Не волим блокаде, али не мрзим таксисте

Није лако определити се између таксиста и CarGo нарочито ако мислите да има места и за једне и за друге и да ниједни нису ни сасвим лоши ни потпуне цвећке.

Блокада града коју спроводе таксисти је мучна. Као и свака блокада града. Али, ми живимо у друштву у коме скоро три деценије кукамо што нисмо натерали Милошевића да направи Тјенанмен 9. марта па би све било другачије, што нисмо истрајали у овом или оном шетању.

И сад кад неко истрајава и примењује брутална средства за своје циљеве, одједном та нам блокада смета.

Па будим реални, свака блокада смета. Ја сам се радовао сваком протесту 1996. на 1997. и ишао у шетњу, али онда је један дан требало да бака стигне у хитну помоћ а било је блокирано због протеста па ми је засметало.

Дакле, једног дана сам псовао протест на који сам иначе ишао. Дешава се.

То што нама нешто није важно не значи да други немају право да се за то боре.

Да ли је начин борбе адекватан? Ко сам ја да судим?

Шетао сам јер су украли гласове Вуку Драшковићу ономад, стварно нема глупљег разлога за протест од тога. Немам право да икога осуђујем. А ни народ који је колико пре две године шетао јер је био тужан што на изборима није победио Саша Јанковић...

Друго, цена горива је код нас толико висока да CarGo никада неће смањити цену упола као Убер рецимо у Америци. Сада је та цена 10-15 посто нижа.

Такси удружења сама по себи треба да се коригују, њихова права и обавезе треба да се редефинишу и поштују, то је неспорно, али CarGo не доноси олакшање за џеп грађанина јер је данас у Београду ако се крећеш по центру града, мањи број пута, већ исплативији него аутомобил кад се зарачунају сви трошкови.

Самим тим, ако цена горива битно не падне ове "gig economy" (тезга - успутни посао који се обавља уз помоћ интернета) акције никада неће бити битно јефтиније.

Треће, либерализација тржишта увек доводи и до либерализације услуге и до либерализације положаја радника.

Ми као потпуни провинцијалци падамо на дражи "gig economy" и кад се посао ради преко мејла или апликације мислимо као да смо конструктори апликације а не људи који својим колима возају народ по граду за мање пара него таксисти.

Када се из приче о Уберу избаци елемент апликације звучи много мање секси и хип него с њом.

Да ли сад треба уништити једну професију где се плаћају порези и иде се у пензију да не бисмо уштедели ништа и увели десетине хиљада људи у нешто потпуно неизвесно?

Четврто, навешћу један случај од јуче који умногоме сумира сјај и беду CarGo.

Ишао сам на пословни састанак и колега ме је покупио CArGo аутом.

Био је то неки нов "рено", возач јако лепо обучен, све беспрекорно чисто, споља и изнутра.

Није чак био ни сасвим неупућен куда да вози, мада види се да није профи а као што знамо ГПС у центру не помаже јер багер ради брже од сателита.

Елем, долазимо ми на педесет метара од дестинације и ту нас он оставља. Близу је.

Педесет метара. Није много. Али то није наша дестинација. И тих педесет метара су блатњави, неасфалтирани и неравни. И он не би туда да вози.

Да је таксиста, не би стао ту већ би дошао где треба. Да је таксиста а да неће да вози ту где сам му рекао, дошло би до расправе па би нас довезао.

Али шта радити са човеком из CarGo који просто хоће да буде профи али ипак више цени свој ауто него ципеле муштерије.

У повратку сам звао такси. Дошао је у милиметар где треба. У разровано блато.

То је та разлика као кад се пије пиво испред радње или у кафани. Јако је слично али продавачица ипак није конобар.

број коментара 14 Пошаљи коментар
(уторак, 08. окт 2019, 09:35) - anonymous [нерегистровани]

fiksno nego sta

na fiksne ako se vratimo vraticemo se na zemlju a ovako mobilni virtuelni ljudi zapravo nisu vezani ni za sta pa ni jedni za druge.Izvinjavam se na filozofskoj reminiscenciji ali morao sam.Mobilni telefoni em zrace a paznju odvlace a od ljudskog zivota prave surogat - sta god ko pricao o savremenostima, internetima…sve to moze i sa fiksnim.Uostalom fiksno spavamo fiksno idemo na posao, relativno fiksno jedemo (prostorno i vremenski), zasto ne bi i odnose imali fiksne, pa i telefone.I to žične obavezno.

