Зашто инвеститори заобилазе лознички крај?

Лозничка "Вискоза", која је седамдесетих година запошљавала 11.000 радника и од које је живело готово цело Подриње, данас је руина на више од 70 хектара. Упоредо са пропадањем "Вискозе", у том граду нестала су још два предузећа у којима су се производили одећа и ауто-тракторске кочнице, а од већих инвеститора данас у Лозници ради само италијанска компанија за производњу чарапа.

Од некадашњег гиганта југословенске хемијске индустрије, данас је остао само назив. Годинама се из "Вискозе" све односило, од прозора до машина тешких неколико тона, а у том подухвату губили су се и животи. До пре двадесетак година од рада у тим погонима живело је готово цело Подриње.

"Овом капијом је пролазило дневно отприлике 11.000 радника, некада и више. 'Вискоза' је отхранила више хиљада породица, чланова породица у Лозници и околини, па и дуж реке Дрине", истиче Милоје Николић, радник некадашње "Вискозе".

Сличну судбину доживела је и Фабрика ауто-тракторских кочница. Док у "Вискози" није остало више ништа, у ФАК-у је 75 тона цијанидних соли, опасне материје која на измештање чека од 2010. године. У вишегодишњем пребацивању одговорности са Републике на Град, решења и даље нема.

"ФАК је имао 700 радника и јако се фино живело и функционисало, те плате су биле пристојне, значи нисмо имали потребе за неким накнадним пословима да радимо", наводи Милорад Марковић, радник некадашњег ФАК-а.

На евиденцији Националне службе за запошљавање, у Лозници је готово 15.000 незапослених, а градске власти су од 2008. године довеле само једног инвеститора, италијанску фабрику чарапа, која запошљава око 1.000 људи.

Лоша путна инфраструктура, неповезаност са Коридором 10 и далековод у индустријској зони разлози су због којих инвеститори одустају од Лознице, кажу у градској управи.

Бољи дани за овај град и долазак већих компанија очекују се од половине следеће године када, по најавама, почиње изградња брзе саобраћајнице од Шапца до Лознице.

Велику наду грађани Лознице полажу у "Рио Тинто", рударску компанију која истражује лежиште литијума још од 2004. године.

"Ми очекујемо да буде отворено доста нових радних места и, оно што је најбитније, ми смо у контактима са представницима компаније 'Рио Тинто' изразили своју жељу да се и прерада руде врши на овој територији", каже Томислав Арнаутовић, директор РРА Подриња, Подгорине и Рађевине.

Уколико студије оправданости пројекта "Јадар" потврде његову изводљивост, почетак производње очекује се 2023. године.

број коментара 2 пошаљи коментар
(субота, 14. окт 2017, 03:50)
anonymous [нерегистровани]

Зашто инвеститори заобилазе лознички крај

uh al je pitanje ?
pa cela srbija (izuzev BG) je u blatu i zaostala 50 godina za ostatkom sveta.
A gde nam je zakrzljala istocna Srbija? A o jugu i da ne pricam. Vojvodina se drzi na nogama zahvaljujuci ulaganjima madjara i nemaca inace ostatak je bedan jer sve Beograd proguta

(петак, 13. окт 2017, 20:54)
David [нерегистровани]

viskoza

Dok je radila viskoza nisam mogao autom proći kraj Loznice koliki je nesnosan miris širila.Kako je tek bilo onima koji su morali živjeti blizu fabrike.Ne treba žaliti za takvom fabrikom.