Београдски аеродром спреман за ванредне ситуације

У протеклих шест месеци на аеродрому "Никола Тесла" забележена су 34 ванредна слетања, два до три у једном дану. Директор оперативних послова тог аеродрома Зоран Скоко каже за РТС да пилоти бирају београдски аеродром јер је отворен 24 сата и јер су им на располагању сви ресурси, службе и средства, који су потребни за реаговање у ванредним ситуацијама.

Медицински разлози, проблематично понашање путника, или необичан шум у кабини неки су од разлога због којих авиони ванредно слећу на непредвиђене аеродроме. Аеродром "Никола Тесла" последњих недеља био је изненадни домаћин путницима из неколико летелица.

У протеклих шест месеци на београдском аеродрому Никола Тесла забележена су 34 ванредна слетања, два до три у једном дану, а директор оперативних послова тог аеродрома Зоран Скоко објашњава да пилоти бирају београдски аеродром јер је отворен 24 сата и јер су им на располагању сви ресурси, службе и средства, који су потребни за реаговање у ванредним ситуацијама. 

"То је оно што је најважније", нагласио је Скоко у Дневнику РТС-а. Према његовим речима, ватрогасна и медицинска служба дежурају 24 сата. 

"После најаве слетања, на основу нивоа опасности, реагујемо и припремамо одговарајуће службе", додао је Скоко.

На питања шта се дешава са путницима у авионима, који нису угрожени, Скоко каже да ако је авион технички способан после слетања, путници после освежења и боравка на аеродрому настављају лет, а ако то није случај, они се смештају у хотел и настављају лет дан касније новим авионом. 

Он је додао да су најчешћи разлог за ванредно слетање, поред медицинских, разлози техничке природе, када авиони немају могућност да слете на други аеродром и кад је ванредна ситуација. 

Нагласио је да је ове године забележена само једна ванредна ситуација. 

Упитан да ли те ванредне ситуације утичу на редован саобраћај, Скоко каже да се особље труди да утиче што мање, али напомиње да то захтева додатно ангажовање "и људи и средстрава којима је приоритет ванредно слетање".

Упитан какву ситуацију предвиђа с обзиром на то да сада почиње сезона, Скоко наводи као пример да се данас очекује 220 операција полетања и слетања са београдског аеродрома, а да у току дана постоји и до 3.000 прелета преко Србије тако да су, закључује, могуће ванредне ситуације.

"Ту нема предвиђања, наше је да будемо спремни у сваком тренутку и пружимо услугу која се од нас тражи, на основу тога нас компаније препознају и бирају наш аеродром увек кад је могуће у таквим ситуацијама", рекао је Скоко.

број коментара 0 пошаљи коментар