Из Београда до Бање Ковиљаче за мање од два сата, ничу хале дуж трасе новог ауто-пута

Савремена инфраструктура вишедеценијска је нада становника и привредника Сремског и Мачванског округа. Са изградњом ауто-пута од Руме до Шапца и брзе саобраћајнице ка Лозници очекује се долазак нових инвеститора, али и растерећење саобраћаја кроз насеља. Када се заврше нове трасе од Подриња до Београда стизаће се дупло брже.

Док се не заврши кружни ток код надвожњака на ауто-путу, од Шапца до Руме возила морају 15 километара дужом трасом преко Јарка и Шашинаца. И да нема асфалтирања, често вожња на само 29 километара магистралног пута траје скоро цео сат.

Од Румске петље до Шапца стизаће се за 15 минута када се ураде 22 километра новог ауто-пута. Деоница кроз сремске њиве спајаће индустријске зоне два града и решити вишедецнијски проблем мештана Јарка, Хртковаца и Платичева. Кроз села дневно прође и 15.000 возила.

"То је од јутра до сутра, нон-стоп гужва, ту пешак не може да пређе преко улице", каже Милош Рађеновић из Хртковаца.

"Има и семафор испред школе то нико не поштује, нико", каже Љуба Дракулић из истог места. 

Ауто-пут се завршава на левој обали Саве у атару Кленка, села у Сремском округу, а одатле, са десне обале у Мачванском округу, постојаће брза саобраћајница. Спајаће их нови мост на реци, који се гради два километра узводно од старог железничког моста на подручју шабачке индустријске зоне.

Нове иневститоре спремно чека 600 хектара једне од најопремљенијих радних зона. Четвртина је попуњена.

"У Шапцу тренутно функционише 1.396 привредних субјеката, очекујемо да са овом новом брзом саобраћајницом, путем, зинтересованост фирми које ће отварати своје погоне у Шапцу повећа", каже Зоран Тошић, председник Привредног савета Шапца.

Нови пут до Лознице, са по две коловозне траке, биће дуг 55 километара. И док се у бројним селима радују растерећењу саобраћаја, у Штитару су забринути због најављеног рушења више од тридесет кућа. Чекају одговор на захтев и потписану петицију.

"Нисмо ми против пута него смо за то да се траса само мало помери да би се избегло рушење кућа", каже Бранислав Терзић из Штитара.

Због лоше инфраструктуре Лозницу су инвеститори заобилазили. Са најавама новог пута, после више од две деценије две велике компаније подижу хале. Кинески "Минт" и амерички "Адиент" запослиће 2.500 радника.

"Очекујемо да ће то допринети развоју туризма, јер данашњи гост када одлази на неки продужени викенд од неколико дана гледа да му то буде у кругу од два сата вожње", каже Драгослав Николић, привредник из Бање Ковиљаче.

Брзој саобраћајници гравитираће више од 230.000 становника у три општине Мачванског округа али и путници са друге стране Дрине. Изградњом крака ка Богатићу, убрзаће се и промет људи и робе преко Павловића моста ка Републици Српској.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(среда, 20. нов 2019, 19:17) - Joo [нерегистровани]

Auto put

Loznica-Bijeljina 30km,Lo-Tuzla 70km,Lo-Brčko 70 km,Lo-Šabac 55km,Lo-Mitrovica 70km;Zašto dva auto-puta,trebalo je samo Tuzlu povezati sa postojećim Auto-putem izmedju Loznice i Bijeljine,Mitrovice i Šapca,Tuzlu sa Sarajevom i Brčko.

(среда, 20. нов 2019, 08:34) - Mihajlo [нерегистровани]

Naplatne rampe

Treba naplatne svuda i povećati putarine bar za 20%

(уторак, 19. нов 2019, 22:10) - anonymous [нерегистровани]

naplatne ranpe

kada se postave opet ce se starim putem kroz naselja.toliko o tome, ali videcemo.

(уторак, 19. нов 2019, 20:01) - anonymous [нерегистровани]

krediti!!

Ne opravdavajte bez pokrica silne kredite koje uzesmo.