Manje udesa zbog pooštrenih tehničkih pregleda

Pooštravanje tehničkih pregleda doprinelo je smanjenju broja udesa za deset odsto tokom godinu, a poginulo je 27 ljudi manje nego u istom periodu lane, navode u Ministarstvu unutrašnjih poslova. Smanjen je i broj neispravnih automobila, budući da, kako procenjuju na tehničkim pregledima, čak u 40 odsto nisu prošli taj prvi pregled.

U MUP-u kažu da su otkrili da je u prvih 10 meseci pooštrenog tehničkog pregleda 27 ljudi manje poginulo u saobraćaju, a smanjen je i broj povređenih za 1.394, kao i broj nesreća za 1.043.

Za 10 odsto vozila može se reći da je nerealno da se ikada više nađu u saobraćaju, jer cena njihove popravke prevazilazi njihovu vrednost.

S druge strane, postoji još oko 20 odsto vozila koja zbog određenih nedostataka ne mogu odmah da prođu pregled, ali moguće je otkloniti kvar.

Najbitnija stvar, kažu u MUP-u, jeste da se sada vozila fotografišu i pravi baza o njihovoj tehničkoj ispravnosti.

"Postoji pet fotografija slika sa prednje zadnje strane, bočne strane i slika kontrolne table, tačnije kilometar-sata", objašnjava Marko Manojlović, rukovodilac tehničkih pregleda.

Sledeće godine očekuje nas još jedna novina, a to je merenje izduvnih gasova na tehničkim pregledima.

Tačnije, oni koji su skinuli katalizatore ili DPF filtere neće moći da prođu tehnički pregled, ukoliko nisu u određenim granicama dozvoljenog zagađenja.

"Izduvni gasovi će naredne tri godine biti kontrolisani. Kontrolisaće se stepen izduvnih gasova, da li imate svu opremu vezanu za izduvne gasove katalizator, DPF filtere", najavljuje Manojlović.

Najbitniji uslov za registraciju vozila jeste ispravan kočioni sistem, pogotovo kočiona creva koja su kod starijih vozila neretko porozna, pa pucaju prilikom naglog kočenja.

Sledeći na listi su upravljač, trap i karoserija, gde ne sme biti rupa i trulih tragova. A to da li su, na primer, branici ogrebani ili ne, nije značajno za bezbednost, kažu stručnjaci.

broj komentara 10 pošalji komentar
(četvrtak, 10. okt 2019, 14:19) - Ulmer [neregistrovani]

Tehnicki pregled

Da vam pojasnim kako je u Nemackoj sa tehnickim pregledima automobila.Tehnicki pregledi se vrse radi vece sigurnosti u saobracaju,kupovinom novog auta tri godine se ne vrsi tehnicki pregled,nakon tri godine auto mora svake dve godine na tehnicki.Ne vrsi se samo tehnicki vec i da li auto zadovoljava postavljene dozvoljene granice izduvnih gasova.U Nemackoj ima vise od 30 mil.automobila koji registrovani za saobracaj,u proseku tehnicki pregled kosta oko €105 plus kontrola izduvnih gasova kosta oko € 60.Nisu tehnicki zbog zarade novca,vec su radi vece sigurnosti u saobracaju.

(četvrtak, 10. okt 2019, 14:06) - Goran [neregistrovani]

Standardi

Jedan standardizovani far sa E1 ili kojom vec oznakom ide kosta oko 150€, a Srbi kupuju Depo i Tyc u paru za 40-50€..
Pa posle kuku i lele, nisam video.

(četvrtak, 10. okt 2019, 14:04) - Realista [neregistrovani]

Gomila gluposti

Nasim putevima se krece toliko neispravnih vozila da nam ne trebaju granice, covek odmah primeti da je u Srbiji.Realno svaki vozac treba da je odgovoran za tehnicku ispravnost svog vozila zbog sebe i drugih.Sijalice su najjeftinija stavka a toliko njih voze sa pregorelim.

(četvrtak, 10. okt 2019, 13:19) - anonymous [neregistrovani]

Manje udesa?

