koji i bez dobrih puteva beleži suficit od 30 miliona evra u trgovinskoj razmeni.

"Ovakvo jedno infrastrukturno ulaganje će otkloniti sve nedoumice onih investitora koji su mislili da Aranđelovac nije dovoljno blizu velikih saobraćajnica da bi se tu smestila neka veća investicija. Ali moram da napomenem, šumadijski region i zaslužuje jednu ovakvu veliku investiciju", smatra predsednik Opštine Aranđelovac Bojan Radović. 

Početak gradnje za dve-tri godine 

Topola i druge opštine centralne Srbije izgradnji Šumadijskog koridora ili magistralnih brzih saobraćajnica nadaju se što pre.

"Ova brza saobraćajnica koja podrazumeva dve brze trake u jednom i u drugom smeru je u prostornom planu Republike Srbije. U prostornim planovima opština i Aranđelovac i Topola i Milanovac i Mladenovac tako da bi to brzo moglo da se radi", napominje predsednik Skupštine opštine Topola Dragan Jovanović.

Izrada projektno-tehničkih dokumenata trajaće manje od godinu i po, najavljuje ministarka.

"Srbija će sigurno tako biti mnogo bolje povezana unutar, a samim tim se vezati za međunarodne koridore kao što je Koridor 10", objašnjava Zorana Mihajlović. 

Na trasi budućeg auto-puta "Vožd Karađorđe" već se nalaze velike industrijske zone poput "Majnd parka" između Topole i Kragujevca gde su i dve fabrike "Simensa". U istočnoj Srbiji očekuju nove investitore.

"Najavljen je i auto-put do Bora za koji sam siguran da će spojiti celu istočnu Srbiju i da će svima nama biti od opšteg interesa i jedna razvojna šansa i privredi i turizmu", ukazuje predsednik Opštine Bor Aleksandar Milikić.

U zavisnosti od toga da li će se buduća saobraćajnica spojiti kod Malog Požarevca sa Koridorom 10 i auto-putem "Miloš Veliki", znaće se i cena izgradnje. Procenjuje se da će koštati od 1,7 milijardi do dve milijarde evra.

broj komentara 12 pošalji komentar
(ponedeljak, 26. avg 2019, 21:18) - anonymous [neregistrovani]

Iskreno se nadam

Iz tvojih usta u bozje usi.
Postoji u ovom trenutku mnogo vaznijih pravaca od ovog , koji mogu da se realizuju sa mnogo manje para.
Bg - Zrenjanin - NS, Vrbas -Sombor , Smederevo - Pozarevac npr. su sve veci i vazniji ekonomski centri koje treba povezati.

(ponedeljak, 26. avg 2019, 18:14) - anonymous [neregistrovani]

Predlog

Predlozila bih svim ucesnicima u ovdasnjoj diskusiji da se ne uzbudjuju. Ovo je samo predizborna tema.

(ponedeljak, 26. avg 2019, 10:16) - anonymous [neregistrovani]

Слепо црево Србије...

Остаде Петровац на Млави слепо црево...

(ponedeljak, 26. avg 2019, 09:36) - anonymous [neregistrovani]

Molba za projektante

Ostavite dovoljno prolaza ispod autoputa da ne onesposobite lokalne seljake da obradjuju svoje njive, da ne ide kilometrima oko da bi dosli do svoje njive. Ili kratko receno, bolje na stubovima nego bez dovoljno prolaza. Plodna zemlja i seljaci su na hranili vekovima unazad, mormao misliti na one sto nas i dan danas hrane

(ponedeljak, 26. avg 2019, 07:43) - anonymous [neregistrovani]

Prvo prioritete rijesiti

Kad ce da spoje Kragujevac - Batocinu? Od 2014. nedostaje 5 km.

(ponedeljak, 26. avg 2019, 07:18) - anonymous [neregistrovani]

guzva na istoku

ko prodje istocnom srbijom shvatice kolike su guzve na tamosnjim putevima!

(ponedeljak, 26. avg 2019, 06:54) - anonymous [neregistrovani]

O imenima autoputeva kroz Srbiju

Ako se autoput kroz Sumadiju zove "Vozd Karadjordje", a kroz takovski kraj "Milos Veliki", onda bi Koridor 10 trebalo da se zove "Dusan Silni" i to u oba svoja kraka, jer je Dusanova prestonica bila Skoplje, a majka Dusanova je bila bugarska princeza. Samo po sebi se namece da Moravski koridor treba nazvati "Car Lazar" jer prolazi kroz njegovu prestonicu Krusevac. Tako bismo imali dva cara i dvojicu vodja srpskih ustanaka.

(ponedeljak, 26. avg 2019, 01:46) - anonymous [neregistrovani]

Da i NE

Glavna magistrala Lazarevac-Bor ima smisla i strateski i privredno ali onaj krak Arandjelovac-Mladenovac nema nikakvog vaznog smisla izuzev sto ce ovi iz BG 10 minuta pre stici do Arandjelovca . Mnogo bi vaznije bilo da se Aerodrom Morava sto pre spoji brzom magistralom Kragujevac-Mrcajevci jer su Cacak i Kraljevo premali da bi Aerodrom bio isplativ. Tek kada se sa "Moravom " povezu Kragujevac,Krusevac,Trstenik,Uzice i Raska (Kopaonik) tek ce on onda biti isplativ.
Takodje je za istocnu Srbiju podhitno potrban pametan plan da se tamo gradovi sto pre povezu dobrim magistralama.Ali ti planovi moraju biti korisni za te ljude tamo a ne vi gospodo u Beogradu da gledate samo kako cete vi sto pre da stignete u neke delove Srbije.Niste vi jedini na ovome svetu.Spustite se malo na zemlju

(ponedeljak, 26. avg 2019, 00:13) - anonymous [neregistrovani]

Putevi

Valjda dodje na red i auto put "Hajduk Veljko"...
Timocka i Negotinska krajina su JOS UVEK deo Srbije!!!

(nedelja, 25. avg 2019, 21:04) - anonymous [neregistrovani]

Ehej

Trgovački putnik sa stažom od 15 godina. Namučih se sa putevima u Srbiji.
Ćićevac-Kruševac-Kraljevo-Čačak.
Markovac-Topola-Lazarevac-Valjevo
Svrljig-Knjaževac-Zaječar-Bor-Majdanpek
Kad moram dole za Pazar i da ne pišem kakve su muke. Ne znate šta je gore od navedenog u smislu vremena i energije. Stigneš na sastanak već sažvakan. I eto sudbina htela da po odlasku iz zemlje krenu da zidaju autoputeve svugde gde mi trebalo mnogo mnogo ranije :) Ali sve jedno, ne mari da kažem: bravo za ideju i nek je na radost budućim generacijama mladjih kolega.