Загађење спушта цене старијих половњака

После најаве да ће забранити увоз аутомобила стандарда мотора евро 3 реаговало је и тржиште. Пошто је предложено да се тим великим загађивачима забрани улазак у град трговци су реаговали и смањили цене већ увезених аутомобила. Зато расту цене новијих "половњака" стандарда евро 5 и 6.

Некада највећа пијаца половних возила на Балкану скоро је опустела. Трговци се већином ослањају на продају преко интернета и плацева у скоро свим већим градовима.

Продаваца има много више него купаца који чекају пад цена, а то и сами трговци најављују.

Сви се слажу да екологија нема алтернативу и да се слично десило и у окружењу у БиХ и Црној Гори.

Дилери који из Немачке недељно довозе кола објашњавају шта се тамо дешава и шта ће од сада увозити.

Према званичним подацима за пет последњих година увезено је око 800.000 возила, већином стандарда евро 3 и 4.

Удружење увозника Србије предлаже да им се не онемогућава вожња већ да добију налепнице и да - када је велико загађење - не учествују у саобраћају.

број коментара 13 Пошаљи коментар
(уторак, 12. нов 2019, 13:41) - B [нерегистровани]

Zašto!

Pa na tehnickom ti ne mere izduvne gasove a oldtajmera ima svega 80. Cisto da ti objasnim da nisi u zabludi.

(уторак, 12. нов 2019, 12:45) - anonymous [нерегистровани]

zabraniti 3,4, sto pre

zabraniti 3,4, sto pre. zdravlje nema cenu.

(уторак, 12. нов 2019, 12:36) - anonymous [нерегистровани]

Automobili ne zagadjuju

Pozdrav iz Vladicinog Hana gde dimnjak fabrike Nektar koja je u samom gradu, furnja i zagadjuje vise od 100 hiljada automobila, a koliko je takvih u Srbiji, sto toplana, sto fabrika, a sto se tice automobila, opet po grbaci gradjana, cak ni euro 1 nije nikakav zagadjivac osim ako je vozilo neispravno i ima lose sagorevanje.

(уторак, 12. нов 2019, 12:12) - anonymous [нерегистровани]

Autobusi

Treba država da nam pokaže kako se to radi. Da bude primer nama svima. Da zameni ove stare autobuse širom Srbije. Da dobije nove autobuse, možda čak i električne autobuse. Hoćete da ja kupim nov automobil a država ne može nove autobuse? Pa kako, sa čijim parama ja da kupim nov auto?

A da kupim malo noviji od mog, i onda za jedno 5 godina da kažete da ni on ne valja

(уторак, 12. нов 2019, 11:46) - anonymous [нерегистровани]

Да. Држава треба под ХИТНО да забрани увоз Еуро 3 и 4 моторе,

а Еуро 5 да стави под санкције да се не може возити током већег атмосферског загађења.

(уторак, 12. нов 2019, 11:32) - anonymous [нерегистровани]

Ekologija

Ako stvarno i iskreno zelite cistiji vazduh onda ukinite autobuse po gradu i uvedite svuda tramvaje i trolejbuse, zabranite u gradu grejanje na ugalj i drva i dajte subvencije za kupovinu automobila na plin, kao i subvencije za grejanje na plin.

(уторак, 12. нов 2019, 11:02) - anonymous [нерегистровани]

smog

ako je auto prosao tehnicki pregled regularno onda ne znam sta je problem.ljudi voze oldtajmere koji kostaju mnogo novca.

(уторак, 12. нов 2019, 10:16) - anonymous [нерегистровани]

Vec vidjeno - Kampanja do pre par nedelja imala je svoj cilj!

Vec vidjeno da kampanja koja se vodila proslih nekoliko nedelja sada se vidi njen razlog.Nekome odgovara da se donese zakon ovakve prirode.Da je drzavi vazno zagadjenje I nase zdravlje onda bi svakako obustavila rad termo elektrana na ugalj I naftu, grdaskim autobusima da voze itd.Ko moze da kaze da automobili sa motorima EURO 4, 5 ili 6 mnogo manje zagadjuju.Stvar cifara ali ipak zagadjuju.Sta sad trebaju da rade milion ili dva vlasnika vozila sa EURO 3 ili 2, 1, 0.Drzava je dozvolila uvoz I prodaju tih vozila radi taksi I PDVa a time doprinela ciscenju silnih parkinga u zapadoj Evropi STO NIJE SMELA DA URADI jer nije bilo posteno prema svojim sugradjanima.Kada toliko brinu o nasem zdravlju sto definitivno se zabrane pusenje cigareta u svim zatvorenim prostorijama kao I u klima tokom voznje.E tu bi videli da neko brine o nama medjutim opet to ne ide tako lako jer drzava ubire Takse I TVA od pusaca.

(уторак, 12. нов 2019, 09:12) - Helleri [нерегистровани]

Smejurija

Da li će to nama, neka interesna grupa koja nema veze sa ekologijom i zaštitom životne sredine, da određuje kada i gde ćemo mi voziti naša vozila.Ma ovo je smejurija od države.A šta je sa vozilima na tečni naftni gas i na metan tj prirodni gas.Prilikom registracije tih vozila nikakve ili vrlo male subvencije imaju vozači.Da li će neko zabraniti tim vozačima da učestvuju u saobraćaju iako oni najmanje zagađuju bez obzira na starost vozila.Tačno sam znao da ona buka i halabuka ima neku pozadinu samo je nisam ovako brzo očekivao.

(уторак, 12. нов 2019, 08:56) - anonymous [нерегистровани]

Samo is nafte?

Dolazice i od nuklearne energije, vetra, sunca voda itd...