Svakodnevno procitam u novinama da se desila saobracajna nesreca, sa tesko povredjenim ili stradalim osobama. I uglavnom su dobri, brzi i noviji automobili ucestvovali u takvim nesrecama. Nije toliko do automobila, do vozaca je. A broj ukupnih saobracajnih nesreca je smanjen zbog odliva ljudi u inostranstvo, a takodje i zbog cene goriva i pada standardka, jednostavno, manje se vozi... Ovakav tehnicki pregled se primenjuje retko gde u svetu. Sa druge strane, nemam nista protiv, ali ako ste preuzeli takve mere i zakone iz inostranstva, zasto ne preuzmete i one koji idu na ruku narodu, a ne samo na stetu. Kao na primer da se moze na jednu saobracajnu dozvolu registrovati dva auta (kao u nekim zemljama), ili da se tehnicki pregled ne obavlja 5 godina na novom autu, a posle toga do neke starosti auta svake druge ili trece godine. Ne, ovde se preuzima samo ono sto je rigorozno i sto donosi novac drzavi, ono sto olaksava zivot ljudima, to se ni u razmatranje ne uzima, a kamodi da se uvodi u praksu.

(četvrtak, 10. okt 2019, 12:09) - Sale [neregistrovani]

Srbijai

Ima znatno manje ljudi pogotovo populacije vozaca sto masovno napustaju zemlju. Inace nije smanjen procenat udesa koliko je smanjen broj vozača tako da je proporcionalno broj udesa povećan.

(četvrtak, 10. okt 2019, 11:40) - Stefan [neregistrovani]

Manje

Hahaha pa nije tehnički pregled doprineo tome vec vise policije na ulicama i vise kamera širom Srbije...

(četvrtak, 10. okt 2019, 11:32) - Djoda [neregistrovani]

@Zaglupljivanje

Ti "strucnjace" sta se desava ako kocnice zakazu,ili ako upravljac zakaze,jer su oboje neispravni,ovo su samo dva primera.Zato sluzi tehnicki pregled da se ukaze na neispravnost i da se otkloni.

(četvrtak, 10. okt 2019, 10:43) - anonymous [neregistrovani]

Zaglupljivanje

Potrebni su nam "Strucnjaci," da bismo znali da ogreban branik ne utice na bezbednost u saobracaju. Mene konkretno zanima gde su dokazi za ovakve tvrdnje, tj za takvu korelaciju izmedju tehnickih pregleda i broja udesa. Zar je moguce da takvi "Strucnjaci" nisu na osnovu ovakvih neosporivih podataka napisali nijedan rad? Sta ako na manji broj poginulih utice nesto sasvim drugo, npr da ovogodisnja cifra prosto upada u neku standardnu devijaciju ocekivane vrednosti ili jednostavno ima manje vozila na putu pa se desava i manje udesa? Mogli bismo da u potpunosti zabranimo saobracaj i spustimo smrtnost na ~0. Nadam se da ce neko od tkz. "Strucnjaka" da ozbiljno razmisli o tome.

(četvrtak, 10. okt 2019, 10:42) - anonymous [neregistrovani]

Neispravna vozila i dalje na putu

Ja sam upravo proveo dve nedelje u Srbiji u poseti iz inostranstva i veoma mi je upalo u oci da veliki broj vozila, automobila i traktora pogotovu, ima neispravna svetla.Svaki dan sam vidjao vozila sa jednim farom, tako da kad se nocu priblizavate morate skroz da usporite jer ne znate da li je motocikl, auto, traktor, kombajn ili nesto drugo.Takodje primetno je odsustvo saobracajne policije. Do nedavno su trazili spenadlu u prvoj pomoci a sad ih nigde nema da bar opomenu vlasnike neispravnih vozila a kamoli da ih iskljuce iz saobracaja.Koja je svrha rezervnih sijalica kad ih niko ne menja?

(četvrtak, 10. okt 2019, 10:16) - Vlajko [neregistrovani]

Ma sigurno

Da su uveli zakonsku obavezu da svi nose mirišljave jelkice bilo bi da je to razlog manjeg broja udesa. Videćemo šta će obrazložiti kada se vremenom statistika promeni na gore. Tehnički pregledi su po novom maltretiranje. Jedino što je bitno su kočnice, vešanje, trap i upravljački mehanizam. Da li je auto malo zarđo na rubovima, da li se jasno vidi broj motora, da li mu radi lampica pored prekidača za ventilator, pa to je sve toliko nebitno za bezbednost.