За смањење гужви на границама 40 милиона долара

Светска банка одобрила је Србији зајам од 40 милиона долара за реализацију пројекта за смањење чекања на граничним прелазима. Министарка грађевинарства Зорана Михајловић прецизира да је реч о регионалном пројекту у који су укључене и Северна Македонија и Албанија и да је зајам Светске банке за све три државе 90 милиона долара.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић рекла је да ће Министарство, уз завршетак започетих и изградњу нових ауто-путева, наставити да ради и на смањивању гужви на границама као једном од својих приоритета, кроз заједнички пројекат са Светском банком, наводи се у саопштењу ресорног министарства. 

"Светска банка одобрила је Србији 40 милиона долара у оквиру пројекта 'Trade and Transport Facilitation', који управо има за циљ да смањимо време задржавања на граничним прелазима. У питању је регионални пројекат у који су, поред Србије, укључене Северна Македонија и Албанија, а укупна вредност зајма Светске банке за све три државе износи 90 милиона долара", каже Михајловићева. 

Зајам уговорен ове године ратификован je у Народној скупштини крајем маја. Корисници средстава су Управа царина, "Инфраструктура железнице Србије", ЈП "Путеви Србије" и "Коридори Србије", a планирано је да зајам буде оперативан у другој половини 2019. године. 

"Србија је у претходне четири године изградила око 300 километара ауто-путева, а у том периоду број возила на нашим ауто-путевима повећан је са 37 милиона на близу 54 милиона возила у 2018. После пуштања у саобраћај јужног крака Коридора 10 и са скорим завршетком комплетног источног крака Коридора 10 ка Бугарској, очекујемо даљи раст транзитног саобраћаја кроз Србију", наводи Михајловићева. 

Пројекат са Светском банком обухвата више компоненти, између осталог, олакшавање прекограничног саобраћаја, развој интелигентних транспортних система на Коридору 10, као и унапређење путно-пружних прелаза на железничкој инфраструктури.

Јединица за спровођење пројекта биће при Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, јер ће у овом ресору бити тежиште активности, док ће финансирање и уговарање радова и услуга бити при Министарству финансија, наводи се у саопштењу.

број коментара 15 Пошаљи коментар
(уторак, 23. јул 2019, 01:30) - Vidan [нерегистровани]

Komentar

Ja se pitam jednu stvar cemu pecatiranje pasoša kada podaci o putniku da li je napustio ili ušao u zemlju granicna policija moze da vidi u kompjuteru?

(понедељак, 22. јул 2019, 22:33) - anonymous [нерегистровани]

Bravo!

Granice nemaju nikakvog smisla. Puka demonstracija suvereniteta, koja je samo siromašnim u glavu ljudima važna.

(понедељак, 22. јул 2019, 22:28) - anonymous [нерегистровани]

Prelaz Gostun Prema C.Gori

Ulozite barem tricavih 50.000 € sto je 800 puta manje od dodeljenog kredita kako bi prosirili kapacitete sa postojece jedne na dve kucice. Ovo kako nam sada izgleda najprometniji granicni prelaz prema c.Gori je jad i beda, ko je isao zna o cemu pricam. Kolone su npr sada kilometarske i ceka se vise sati.

(понедељак, 22. јул 2019, 21:31) - King_Kong [нерегистровани]

Zagadjenje vazduha

Povecao se broj automobila kroz Srbiju na 54 miliona. Koliko se povecalo zagadjivanje vazduha u Srbiji zbog povecanja tranzita?

(понедељак, 22. јул 2019, 21:13) - Огњен [нерегистровани]

Није тај кредит ...

намењен нама него да њима буде боље. Дакле одобриће нам да се прошире гранични прелази тако да они који су из ЕУ пролазе без задржавања и чекања, а ми ћемо и даље да чекамо у километарским колонама. То важи и за камионе, наравно. То само значи да у ЕУ скоро нећемо.

(понедељак, 22. јул 2019, 21:12) - anonymous [нерегистровани]

Re A Evropska unija

Ljudi mora da znaju da ce prema EU granica biti i pet godina posle ulaska Srbije u istu. Takva su pravila, sto znaci da u najboljem slucaju moramo prelaziti tu i takvu granicu jos minimum 11 godina. Hrvatska je vec odavno u EU a i dalje postoji granica prema sloveniji i madjarskoj.

(понедељак, 22. јул 2019, 21:01) - anonymous [нерегистровани]

ej Srbijo

Uzmaju se krediti za stvari koje za nas nisu od vitalne vaznosti. Ko ce da vraca rte kredite? Ulazite u razvoj proizvodnje, gde ce da se zaposle ljudi, gde ce da krene na bolje. Svetska banka sdamo trazi takve da bi vukla kamate i zaradjivala na sirotinji. Sa tim vas vezu dozivotno i mogu da vas ucenjuju kako hoce. Jos se vracaju dugovi Jugoslavije. Uzmite za primer Nemce. Oni se nisu rasipali nego su stedeli i vracali dugove. Sada su na kreditima Grckoj zaradili milijarde.

(понедељак, 22. јул 2019, 20:17) - Markovljev [нерегистровани]

Madjarska

Oni koji putuju po CD traci ne vide da problemi nisu na Srpskoj strani, ali na strani EU (citaj Madjarska) jer madjarski policajci i carinici trkeljisu i nipodastavaju nase ljude i sve juzno od nas, koji cekaju na ulaz u Madjarsku. Neka svetska banka da kredit Madjarskoj da ubrza rad carinika i policije i prestane da vredja i nipodastava sve koji im se pojave na granici a nisu Madjari maksimalno Nemci.

(понедељак, 22. јул 2019, 20:15) - anonymous [нерегистровани]

A evropska unija

Ako se ulaze u granice jasno je da od evrope nema nista ni za 100g.

(понедељак, 22. јул 2019, 20:06) - anonymous [нерегистровани]

cista glupost

Sta mi treba da modernizujemo kada se kod nas ne pravi guzva? Problem je u Madjarima i Hrvatima i to treba resavati. 25 godina putujem, svakih dve nedelje i prelazim granice i mi smo poslednji koji su krivi za ovaj haos.Madjari vam vrse detaljnu kontrolu cak i kada izlazite iz njihove zemlje sto je prilicno bahato i bezobrazno. Sada su otvorili sve trake i naravno opet je guzva jer ne rade svoj posao kako treba. Hajde da pricamo i o tome da je guzva i van sezone jer madjari u tom slucaju otvore jednu ili dve trake i opet satima cekate da prodjete. Neka vrse pritisak na njih da svoj posao obavljaju bar pet puta brze i efikasnije. Ako to promene, onda guzve vise nece biti. Pozdrav iz Beca.