Detalji o auto-putu "Vožd Karađorđe" – trasa, cena, dužina

Novi Šumadijski koridor, odnosno auto-put "Vožd Karađorđe", biće dug između 220 i 270 kilometara. Koštaće od 1,7 milijardi evra do više od dve milijarde, u zavisnosti od profila i priključaka na ostale koridore, navodi potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

Auto-put "Vožd Karađorđe" će biti u obliku slova ipsilon.

Sa jedne strane će ići trasom Mladenovac–Orašac–Aranđelovac, sa druge Lazarevac–Aranđelovac, gde će se spojiti, odakle će ići dalje ka Rači, Svilajncu, Despotovcu i Boru, rekla je Mihajlovićeva za Tanjug.

Ministarka je naglasila da izrada projektno-tehničke dokumentacije neće trajati godinu i po dana, kako je videla da su rekli u "Koridorima Srbije", već mnogo kraće kako bi što pre počela gradnja.

Dodaje da će "Vožd Krađorđe" biti šesti auto-put koji treba da počne da se gradi ove i naredne godine.

"Dužina koridora je između 220 kilometara, i ukoliko želimo da taj koridor spojimo sa Koridorom 10 kod Malog Požarevca i sa Koridorom 11 na auto-put 'Miloš Veliki', onda će taj auto-put biti dugačak 270 kilometara", otkriva Mihajlovićeva.

Ministarka je rekla da, ipak, još ne može da se saopšti precizna procena vrednosti investicije.

"Ako se ide više na brzu saobraćajnicu i ukoliko nemamo priključke na auto-puteve koje sam pomenula, onda bi taj iznos mogao da ide od 1,7 milijardi do dve milijarde odnosno 2,3 milijarde ukoliko bude potpuno auto-put (sa šest traka). Ukoliko imamo priključke na Koridor 10 i na 'Miloš Veliki', vrednost investicije ide više od dve milijarde evra", objasnila je ministarka.

Uskoro radna grupa 

Mihajlovićeva je najavila da će vrlo brzo na sledećoj sednici vlade biti formirana radna grupa za realizaciju projekata koji kreću da se rade "od nule".

Kako je rekla, da bi tako veliki projekti mogli da se rade od samog početka, moraju svi važni akteri da budu u njoj, od Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje će voditi radnu grupu, do Ministarstva finansija, "Koridora Srbije", koji će biti investitor, instituta...

"Već za par meseci ćemo imati precizniji okvir o samoj ruti auto-puta 'Vožd Karađorđe' kada je reč o manjim mestima, ali i procenu investicije", istakla je Mihajlovićeva.

Kaže da je novi auto-put veoma važan za Srbiju i da je ime "Vožd Karađorđe" izabrano pošto je narod taj pravac nazivao Šumadijski koridor.

Novi auto-put "Vožd Karađorđe" će se graditi u okviru novog investicionog ciklusa, navodi Mihajlovićeva i dodaje da će se ove godine završava Koridor 10 i deo Koridora 11 i da je poketanje novih investicija veoma važno pošto su one zamajac privrednog razvoja zemlje.

Dodala je da će samo u nekoliko godina novi investicioni ciklus biti vredan više od deset milijardi evra, kao i da će on biti nastavljen, zbog čega je njegova ukupna vrednost više od 15 milijardi evra.

Planirani projekti 

Srbija planira da počne gradnju auto-puta od Sremske Rače do Kuzmina na auto-putu Beograd–Sarajevo, Moravski koridor od Pojata do Preljine koji će povezati Koridor 10 i Koridor 11 i oko 500.000 ljudi u centralnoj Srbiji.

Zatim auto-put i brzu saobraćajnicu Ruma–Šabac–Loznica, auto-put Niš–Merdare od Niša do Pločnika, kao i auto-put Novi Beograd – Surčin u okviru Koridora 11, Fruškogorski koridor, brzu saobraćajnicu od skretanja za Požarevac do Donjeg Milanovca, od Paraćina do Zaječara...

Radovi na deonici Preljina–Požega na Koridoru 11 ka Crnoj Gori već su započeti, a ove godine treba da bude završen deonica Surčin–Obrenovac, kao i istočni krak Koridora 10 od Niša do Dimitrovgrada.

broj komentara 24 pošalji komentar
(utorak, 20. avg 2019, 23:29) - Мићун [neregistrovani]

А Ниш -Нови Пазар?