(понедељак, 07. окт 2019, 21:31) - anonymous [нерегистровани]

Taksisti vulgarno psuju

Većina taksista u Beogradu, bar oni koje sam ja srela psuje jako vulgarno a to je veoma loše za putnike i turiste. Mi smo stranci ali razumemo srpske psovke i utisak je veoma loš. Pozdrav iz Grčke.

(понедељак, 07. окт 2019, 18:13) - Михајло Јовановић [нерегистровани]

Неочекивана патетика

"Да ли сад треба уништити једну професију где се плаћају порези и иде се у пензију да не бисмо уштедели ништа и увели десетине хиљада људи у нешто потпуно неизвесно?"

Одмах дајем свој одговор: ДА. То се, драга господо, зове прогрес, илити на српском - напредак. Осим ако не желите да се вратимо на парне локомотиве и фиксне телефоне. Или чак на фијакере.

(понедељак, 07. окт 2019, 10:15) - anonymous [нерегистровани]

Ovo je jedna nedovršena priča bez poente

Poenta je u zakonu, a osnovno pitanje je: da li su taksi udruženja, odnosno taksisti, u obavezama izjednačeni kao CarGo-ovci, jer, ako nisu, onda se to zove nelojalna konkurencija.

(понедељак, 07. окт 2019, 07:44) - anonymous [нерегистровани]

Оставите нас да сами изаберемо!

Ја бирам да знам цену вожње унапред, тј. кад је закажем, а не да ми за вожњу од тачке А до Б, таксисти исте фирме(!) наплате сваки пут другу цену, у распону и до 40% разлике???

(недеља, 06. окт 2019, 12:55) - Драгослав [нерегистровани]

Фискални рачун?

Таксисти су свакако једна од најинтригантнијих група одувек и били. Пре неколико година градске власти су покушале да им уведу фискалне касе. Блокада града и власт сед повлачи. Купиш новине на киоску и добијеш фискални рачун. Возиш се таксијем, што је неупоредиво скупље, и нема фискалног рачуна. Откуд и чему толико таксија у главном граду? Сада има посла за возаче где год се окренеш. Хоће ли држава да укине Viber, WhatsApp, зарад МТС или Теленора, Youtube зарад биоскопа и издавача, електронске новине зарад штампаних... Овде мирише на неке друге интересе, који се, бојим се, дотичу и саме власти.

(субота, 05. окт 2019, 18:25) - anonymous [нерегистровани]

Да ли је уопште проблем таксирање преко апликација?

Скоро сам сасвим сигуран да је цела прича са CarGo и сличнима у суштини фокус на потпуно погрешну тему. До сада нисам користио нити њега, нити друге апликације када сам тражио превоз, и није ми било жао никада да платим таксисту (сва срећа, па имам пара и може ми се).
Са друге стране, много већи проблем је нерад таксиста. Више пута ми се десило да зовем сва такси удружења телефоном по реду, и да нити једно нема возило које би могло да ме довезе. Ништа, онда се запутим до најближе такси станице (30 минута пешице), и ту тражим таксисту. Редовно ми се дешава да таксисти неће да возе. Ако је тура краћа од бар једно 1000 динара, кажу да им се не исплати. Према томе, изгледа да је суштински проблем цена вожње таксија, а не нелојална конкуренција. Такси себе представља као брзу и конфорну алтернативу градском саобраћају. Ако дозивање таксија може да потраје неколико сати, онда слободно могу рећи да је подбацио по оба критеријума, јер самим временом дозивања, поништава брзину, а енергијом која је потребна да се такси нађе, поништава конфор.

(субота, 05. окт 2019, 17:34) - Ivan [нерегистровани]

Kakvi taksisti

Sta je, boje se konkurencije? Kako u drugim zemljama sve to funkcionise a kod nas taksistima smeta. 

(субота, 05. окт 2019, 17:12) - anonymous [нерегистровани]

Moje lose iskustvo...

Pa ja imam drugacije iskustvo sa nasim taksistima. Znaci, taksista, doveo nas do bare, blata (Mirijevo), i tacno stao tu i nece , na nasu molbu, da se pomeri jedan metar unapred, gde je bilo malo izglednije za izaci i izbeci blato i vodu. Nece covek, Zena i ja sredjeni, rodjendan, trebalo je da nam bude lepo vece, proslava. A gde je ono, musterija je uvek u pravu? 

(субота, 05. окт 2019, 16:05) - anonymous [нерегистровани]

Besmislica...

@Али шта радити са човеком из CarGo који просто хоће да буде профи али ипак више цени свој ауто него ципеле муштерије.

Upravo sa takvim autom zelim da se vozim. Cistim i iznutra i napolju. Ko se cesce vozio sa nasim redovnim taksistima, zna o cemu se ovde prica. Prema tome ova prica o blatu ne pije vodu...