Beograd smanjuje broj taksista za trećinu, na ulicama nešto više od 4.000 vozila

Prema rešenju Grada Beograda, koje je objavljeno u Službenom glasniku, registrovanih taksista biće za trećinu manje. Ta odluka treba da se primenjuje od 1. januara sledeće godine. Istraživali smo koji kriterijumi će biti odlučujući za to ko će biti prekobrojan.

Neočekivano, za taksiste svakako, Grad je smanjio broj registrovanih i to tačno za trećinu. Prema gradskoj odluci, od početka nove godine trebalo bi da ih bude 4.149. Neće biti spiskova, naglih brisanja, ko god radi propisno ostaće u poslu. Do smanjenja će doći postepeno.

"Imate trajnu nesposobnost, odlazak u penziju, prekid rada zbog nekih krivičnih dela ili neplaćanje državi državnih obaveza", rekao je Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza taksi udruženja Srbije.

U vremenu kada raste broj žitelja, dolazi sve više poslovnih ljudi i turista, smanjuje se broj taksista. Da li to znači da neće biti i primanja? Povećanje broja zavisiće pre svega od suzbijanja sive ekonomije u koju Bjelić ubraja i korišćenje raznih aplikacija.

"Ako vam kažem da je država u poslednje dve ili tri nedelje oduzela skoro 20 automobila nelegalnim prevoznicima, ukoliko se to suzbije sa predstavnicima države u narednih mesec ili dva, naravno da će se verovatno i pojaviti onda potreba za nekim određenim brojem taksi vozila", naveo je Bjelić. 

Prema njegovim rečima, namera Grada je da zaista uradi ovu službu, a jedan od načina je da država subvencioniše nabavku novih vozila. Bele boje, saznali smo od različitih proizvođača, vrednih 13–20.000 evra. Novo je bezbedno za sve, smanjuje troškove održavanja.

"Jednoobraznu službu na koju će svi građani, kao i gosti ovog grada, moći da se oslone i prepoznaju ko jeste, a ko nije taksista", istakao je Bjelić. 

Taksista mora biti zadovoljan platom, odnosno realnom cenom prevoza, koja se uvek zasniva na ponudi i potražnji.

"Da on može da obnavlja vozilo, da ga unapređuje, da uzima sutra električni pogon i tako dalje", kazao je prof. Milomir Veselinović.

Gradski prevoz se značajno dotira iz budžeta, jer karte nisu ekonomske. Taksi je dopuna gradskom životu, jer štedi vreme i troškove parkiranja poslovnim ljudima. Nezamenljiv je noću i u onim delovima grada gde gradski prevoz ne dolazi. A kako proveriti koliko taksisti rade? Trebalo je, kaže, davno oformiti jedinstven kol centar.

"Koji će prikupiti svakodnevno realne podatke o izvršenim vožnjama, o zahtevima za vožnjom, i na toj osnovi videti i kolebanje potreba za prevozom u toku dana, i nedelje, i meseca. I na taj način videti da li treba ili ne treba i u kom periodu treba više ili manje taksista", napomenuo je Veselinović. 

Krajem iduće godine dobićemo još jednu studiju koja će obuhvatiti i broj taksi vozila. Za nas je bitno da konačno imamo vozilo kad pada kiša, sneg i u različitim delovima grada.

Bilo na poziv, bilo da ga zaustavimo na ulici, što bi se reklo da uđemo na "kvaku".

broj komentara 23 pošalji komentar
(ponedeljak, 09. dec 2019, 11:44) - anonymous [neregistrovani]

Број таксиста

Не треба смањивати број, и овако је тешко добити слободно возило. Само искључити нелегалне, са прекршајима, лошим и старим возилима, који не плаћају доприносе... и сами ће се проредити. Што онда не укину Каргоу?

(ponedeljak, 09. dec 2019, 11:34) - anonymous [neregistrovani]

Број таксиста

Не треба смањивати број, и овако је тешко добити слободно возило. Само искључити нелегалне, са прекршајима, лошим и старим возилима, који не плаћају доприносе... и сами ће се проредити. Што онда не укину Каргоу?

(nedelja, 08. dec 2019, 20:19) - anonymous [neregistrovani]

Pera

Gorivo je 150 dinara, amortizacija, porez i ostalo. Cena taksija zadnjih 15 godina je ista a gorivo je poskupelo 100 odsto. Sto vi pametni kojima je taksi skup ne uzmete pa taksirate lepo pa se obogatite. Taksi je za gospodu. Ko ima kintu ima ko nema u autobus i Cao. To sto je standard ovde los to je druga stvar. Nemoze taksista da vozi za dzabe, na pumpi se sipa gorivo koje kosta ne sipa se voda. Srbi oce dzabe da budu gospoda. E pa nemoze mora da se plati.

(nedelja, 08. dec 2019, 19:19) - Grkinja [neregistrovani]

Puno ali legalni molim

Ali naravno da rade samo legalni. Ostali koji nemaju dozvolu i nisu legalni izvini ali neka rade nešto drugo, mogu biti opasni. Osim toga prevaraju nas i traži više novca :(

(nedelja, 08. dec 2019, 19:16) - Grkinja [neregistrovani]

Taxisti potrebni

Ja ne želim da se smanjuju taxisti Beograda jer mogla sam da idem gde god sam htela odmah bez muke, odmah sam našla taxi. U Beogradu ima toliko turista kome trebaju taxisti. Ako neće u Beogradu gde će da rade? U selu? Nije lepo. Potrebni su i doprinose u turizmu. Ostavite ih u miru.:)

(nedelja, 08. dec 2019, 18:49) - Grkinja [neregistrovani]

Često ali

Ipak taxisti Beograda treba da budu ljubazniji.

(nedelja, 08. dec 2019, 18:35) - Grkinja [neregistrovani]

Potrebni.

Zašto, bilo je dobro što ste imali toliko taksista u Beogradu kad sam došla, nisam imala nikakav problem da nađem taksi pa da idem gde god želim na vreme. Dobro je imati takve pogodnosti. A sad?

(nedelja, 08. dec 2019, 18:30) - Miki [neregistrovani]

Nema nade

Ali najbolje je ovo zbog neplaćanja državi obaveza. Ostaće bez 3/4 sadašnjeg broja

(petak, 06. dec 2019, 14:20) - anonymous [neregistrovani]

Polu tacno...

Da postoji za one koji to znaju. Ali ko ne zna da obrati paznju na taksiste koji stoje tu okolo i odmah te napadnu ( agresivno) i nude taksi, tako da ko ne zna iz unutrasnjosti ili stranci automatski postaju zrtva. Znaci svima koji dolaza na BG aerodrom, PAZNJA. Ne uzimati ponudjen taksi od divljaka koji vrebaju vec uzimati vaucere sa standa.

(petak, 06. dec 2019, 14:06) - anonymous [neregistrovani]

Baš odgovor

Pojma nemaš,uzmeš vaučer 1400 din ,postoji pult 3 metra širok sa grbom grada Beograda i ljudima koji tu rade ,kakvo crno pohađanje