Веза Ниша са Новим Пазаром и даље са Црном Гором је катастрофална. Мислим да је ауто пут ка Мердару у овим историјским околностима непотребан (сигурније је за сада тамо поставити зид). Треба видети како ће се решити питање Косовске Митровице и евентуално правити брзу саобраћајницу Ниш - Косовска Митровица - Нови Пазар. Ако не, онда правити квалитетну саобраћајницу по угледу на алпске земље преко Куршумлије Пролом бање и Блажева. Такође мислим да је за све деонице осим Моравског коридора и деонице Београд - Темишвар, градња ауто пута бацање пара. Остало решавати путем са 4 траке, биће и јефтиније и брже направити.

(utorak, 20. avg 2019, 21:04) - Arandjelovčanin7 [neregistrovani]

Auto-put u punom profilu

Pa ne znam koja je njegova svrha ako se ne spoji sa koridorom 10 kod Malog Požarevca i koridorom 11 kod Lazarevca ili Stepojevca. Moje mišljenje je da to treba da bude auto-put u punom profilu bar do Rače ili Svilajnca zbog broja vozila koji prolaze tom trasom, a zatim da u nastavku bude brza saobraćajnica ako se za to nema para. Mada bi valjalo da celom trasom ide auto-put u punom profilu!

(utorak, 20. avg 2019, 20:40) - anonymous [neregistrovani]

istok

za ove sumadince izgleda da nista drugo u srbiji ne postoji i nije rentabilno o beogradu da i ne govorim-dali ste svesni koliko je istok srbije zapostavljen-sta treba da se svi sa istoka preselimo u bg ili kod vas-ta vasa arogancija je prevrsila svku meru pa niste vi centar sveta-na istoku srbije zasad ne postoji nista-ni puteva ni klinickih centara-normalnih bolnica-fabrika-sve stoji iraspada se-mislim da i od ovog puta nece biti nista-a pitanje za zoranu-sta je sa rekonstrukcijom pruge nis-zajecar-opet iskliznuce cisterne sa amonijakom-put zajecar-negotn put zajecar-knjazevac-laz i samo laz

(utorak, 20. avg 2019, 20:32) - anonymous [neregistrovani]

Cirkus

Ja mislim da bi svaku ulicu u Srbiji trebalo proširiti na po jedno desetak traka - da se nađe... Ionako najviše volimo da se parkiramo u levoj i izbacimo sva četiri (srpska Stealth tehnologija)

(utorak, 20. avg 2019, 18:14) - anonymous [neregistrovani]

Svi bi autoput

Kao da je to baci asfalt i poravnaj.Ako nema dovoljne frekvencije vozila,onda je autoput ekonomskki gledano uludo utrosene pare,najgora investicija.

(utorak, 20. avg 2019, 18:09) - anonymous [neregistrovani]

Da mi završimo bar Beograd

Niste završili ni predhodni a već se prave planovi za budući

(utorak, 20. avg 2019, 18:09) - anonymous [neregistrovani]

Posandrcali

Ni manje drzave ni vise asfalta. Jel se Srbija pretvara u betonsku raskrsnicu za tranzitni saobracaj na Balkanu i izmedju Europe i Azije? Ako se nastavi sa ovakvim intenzitetom gradnje puteva prevazici ce Belgiu i Nemacku i ko zna koga drugog a nece ostati nista od prirodnih lepota te zemlje samo auto putevi nazovi ih i Sveti Petar ako hoces. Putevi za puteve ali i infrastruktura i korist od njih a ne samo 'prozvrjati' kroz Srbiju sto je brze moguce na putevima prema drugim daljnjim destinacijama.

(utorak, 20. avg 2019, 17:43) - Огњен [neregistrovani]

Крагујевац ...

Крагујевац је некако остао по страни, а било би добро изградити један крак од тог моравског коридора преко Крагујевца, па да се споји са постојећим аутопутем.
И наравно за следећи велики пројекат треба планирати банатски аутопут у договору са Мађарима од Сегедина, преко Ђале, Зрењанина на Ковин.

(utorak, 20. avg 2019, 17:31) - anonymous [neregistrovani]

Bar jedan ceo

Ajde za početak da se napravi bar jedan ceo a ne da se od Čačka do Obrenovca putuje sat vremena a od Obrenovca do Slavije još 2 sata zbog gužvi i manjka infrastrukture. I dalje nama iz Mirijeva treba 4 sata do Čačka.

(utorak, 20. avg 2019, 16:17) - Borisa [neregistrovani]

autoput

Mislim da se opet na auto put Zajecar Negotin i Negotin Donji Milanovac zaboravilo kamioni prolaze svaki dan putevi su u katastrofalnom stanju imamo dve hidrocentrale i tri medjugranicnaprelaza Srbije Rumunije i Bgarske i barem dve vece fabrike jer iz naseg kraja najvise su ljudi otisli trbuhom za kruhom ostala nam samo poljoprivreda od koje omladina bezi