Na auto-putu Beograd–Niš od juče više od 50 kamera

Više od 50 kamera od juče snima saobraćaj na auto-putu Beograd–Niš, u oba smera. Posle probnog testiranja od tri meseca, kamere bi mogle da se koriste za kažnjavanje prekoračenja dozvoljene prosečne brzine od 130 kilometara na sat, a postavilo ih je JP "Putevi Srbije".

Testiranje bi trebalo da traje negde do Nove godine, oko tri meseca, nakon čega će biti upotrebljene za merenje prekoračenja brzine na auto-putu. Na 14 naplatnih stanica na auto-putu Beograd–Niš postavljeno je 56 kamera.

"Koristili smo postojeću infrastrukturu, odnosno portale ispred naplatnih stanica jer je to najbolje mesto za postavljanje kamera", naveo je Darko Savić iz JP "Putevi Srbije".

Savić navodi da se u poslednje vreme podigla prašina oko tih kamera i dodaje da je to samo nadogradnja postojećeg sistema. Kamere će sada biti postavljene ispred isključenja sa auto-puta.

"To znači da ćemo moći da pratimo kretanje vozila u svrhu bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, jer imamo kategoriju vozača koja na neki način izbegava da plati putarinu, odnosno razgrađuje ograde duž auto-puta, a time ugrožavaju svoju bezbednost i svih drugih učesnika u saobraćaju", istakao je Savić.

Iz "Puteva Srbije" navode da kamere neće moći da prepoznaju lica vozača i da su nove kamere iste kao i one koje se već deset godina na naplatnim stanicama.

"To su kamere koje, kao i svaka druga kamera, snime lice, ali samo to. Nisu kamere za prepoznavanje lica, a pogotovo ne mogu da snime lica suvozača i ostalih putnika u automobilu", rekao je Darko Savić.

Kada je reč o kažnjavanju nesavesnih vozača tokom testiranja, iz "Puteva Srbije" ne znaju da li će saobraćajna policija koristiti kamere za kažnjavanje.

"Te kamere mogu da se upotrebe za merenje prosečne brzine, a da li će to policija u nekom trenutku koristiti ili ne, ja to ne bih znao da vam kažem", kazao je Darko Savić iz "Puteva Srbije".

broj komentara 4 pošalji komentar
(četvrtak, 17. okt 2019, 13:13) - anonymous 2000. [neregistrovani]

Rupa do rupe

Bolje, za početak da su iskrpili rupe i sredili auto-put. Kao prugom da se vozis koliko je potonuo kolovoz i napravio kanale.

(sreda, 16. okt 2019, 16:20) - anonymous [neregistrovani]

Magistrale

Kamere je trebalo prvo postaviti na magistralne puteve i po gradovima da mere prekoricenja i slikaju ko u normalnom svetu a tek posle na autoput

(sreda, 16. okt 2019, 10:20) - anonymous [neregistrovani]

Auto put

sta je opasnije spora voznja ili brza voznja na auto putu i uopste?

(sreda, 16. okt 2019, 10:14) - Горан [neregistrovani]

Камере, аутопут

У Србији је све касни неких 30 година, најмање. Уместо да одмах крену у тоталну контролу саобраћаја и мере брзине, постављају стационарне радаре (види БиХ, да не поређујемо друге државе у околини) на свим могућим местима и одеру од казни (и напуне рачуне локалних самоуправа) све оне који крше правила, овде се не зна шта ће се радити са њима!?