Шта чека БИП после пропалог покушаја изнајмљивања

Пропао је покушај да се Београдска индустрија пива дâ у закуп. Рок за пријаву и уплату депозита био је 15. јул, али се на оглас нико није јавио. Пивара ће наставити да ради самостално са 127 радника и четворочланим тимом стечајних управника. Стручњаци истичу да је највећа вредност БИП-а на захтевном тржишту робна марка и да проблем не представља где се пиво производи, већ да се задржи име и квалитет.

Некада је било довољно рећи БИП и било је јасно да се ради о квалитетном пиву. Време и тржиште су, међутим, учинили своје и Индустрија пива у Београду нашла се у рукама стечајне управе да ради док трају залихе сировина и готових производа.

Државни секретар Министарства економије Драган Стевановић каже да би велика штета и за дужника индиректно и за повериоце била да се та сировина и репроматеријал који су остали нису искористили.

Док постоје средства и док постоји сировина, тај посао тамо ће се радити. Да би било ко могао да продаје пиво под брендом БИП, мора или да узме у закуп тај бренд или да га купи. Ми у овој ситуацији нисмо да можемо да га огласимо да га продајемо јер се води судски спор, наводи Стевановић.

Бренд БИП би требало да живи и даље, али потрошачи га неће заборавити, једино ако га буде било на тржишту. Међутим, ако се ранијем закупцу није исплатила производња, поставља се питање – шта даље.

"Док постоји сировина, тај посао тамо ће се радити. Потом ће одбор поверилаца одлучити да ли ће наставити с тим послом. Нисам сигуран да ће бити економске оправданости", наглашава Стевановић.

Технологија да, али и маркетинг

Стручњаци кажу да Београдска индустрија пива поносно постоји 150 година и да би била штета угасити симбол Београда и Србије. Ако је у питању највећа вредност БИП-а робна марка, онда не би требало да проблем представља где се пиво производи, већ да задржи име и квалитет.

Научни сарадник Института економских наука Ивана Домазет указује да се, осим великих улагања у технолошки процес производње, мора знати да је индустрија пива у Србији данас изузетно конкурентна.

"То не значи да треба улагати само у производне процесе, већ да се морамо позиционирати на тржишту. То подразумева изузетно велика улагања у маркетинг да би се бренд репозиционирао и вратио у куће потрошача", наглашава Домазет.

Производњу са губицима модерна економија не познаје. То зна и стечајно веће које би требало да осмисли стратегију опстанка тог пива. Да ли ће се оно борити нижом ценом да би нашло место међу светским гигантима или ће људи пити више домаћег пива јесте ствар и куповне моћи и навика, а у БИП-у се надају и локал патриотизма.

број коментара 1 Пошаљи коментар
(четвртак, 18. јул 2019, 20:57) - anonymous [нерегистровани]

Spasite BIP

Jedno od naj boljih piva u srbiji.