Popustio deo potpornog zida u Grdeličkoj klisuri

Na gradilištu Koridora 10 u Grdeličkoj klisuri popustio deo potpornog zida, na deonici Predajane – Caričina dolina. "Koridori Srbije" navode da je oko 11 sati došlo do "destabilizacije" manjeg dela zaštite kosine 6.

Uzrok još nije moguće utvrditi i tim povodom su se na terenu sastali svi učesnici u projektu – izvođač, nadzorni organ, investitor, projektant...

Izvođač radova na tom delu je bugarska kompanija "Trace", a stručni nadzor vrši konzorcijum "Louis Berger & Egnatia Odos", izvođenje radova finansira Evropska investiciona banka, a ugovorena vrednost radova je 37,51 milion evra.

Kako je navedeno, taj deo Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru za građevinare predstavlja veliki izazov pošto je izuzetno tehnički zahtevan teren za izgradnju.

Prilikom izvođenja tako velikih projekata u složenim geološkim uslovima kakvi su u Grdeličkoj klisuri, ukoliko dođe do ovakve ili slične destabilizacije terena, za svaku se pronalazi adekvatno inženjersko tehničko rešenje, kažu u Koridorima.

U Grdeličkoj klisuri ima više od 155.000 metara kvadratnih kosina koje se stabilizuju u cilju izgradnje auto-puta, a izgrađeno je 33 mosta ukupne dužina 5,7 kilometara.

Na toj trasi nalazi se i magistralni put M-1, paralelno uz novoprojektovani auto-put koji se na tom potezu izmešta u dužini od 1.400 metara.

Takođe, o složenosti tog dela trase govori i činjenica da se u Grdeličkoj klisuri istovremeno grade dva tunela – "Predejane" dužine 1.000 metara i "Manajle", koji je ujedno i najduži tunel u Srbiji sa 1.808 metara.

broj komentara 15 pošalji komentar
(četvrtak, 15. mar 2018, 15:20)
Александар [neregistrovani]

У Аустрији и осаталим Алпским земљама

нигде нећете нећи никакво откопавање или прављење косина или нарушавања терена клоје омогућава води, снегу или леду да изазове одрон. Таква места се премошћавају аутопутем на стубовима а вода иде испод својим природним током који није нарушен и не може изазвати никаву штету током коришћења пута.

(četvrtak, 15. mar 2018, 14:32)
Милош [neregistrovani]

Ово је требало да држи цело брдо...

Штеде материјал....

(četvrtak, 15. mar 2018, 11:15)
anonymou nikad nije kasno [neregistrovani]

Izmenite

Saniranje kosina u tolikoj količini ne daje rezlutate jer su obale okomite i nije nikada sigurno za prolazak vozila,a kada se auto put pusti u saobraraćaj,i nije sigurno da nećeće sa desiti odron,nema toga da može neko dati garancije da toga neće biti,već treba uraditi sledeće u tom delu kosina premostiti tunelima,ako treba i novim mostovima ,makar to odužilo otvarenje auto puta,ali je večito.

(četvrtak, 15. mar 2018, 09:25)
Markovljev [neregistrovani]

Operativa

Prema snimcima, to izgleda na čisto amaterski posao sa strašnom uštedom materijala.Srpska gradjevinska operativa izgradila celu bivšu Jugoslaviju, Irak, Libiju, Rusiju a danas nam po Srbiji "grade" Bugari, Grci, Italijani.

(četvrtak, 15. mar 2018, 09:12)
anonymous [neregistrovani]

Neverica

Čitam ovaj tekst već treći ili četvrti put!I ne mogu da se ne uključim i komentarišem.Iako živim na severu Srbije radovao sam se toj deonici kao neko ko će tim putem prolaziti, i skrati put i sebi i svojoj porodici.Klincima sam pričao i pokušao da dočaram prolazak kroz dug tunel (posebno jer i mi čekamo jedan takav ispod Fruške gore).Nije mi jasno kada se radi na tako zahtevnom delu puta koji je prepoznat kao područje sa klizištima da se ne primenjuju neki od nekvencionalnih načina gradnje.Ako je nepredvidiva dubina na kojoj se tlo liže zašto se nije išlo na fiksiranje tla kroz dublje slojeve?(Naprimer bušenje i pod pritiskom upumpavanje betona i stvaranje mreže šipova koji bi sve to držali.)Ovako se na snimku vidi da je tlo zajedno sa betonom samo skliznulo u podnožje.Čak se i ne primećuje da je bitno pomoglo ono što su sada stavili.Pitanje je kada će se pokrenuti i ostatak.

(četvrtak, 15. mar 2018, 08:50)
Goran [neregistrovani]

Koridor 10 - grdelicka klisura

Ovde nesme i ne moze da se gresi, sam radim na gradjevinskim projektima ali u Inostranstvu i za ovakve stvari se gubi poso i garantuje privatnon imovinom, garanciju za sakrivene-nevidljive greske su 30 Godina, jer ovo nesme da se desi u buducih 30 godina, ovde nije drzalo ni 3 meseca, a slicno moze da se desi i kad se deonica pusti u koriscenju i zato ovde ne vazi ono ko radi taj gresi, ovde je zatajio i izvidzac i kontroler, ovde se radi samo o staticnom proracunu geodeta i potrebe izvodjenja a to je najlakse u ovom problemu, i ako se to nije ispostovalo, onda se zna ko je kriv.

(četvrtak, 15. mar 2018, 08:43)
anonymous [neregistrovani]

Nije ni cudo

Izvodjaci su pod pritiskom politicara koji ih teraju da zavrsavaju objekte uoci nekih izbora, da bi se hvalili kako su tacni i brzi....I onda je ovako nesto normalno.A i ono sto je u doba Tita napravljeno ne moze da se poredi sa ovima.Traje i dan danas.Ne verujem da su danasnji strucnjaci nestrucni bas toliko.

(četvrtak, 15. mar 2018, 02:43)
anonymous [neregistrovani]

Stednja na racun kvaliteta

Problem je da se danas stedi novac, ili bolje receno, sagradicemo ali na najekonomičniji (čitaj najjeftiniji) nacin.U vreme Tita se gradilo da traje.I onoga koji je napisao komentar "goli otok" želim da zamolim da ne priča svašta.Mnogo ih se poziva na Goli Otok a da nemaju pojma o cemu se radi.Ko je to zbog greske u izgradnji poslan na Goli Otok?

(sreda, 14. mar 2018, 21:43)
anonymous [neregistrovani]

Dobar je onaj Teslin izum za sanaciju klizista

Strujom.

(sreda, 14. mar 2018, 21:16)
anonymous [neregistrovani]

gospodo

Ovo je vec drugi nazovi incident ove vrste povodom iste stvari,tako da neko treba debelo i da plati i jos da bude kaznjen u ovom slucaju izvodjac radova.