Градња "Вожда Карађорђа" почиње за две-три године

Документацију за нови ауто-пут кроз централну и источну Србију провераваће радна група која ће бити формирана већ на првој наредној седници Владе. Изградња шестог по реду ауто-путa, Шумадијског коридора, требало би да почне у наредне две до три године.

Две брзе саобраћајнице, једна из Младеновца и Орашца а друга из Лазаревца, спојиће се код Аранђеловца одакле ће се даље ићи ка Рачи, Свилајнцу, Деспотовцу и Бору.

Шумадијски коридор биће дуг 220, а са прикључцима на Коридоре 10 и 11, 270 километара.

Пут за нове генерације, а у част Карађорђа Петровића, рођеног недалеко од Орашца где је 1804. стао на чело Првог српског устанка.

"Ту је Топола, град који је он подигао и маузолеј у коме је сахрањен. Ту је Вишевац, место на коме је рођен и, колико ја знам, биће и у непосредној близини Радованског Луга, где је он трагично и окончао и свој живот", наводи Дарко Павловић, директор Народног музеја у Аранђеловцу.

Путовање од Београда до тих знаменитих места трајаће свега пола сата. Осим што ће повезати културно-историјске целине, нови ауто-пут убрзаће привредни и туристички развој, посебно Аранђеловца који и без добрих путева бележи суфицит од 30 милиона евра у трговинској размени.

"Овакво једно инфраструктурно улагање ће отклонити све недоумице оних инвеститора који су мислили да Аранђеловац није довољно близу великих саобраћајница да би се ту сместила нека већа инвестиција. Али морам да напоменем, шумадијски регион и заслужује једну овакву велику инвестицију", сматра председник Општине Аранђеловац Бојан Радовић. 

Почетак градње за две-три године 

Топола и друге општине централне Србије изградњи Шумадијског коридора или магистралних брзих саобраћајница надају се што пре.

"Ова брза саобраћајница која подразумева две брзе траке у једном и у другом смеру је у просторном плану Републике Србије. У просторним плановима општина и Аранђеловац и Топола и Милановац и Младеновац тако да би то брзо могло да се ради", напомиње председник Скупштине општине Топола Драган Јовановић.

Израда пројектно-техничких докумената трајаће мање од годину и по, најављује министарка.

"Србија ће сигурно тако бити много боље повезана унутар, а самим тим се везати за међународне коридоре као што је Коридор 10", објашњава Зорана Михајловић. 

На траси будућег ауто-пута "Вожд Карађорђе" већ се налазе велике индустријске зоне попут "Мaјнд парка" између Тополе и Крагујевца где су и две фабрике "Сименса". У источној Србији очекују нове инвеститоре.

"Најављен је и ауто-пут до Бора за који сам сигуран да ће спојити целу источну Србију и да ће свима нама бити од општег интереса и једна развојна шанса и привреди и туризму", указује председник Општине Бор Александар Миликић.

У зависности од тога да ли ће се будућа саобраћајница спојити код Малог Пожаревца са Коридором 10 и ауто-путем "Милош Велики", знаће се и цена изградње. Процењује се да ће коштати од 1,7 милијарди до две милијарде евра.

број коментара 12 Пошаљи коментар
(понедељак, 26. авг 2019, 21:18) - anonymous [нерегистровани]

Iskreno se nadam

Iz tvojih usta u bozje usi.
Postoji u ovom trenutku mnogo vaznijih pravaca od ovog , koji mogu da se realizuju sa mnogo manje para.
Bg - Zrenjanin - NS, Vrbas -Sombor , Smederevo - Pozarevac npr. su sve veci i vazniji ekonomski centri koje treba povezati.

(понедељак, 26. авг 2019, 18:14) - anonymous [нерегистровани]

Predlog

Predlozila bih svim ucesnicima u ovdasnjoj diskusiji da se ne uzbudjuju. Ovo je samo predizborna tema.

