Нових 87 километара ауто-пута, Источни крак до краја октобра

Најпроблематичнија тачка на Источном краку Коридора 10 је клизиште које се појавило на левој траци пута код тунела Банцарево. Тренутно се на тој деоници гради заштитна галерија наизглед слична оној која је грађена на критичној косини у Грделичкој клисури на Јужном краку Коридора 10. Већи део Источног крака пуштен је за саобраћај, а деоница од Банцарева до Црвене реке је последња на којој се изводе озбиљни радови, завршетак је најављен за крај октобра.

Овако је изгледао тунел Банцарево док се није појавило клизиште које је угрозило и већ урађени потпорни зид. На овој деоници од Банцарева до Црвене реке има 27 косина, а у Коридорима кажу, да су пројекти мењени за чак 26.

"На косини шест смо у пролеће 2018. године после топљења снега и великих киша закључили да је неопходно да направимо галерију у циљу трајне стабилизације саме косине, у међувремену смо израдили пројекте", објашњава директор Сектора за изграђу у "Коридорима Србије" Александар Сенић.

Галеријом се практично продужава лева тунелска цев, а радове убрзано изводи предузеће "Интеграл инжењеринг".

"Приводимо крају израду наглавних греда које ће бити готове до краја недеље и увелико се ради на изради плоче. Израда плоче требало би да буде готова до 25. септембра а у међувремену ћемо кренути са ископом значи материјала доле који се налази испод галерије" наводи шеф градилишта Осман Касић.

Ово предузеће градило је и галерију на косини на Јужном краку у Грделичкој клисури, сврха је иста – трајна стабилизација терена, али је технологија другачија. Градилиште у Грделици је, кажу, било теже.

"Овде је лакше у односу на Грделицу зато што је и терен за рад био много много лакши него у Грделици, доле је било и ризично, убрзано се ради и прековремено се остаје", истиче радник Дејан Џонић.

"Тамо смо радили класично, значи од темеља па горе према плочи, овде фактички плочу радимо на делу насипа који је био претходно урађен ", објашњава Касић.

Поред изградње галерије, на деоници од Просека до Црвене реке у току су завршни радови на асфалтирању и опремању тунела. Радови на осветљењу и сигнализацији тунела у десној цеви приведени су крају, у левој цеви, која је сада дужа за 164 метра, осветељење ће бити завршено по изградњи галерије

"Очекујемо да ћемо до краја октобра завршити све радове и тада ћемо моћи да отворимо деоницу за саобраћај", тврди Сенић.

Новом трасом Коридора 10 у дужини од 86,8 километара, осим што ће се до бугарске границе путовати модерним ауто-путем, заобилази се Сићевачка клисура, за саобраћај најкритичнија тачка у овом делу Србије.

број коментара 4 Пошаљи коментар
(четвртак, 12. сеп 2019, 00:51) - anonymous [нерегистровани]

питање

мислите нових, некоришћених 22км +1км, који ће бити спојени са осталих, у употреби, 87км?

(среда, 11. сеп 2019, 23:10) - anonymous [нерегистровани]

U pitanju je javni novac

I nije i nesme biti nikome svejedno kako se sa njime raspolaze.

(среда, 11. сеп 2019, 14:16) - Drmr [нерегистровани]

@Rok 2016.

Ko god zaradjuje duzan je da plati porez na zaradu,bio to pojedinac ili da je firma.Ako sam platio porez nije mi briga sta ce drzava da uradi sa tim nnovcem,svoju obavezu sam ispunio.Drzava ima i druge prihode ne samo od poreza,kao su takse,carine,javni dug itd.Drzava nije drzava bez gradjana,drzava gradi za svoje gradjane,budi zadovoljan sto se gradi.

(среда, 11. сеп 2019, 12:13) - Dejan [нерегистровани]

Rok 2016.

Ako je ovde teren bio lakši nego u Grdelici zbog čega se i na ovoj deonici kasni gotovo 4 GODINE? I koliko kašnjenje od 4 godine košta nas građane, poreske obveznike koji ovaj put finansiramo?