Taksisti očekuju pomoć, ali obećavaju i kvalitetniju uslugu

Strasti među taksistima su se izgleda smirile ili primirile dok se čeka potez nadležnih. Učesnici protesta traže da se poštuje zakon po kome rade. Konkurencija je u međuvremenu osnovala novo taksi udruženje i obećala velike zarade. Putnici bi jeftiniji taksi, ali da stigne i po kiši, i po snegu, i za kraće relacije.

Taksisti su se vratili poslu, od koga se uostalom i živi. I mnogi su, što nas je iznenadilo, zadovoljni, bar u izjavama. Kažu da se puno radi, ali da može da se živi.

"Ja sam 43 godine u taksiju. U zadnje dve godine, mi duplo više zarađujemo, jer se povećava zaposlenost. Ljudi sad imaju bolja primanja", rekao je taksista Dragan Savić.

Turisti, brojne kompanije, mnoga gradilišta sa stranim radnicima zaposlili su i taksiste i konkurenciju koja koristi blagodeti tehnologije radeći nelegalno, kako jedni tvrde, odnosno koristeći razne propise kako tvrde drugi ili na svoju ruku.

"Ne bih se ja vezao samo za CarGo. Imate i dosta limuzina koje na poziv idu koje nam uzimaju stranke, pogotovu na dalje puteve", naveo je taksista Milovan Sekulić.

Većina sagovornika očekuje da se ispune obećanja posle razgovora sa predsednikom države. Jedan je pomoć u nabavci novih vozila, taksimetara i fiskalnog računa posle vožnje. Taksisti smatraju da će biti pomaka, ako stigne pomoć oko vozila i taksimetara.

Vlasnik tih uređaja će biti država, a taksisti će ih zaduživati.  

Taksisti očekuju da će inspekcije, policija i komunalna milicija sprečiti sve koji ne rade po osnovnom propisu - Zakonu o prevozu putnika u drumskom prevozu, ali i da sudovi konačno osude privredna društva koja aplikacijom spajaju vozače i putnike. Da li imaju dovoljno snage da se izbore za to?

"Imaju oni dovoljno kapaciteta, imaju po zakonu i mogućnost skrivenog putnika. Tako da sve oni imaju sada. Samo je pitanje brzine rada svih državnih organa", smatra Aleksandar Bijelić, predsednik Saveza taksi udruženja Srbije.

Konkurencija pokazala da ima posla za više vozača 

Javnost je uverena da posle dvonedeljnog protesta, taksi mora biti samo bolji jer je konkurencija pokazala da ima posla za mnogo veći broj vozača.

Kvalitetnija usluga, bolje ophođenje, bolja vozila, obećavaju se korisnicima. I cena koja se ne menja osam godina, iako su kupovina i održavanje vozila uz cenu goriva najveći troškovi taksistima.

"Kada budemo smanjili troškove kroz održavanje vozila koja će biti u garantnom roku, samim tim i ta cena će moći da opstane. Ukoliko budemo našli zajednički jezik sa NIS-om da ta cena goriva bude niža, eto mogućnosti da možda budemo jeftiniji", ističe Aleksandar Bijelić.

To je već na višem nivou. Čeka se potez opština i gradova koji organizuju taksi prevoz, odnosno da se izbore protiv nelojalne konkurencije ili propise po kojima su taksistima poverili ovaj vid javnog prevoza.

Putnici, ako ne jeftiniji, onda sigurno čekaju na pouzdan taksi, a to je taksi vozilo u svim delovima grada, po kiši i snegu i onda kad putuju na kraćoj relaciji.

broj komentara 0 pošalji komentar