(понедељак, 26. авг 2019, 10:16) - anonymous [нерегистровани]

Слепо црево Србије...

Остаде Петровац на Млави слепо црево...

(понедељак, 26. авг 2019, 09:36) - anonymous [нерегистровани]

Molba za projektante

Ostavite dovoljno prolaza ispod autoputa da ne onesposobite lokalne seljake da obradjuju svoje njive, da ne ide kilometrima oko da bi dosli do svoje njive. Ili kratko receno, bolje na stubovima nego bez dovoljno prolaza. Plodna zemlja i seljaci su na hranili vekovima unazad, mormao misliti na one sto nas i dan danas hrane

(понедељак, 26. авг 2019, 07:43) - anonymous [нерегистровани]

Prvo prioritete rijesiti

Kad ce da spoje Kragujevac - Batocinu? Od 2014. nedostaje 5 km.

(понедељак, 26. авг 2019, 07:18) - anonymous [нерегистровани]

guzva na istoku

ko prodje istocnom srbijom shvatice kolike su guzve na tamosnjim putevima!

(понедељак, 26. авг 2019, 06:54) - anonymous [нерегистровани]

O imenima autoputeva kroz Srbiju

Ako se autoput kroz Sumadiju zove "Vozd Karadjordje", a kroz takovski kraj "Milos Veliki", onda bi Koridor 10 trebalo da se zove "Dusan Silni" i to u oba svoja kraka, jer je Dusanova prestonica bila Skoplje, a majka Dusanova je bila bugarska princeza. Samo po sebi se namece da Moravski koridor treba nazvati "Car Lazar" jer prolazi kroz njegovu prestonicu Krusevac. Tako bismo imali dva cara i dvojicu vodja srpskih ustanaka.

(понедељак, 26. авг 2019, 01:46) - anonymous [нерегистровани]

Da i NE

Glavna magistrala Lazarevac-Bor ima smisla i strateski i privredno ali onaj krak Arandjelovac-Mladenovac nema nikakvog vaznog smisla izuzev sto ce ovi iz BG 10 minuta pre stici do Arandjelovca . Mnogo bi vaznije bilo da se Aerodrom Morava sto pre spoji brzom magistralom Kragujevac-Mrcajevci jer su Cacak i Kraljevo premali da bi Aerodrom bio isplativ. Tek kada se sa "Moravom " povezu Kragujevac,Krusevac,Trstenik,Uzice i Raska (Kopaonik) tek ce on onda biti isplativ.
Takodje je za istocnu Srbiju podhitno potrban pametan plan da se tamo gradovi sto pre povezu dobrim magistralama.Ali ti planovi moraju biti korisni za te ljude tamo a ne vi gospodo u Beogradu da gledate samo kako cete vi sto pre da stignete u neke delove Srbije.Niste vi jedini na ovome svetu.Spustite se malo na zemlju

(понедељак, 26. авг 2019, 00:13) - anonymous [нерегистровани]

Putevi

Valjda dodje na red i auto put "Hajduk Veljko"...
Timocka i Negotinska krajina su JOS UVEK deo Srbije!!!

(недеља, 25. авг 2019, 21:04) - anonymous [нерегистровани]

Ehej

Trgovački putnik sa stažom od 15 godina. Namučih se sa putevima u Srbiji.
Ćićevac-Kruševac-Kraljevo-Čačak.
Markovac-Topola-Lazarevac-Valjevo
Svrljig-Knjaževac-Zaječar-Bor-Majdanpek
Kad moram dole za Pazar i da ne pišem kakve su muke. Ne znate šta je gore od navedenog u smislu vremena i energije. Stigneš na sastanak već sažvakan. I eto sudbina htela da po odlasku iz zemlje krenu da zidaju autoputeve svugde gde mi trebalo mnogo mnogo ranije :) Ali sve jedno, ne mari da kažem: bravo za ideju i nek je na radost budućim generacijama mladjih kolega.